Rij nu half jaartje western super blij ook blij met nieuwe leerstof van m'n lesgeefster echt top Heb nieuwe flextrainers gekocht en m'n pony ook nieuwe rhino wug van stal genoot overgenomen helemaal happy eind februari foto shoot zin in:)
Wug heb ik ook gehad, maar mijn paard verloor er helaas veel manen door en daar ben ik nogal zuinig op. Dus nu heb ik de 'gewone' Rhino en die bevalt prima.
Ik heb gewone EJ, amigo, rhino en bucas geprobeerd maar overal kreeg ze een drukplek bij haar schoft. Toen de Rhino wug geprobeerd maar de 6.9 zakt scheef en de 6.6 is te kort. Amigo wug 6.6 zat aan de voorkant te strak en nu dus de Rambo wug 6.6 die wel goed past. Manen heeft ze toch niet dus die knip ik toch of in een soort fjorden boog of gewoon helemaal kort.
De horsewear dekens zijn idd prijzig maar gaan echt lang mee en paarden blijven in stortbuien echt droog en warm eronder en belangrijker nog (voor mij althans) is dat ze scheurvast zijn omdat de mijne altijd met meerdere paarden in de paddock staat. Ik heb 2 rambo dekens in verschillende diktes voor mijn paint welke voorheen van onze KWPNér waren. Eigenlijk zijn ze een maat te groot voor mijn paint vallen nu wat langer over zijn billen en iets ruimer bij de hals maar ze blijven zo perfect liggen. Liggen er nooit scheef op ook niet na een partij spelen met de paarden in de paddock. De dekens zijn al wat jaren oud en meerdere keren gewassen bij wasserette. Laat ze nooit waterdicht maken en paard is nog steeds perfect droog eronder terwijl hij 2 tot 3 uur per dag buiten in de paddock staat. Ik heb geen WUG model lijkt mij ook dat dan de manen eerder afslijten. Maar heb daar geen ervaring mee!
Voordeel van de wug is dat de druk van de schoft af is, manen zijn tot nu toe behalve plat niet afgeschuurd x). Maar zoals ik al zei; ze heeft toch geen lange manen, echte appaloosa xD dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Ze staan hier ook met z'n 3e buiten gemiddeld zo'n 10uur dus waterdicht vind ik heel belangrijk. Mijn paard is ontzettend blijf van m'n lijf dus daar hebben de dekens niet zoveel te lijden. Vond het super belangrijk dat het deken goed ligt zonder dat het gaat schuren/drukken en tot nu toe is de Rambo wug de enige die dat doet xD.
Oh wauw, dat is goed gelukt. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?
Kasmir
Geplaatst: 02-02-15 15:42
Zo netjes gedaan! Zie je niets van, mooi hoor
XxChelsey1xX
Geplaatst: 02-02-15 19:51
_Cindy schreef:
Je kunt met lenzen gewoon het leger in hoor
Ik wou de vooropleiding doen van de VeVa en toen werd meteen gezegd dat je voor de grondtroepen geen lenzen mocht...
Achja... vandaag mn zweetdeken gepast en hij is toch te groot maar het kan volgensmij geen kwaad en zo vaak gebruik ik hem nou ook weer niet en hij staat gewoon veeuuull te leuk
DubbelFun
Geplaatst: 02-02-15 19:53
@chelsey: hij is véél te groot !! Als hij nu gaat rollen en wil opstaan kan hij op de deken gaan staan en scheurt hem dan beslist kapot. Ik denk dat ie minstens 20/25 cm te groot is...ken je de maat van je pony zo slecht ??
2a54z6e45r6r
Geplaatst: 02-02-15 20:19
astwice schreef:
Oh wauw, dat is goed gelukt. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt?
100% pure neatsfoot olie. Wel enkele lagen en goed laten opdrogen zodat het leer niet zwak wordt
_Cindy
Geplaatst: 02-02-15 20:31
Tommy lijkt wel een tekkel zo met die deken tot zijn knieën
Keurig gedaan 2a....
Mijn paard heeft geen dekens dus is nu meer een balkonnetje valkbontente dan een schimmel
Kimvicious
Geplaatst: 02-02-15 20:33
Die van mij heeft wel een deken _Cindy en is dan nog een paar tinten donkerder op iedere cm die niet onder de deken zit
Vaak zat gedaan hoor, heb ik top spul voor, kan niet fout gaan!
spicegirl
Geplaatst: 03-02-15 22:47
ik ben eerlijk'- DC is niet donkerder te krijgen. heb het zelf eens geprobeerd, en kwam niet verder als 1 licht tintje donkerder. nauwelijks waarneembaar.