[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horselover39

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:41

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:50

Hoofdstel op zich vind ik mooi, maar iets te buckelig. Die op de keelriem had niet gehoeven wat mij betreft. Leuke kleuren erop! Kinriempje is prachtig!!

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:23

Rije; dank je ik ben wel van de kleuren!! Heb deze diamond wool pad ook in het lime besteld dat is ook een hele mooie frisse kleur.
De buckles is i.d.d. smaak verschillend die ook de keelriem had voor mij ook niet speciaal gehoeven dat is ook net to much maar ja het hoort er nu eenmaal op en vind het zonde om aan een origineel hoofdstel te gaan sleutelen.
Met de kinriem ben ik ook helemaal in mijn sas deze heb ik 2dehands weten te kopen via Ebay is van Hobby horse.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:10

Sinds van de zomer langzaam aan een nieuw hoofdstel en zadel bij een gekocht en nu helemaal gepimpt met concho's met Cobalt Swarovski erop. Vandaag ook nog mijn nieuwe sporenbandjes erbij gedaan. Voorlopig klaar zeg ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:14

Mooi dat terugkomende item. Je zit alleen wel 'vast' aan die kleur :D

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:32

Ja, maar ik ben er niet een die veel wisselt. Rij eigenlijk geen shows, toevallig in de winter nu een paar onderlinge wedstrijden. Ik sta heel veel met mijn shop op shows, dus ik rij eigenlijk alleen voor de "show" :D .
En als ik het echt zat ben, ga ik wisselen, maar het verveelt nog steeds niet :P

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:01

Ijp, leuk zo alles bij elkaar :D

horselover: ik vind vooral je paard mooi O:) hoofdstel is iets too much naar mijn smaak, maar het misstaat zeker niet!

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:17

Dat kan uiteraard hoor gelukkig ieder zijn smaak. Ik vind het juist wel mooi lekker opvallend hihihi. Ik hou weer niet van eenvoud. Maar bedankt voor je compliment ik ben ook heel blij met mijn mooie Pebbles paard.

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:19

IJp; leuk bij elkaar gepimpt.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:32

Dank jullie wel!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:19

Mooi ijp!!

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:25

Misschien mag ik dit hier ook wel even vragen. Ik ben aan het kijken voor een eigen hoofdstelletje voor Lesley zodat ik met een eigen bitje kan rijden. Nu lees ik her en der dat de kwaliteit van de hoofdstelletjes van Kramer niet heel goed zijn. Ik zit daarom ook op Amerikaanse shops te kijken, maar kan zelf erg slecht beoordelen hoe dat is qua kwaliteit. Misschien iemand hier die daar iets over kan zeggen?

Ik vind dit echt een heel gaaf hoofdstelletje: http://www.teskeys.com/teskey-s-rawhide ... stnut.html

Bij Kramer zag ik deze, maar daar zou ik dan de pluimpjes afknippen: http://www.kramer.nl/WesternHoofdstel-I ... &ci=257154. Deze is echter wel heel erg goedkoop, dus kan dat wel een beetje ok zijn?

Ik zoek in ieder geval iets wat er ongeveer zo uit ziet en van redelijke kwaliteit is :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:43

Als iets goedkoop is zegt niet meteen iets over de kwaliteit. Ik heb eens een hoofdstel setje voor 30 euro gekocht, en vond het voor die prijs echt zeker degelijk kwaliteit. Het is dan wel geen showtuig, maar het gaat erom dat het bruikbaar is. Ik koop ook vaak genoeg iets gewoon op MP, staat genoeg :D Neem aan dat je het gewoon voor recreatief wilt gebruike?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:42

Marlien5 schreef:
Misschien mag ik dit hier ook wel even vragen. Ik ben aan het kijken voor een eigen hoofdstelletje voor Lesley zodat ik met een eigen bitje kan rijden. Nu lees ik her en der dat de kwaliteit van de hoofdstelletjes van Kramer niet heel goed zijn. Ik zit daarom ook op Amerikaanse shops te kijken, maar kan zelf erg slecht beoordelen hoe dat is qua kwaliteit. Misschien iemand hier die daar iets over kan zeggen?

Ik vind dit echt een heel gaaf hoofdstelletje: http://www.teskeys.com/teskey-s-rawhide ... stnut.html

Bij Kramer zag ik deze, maar daar zou ik dan de pluimpjes afknippen: http://www.kramer.nl/WesternHoofdstel-I ... &ci=257154. Deze is echter wel heel erg goedkoop, dus kan dat wel een beetje ok zijn?

Ik zoek in ieder geval iets wat er ongeveer zo uit ziet en van redelijke kwaliteit is :-)

Ik heb van het merk van je hoofdstel van kramer.nl laarzen. Bevallen me goed! Over t merk zelf en kramer.nl erg tevreden dus! Geen ervaring met de hoofdstellen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:59

Krämer heeft best leuk spul hoor. Heus niet alles wat uit Amerika komt is goed, daar zit ook zat troep tussen.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:19

DubbelDun schreef:
Krämer heeft best leuk spul hoor. Heus niet alles wat uit Amerika komt is goed, daar zit ook zat troep tussen.

Hehe, nee precies, vandaar dat ik het hier ook even wilde vragen. Ik ken die shop niet en vind het zelf erg moeilijk om de kwaliteit in te schatten.

lifaya schreef:
Als iets goedkoop is zegt niet meteen iets over de kwaliteit. Ik heb eens een hoofdstel setje voor 30 euro gekocht, en vond het voor die prijs echt zeker degelijk kwaliteit. Het is dan wel geen showtuig, maar het gaat erom dat het bruikbaar is. Ik koop ook vaak genoeg iets gewoon op MP, staat genoeg :D Neem aan dat je het gewoon voor recreatief wilt gebruike?

MP is ook goede tip, had ik nog niet eens aan gedacht, thanks! Het is inderdaad gewoon voor recreatief gebruik.

Goed om te horen dat er wel goede ervaringen zijn met Kramer, heb al een paar spulletjes besteld daar inmiddels :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:23

Kramer en ook Loesdau zijn prima qua prijs en kwaliteit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:29

Ik heb een tweedehands Kramer hoofdstel. Ik vind de kwaliteit juist fijn. :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:11

Maflinger_S schreef:
Kramer en ook Loesdau zijn prima qua prijs en kwaliteit.

Thanks, Loesdau kende ik nog niet. Wil wel graag deze teugels: http://www.loesdau.de/Western-Nylon-Z%f ... =19-zuegel, maar helaas is shipping naar Nederland € 16,96. Dat is me net wat teveel. Wel hebben ze erg veel spulletjes en zeker goed geprijsd ja!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:12

@marlien: je kunt beter naar Arthur gaan. Die had dat spul liggen voor 10 euro :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:21

Wat een goeie! Ik heb gemaild, ben benieuwd of ik antwoord krijg :-)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:23

Dit topic is om je gear te showen toch? Dan doe ik ff een 2-in-1 :D
Dit is mijn knollie:

Afbeelding

Hoofdstel van Lucky Leather (op maat gemaakt), zadel van Vaquero (op maat gemaakt door Louis van Kerkhoff), pad van Burioni, sokken van.... weet ik niet meer :D

Zoals je ziet een kort paardje. Nu heb ik vorige week bij de sale van Arthur een nieuwe pad gekocht. Grom... past niet. Te lang (had geen meetlat bij me, sukkel die ik ben). Advertentie staat bij Markt ;)
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe pad zoals erop ligt. Het is met van die nopjes aan de onderkant, een soort neopreen. Heeft iemand ENIG idee waar ik dit kan krijgen? Bij Arthur lagen alleen 2 lichtroze HAF pads. Sorry, maar ik ga niet met lichtroze rijden...

PLEH!

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:29

Haf pads kun je op ebay kopen!
Vorig jaar had ik er wel een bij Arthurs vandaan, lichtroze geen gezicht op een schimmel maar voor dat geld koop je er ook een blanket bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:35

@Esgaroth : ik vind je pad helemaal niet te lang. Aan de achterkant steekt ie er niet eens onder vandaan.
Als je de voorkant iets naar achter legt dan heb je voor- en achter net 2 a 3 cm oversteek.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:37

Klopt, deze rode is perfect! Maar hij is oud en aan vervanging toe. De nieuwe die ik gekocht heb, DIE is te lang. Snappie? Ik wil dus zo'n pad als op de foto terugkopen. Deze is van Burioni, hiervoor had ik er een van Wildhorn. Maar geen idee waar je die koopt. Ebay dus? Zal eens gaan zoeken.