De laatste pagina's speelde een andere discussie maar zijn toch een aantal voor mij relevante andere antwoorden gegeven. Het lijkt erop dat zadelmaker a. en zadelmaker b. het niet met elkaar eens zijn op een paar essentiele punten.
06csma schreef:Dan is waar het omgaat (het paard ) niet de onderliggende partij.
Hier heb ik zadelmaker a. nog niets specifieks over zien schrijven.
Maar het is een waar woord!
06csma schreef:Aangezien de customer in komt zitten en samen met ons de ideale combinatie tussen pasvorm en zit bepaald ,en daar daar nog al wat verschillen in voorkomen wat betreft de zit van de een is niet de kont van de ander , waardoor de ligging van het zadel op het paard ook KAN veranderen.
Met andere woorden zit bepaalt ook pasvorm van het zadel op het paard en dus niet alleen de boom zoals zadelmaker a. aangeeft.
06csma schreef:Inderdaad , wij kunnen de zit van iemand zo beinvloeden naar iets wat bij een ander averechts werkt ,
ik heb eens een zit plus de richting van de stirrupleathers zodanig veranderd om de juiste houding te bewerkstelligen dat ik weet dat dit grote verschil zeer nadelig kan zijn voor iemand die van nature een goede zit heeft ,wat dus de druk van de boom op de paardenrug verlegt.
Een nadere toelichting van zadelmaker b. op het feit dat volgens zadelmaker b. de zit van zadel/ruiter de druk op de rug verandert/gestuurd kan worden. Dus niet alleen volgens zadelmaker a. een zaak van de boom moet passen op de rug van een stilstaand paard.
06csma schreef:Elk zadel moet ingereden worden , maar moet wel direct passen.
hier zijn zadelmaker a. en zadelmaker b. het niet eens.
06csma schreef:heeft niets met pasvorm te maken trouwens maar met lekkerder zitten ,soepel en zo minder gaan kraken ,het nieuwe er van af enz enz
Ook hier zijn zadelmaker a. en zadelmaker b. het niet eens.
De theorie van zadelmaker b. volgend zou het zeker geen goede zet zijn het zadel te laten inrijden door een ander.. ervan uitgaand dat zadelmaker a. gelijk heeft en het een inrijprobleem betreft, waar zadelmaker b. stelt dat een zadel vanaf het begin goed moet liggen.
Ik zou hier graag toelichting op hebben.
Los daarvan: ik heb een paar handgemaakte schoenen (ik loop niet altijd goed). Die zitten vanaf dag 1 perfect. Het is een fabeltje dat je schoenen moet inlopen. Dan knellen ze ergens namelijk.