[WN] Ervaringen gezocht met maatwerkzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:12

Ehhhhh ik heb mijn eigen softseat standaard aan zeg maar

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:24

Oja die zijn er ook nog Sonja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:32

Soms best handig hoor zo'n dikke kont. Altijd lekker zacht zitten

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:56

Ik heb ook best een dikke kont maar die doet af en toe best zeer als ik van mijn paard stap

sablou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:29

MSQuincyTE schreef:
Het moet natuurlijk ook niet weer te hard zijn anders krijg je last van je achterwerk en dat is geen pretje

---grapje ----
Kom op.....wees eens een echte cowboy (sorry cowgirl)....
Die Vaquero's rijden 80% met zadels waarvan de seat gewoon hard is (2 laagjes leer, meer niet). En die rijden daar meer dan 8 uur per dag op.

Al mijn eigen zadels hebben "no pudding" seat's. Ik heb vele tochten gemaakt van 8 uur of meer, geen enkel probleem hoor....
Ben ik nou een echte cowboy ?

MVG Louis

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 18:49

Mijn BC heeft ook geen padding hoor.. zelf idd ook padding genoeg... maar goed, m'n nieuwe krijgt 't wel... glimlachende billen straks!

Vera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:20

Spannend Francis!!
Ik ben echt heel benieuwd naar de vorderingen !!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 19:36

Ik ook!

Natascha

Re: Ervaringen gezocht met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:37

Mijn kont heeft geen padding en mijn Sablou zadel ook niet. Iedereen vindt het hard maar 60 km ritten leveren me geen pijn aan mijn kont op. Mijn endurance zadel is wel superzacht en geeft vreemdgenoeg hetzelfde gevoel na 6 uur rijden als m'n westernzadel. Op standaard engelse zadels krijg ik wel al snel kontpijn. Vreemd fenomeen

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:00

sablou schreef:

Of je hebt gewoon een ultiem dikke ass. Maar wat ik me van je ass kan herinneren, valt dat volgens mij wel mee

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:59

Sablou heeft niet een dikke kont maar een normale

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:10

sablou schreef:
MSQuincyTE schreef:
Het moet natuurlijk ook niet weer te hard zijn anders krijg je last van je achterwerk en dat is geen pretje

---grapje ----
Kom op.....wees eens een echte cowboy (sorry cowgirl)....
Die Vaquero's rijden 80% met zadels waarvan de seat gewoon hard is (2 laagjes leer, meer niet). En die rijden daar meer dan 8 uur per dag op.

Al mijn eigen zadels hebben "no pudding" seat's. Ik heb vele tochten gemaakt van 8 uur of meer, geen enkel probleem hoor....

MVG Louis

Ik rijd ook op zadels zonder padding en dat bevalt me uitstekend. Je voelt gewoon veel beter wat je paard onder je doet.

Trouwens MsQT's zadel heeft ook geen padding (die heeft ze ook niet nodig ik overigens ook niet )

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:30

Misschien heb ik die wel nodig CC want ik heb vorig jaar bijna 3 uur achter elkaar in mijn zadel gereden en toen had ik toch een last van mijn achtertse dat ik er maar afgetstapt ben en toen een stukje ben gaan lopen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:33

Je snapt het toch wel dat ik een grapje maak he.. Hihi.. Vaker rijden wil ook wel helpen.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:54

hihihihi ja dat weet ik CC daarvoor ken ik je goed genoeg omdat te weten

Wetsernfriek

Re: Ervaringen gezocht met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:47

en wanneer is je mooie zadeltje klaar francis? we zijn denk ik allemaal benieuwd naar het resultaat en het bijpassend hoofdstelletje

kleine opmerking montana zilver is ook maar héééééél laag van kwaliteit zilver hoor heb gesprek gehad met www.zadelmaker.be

en deze setjes zijn betaalbaar, maar als je echt zilver of verzilverd wilt dan had ik gewoon voor sommige concho's 50-100 euro per stuk, laat staan de zilver cornerplates en dergelijken.

alvast heb bij hem mooi spurstraps vandaan en waren solden en heb dus puur zilveren concho's erop aan -60 procent waren nu al niet goedkoop maar niet zo duur als anders want dat zou ik er nooit aan geven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:52

WHOAAAAAA niet met zadelmakernamen gaan gooien in dit topic aub, dat probeer ik nou net de hele tijd te voorkomen ivm stiekum toch reclame en moddergooi-reacties

Ik ga vanavond even zitten om de conclusies zo netjes mogelijk te verwoorden. (daarvoor moet ik een potje Tact opentrekken en die zijn vrij zeldzaam in huize Dick en Sonja dus ik ben al aan het bedenken hoe ik e.e.a. 'netjes' ga omschrijven. De PB's waren eehhhh nogal 'duidelijk' in hun bewoordingen soms, zeg maar... )

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:03

Zet een rose bril op, een donsige muts en fluwelen handschoentjes... moet iig een beetje helpen

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:27

Sonja schreef:
Ik ga vanavond even zitten om de conclusies zo netjes mogelijk te verwoorden. (daarvoor moet ik een potje Tact opentrekken en die zijn vrij zeldzaam in huize Dick en Sonja dus ik ben al aan het bedenken hoe ik e.e.a. 'netjes' ga omschrijven. De PB's waren eehhhh nogal 'duidelijk' in hun bewoordingen soms, zeg maar... )

Van mij mag je dat potje Tact dicht laten zitten voor belangrijker gelegenheden hoor! Zeg het maar zoals het is, zet je d'r zo'n opmerking onder van "De namen van betrokkenen zijn om privacy-redenen gewijzigd." of.. "Elke overeenkomst met bestaande personen berust geheel op toeval"
Ben wel érnstig benieuwd trouwens!

Oh en WF, Montana is dan voor mij toch echt mooi genoeg, zéker de serie die ik gebruikt heb, omdat die volgens mij toch echt van nog iéts betere kwaliteit is dan het 'standaard' Montana (misschien niet qua gebruikt materiaal, maar zéker qua afwerking). Het hele verhaal is al duurder geworden dan vantevoren gepland (doordat ik dus zelf voor duurder en meer zilver gekozen heb dan ik eerst van plan was) en nog meer zou ik echt niet kunnen betalen.
Ik weet nog niet wanneer m'n zadel klaar is, ga volgend weekend naar Pietje toe en dan weet'ie misschien wel met iets meer zekerheid te zeggen hoe lang het nog ongeveer gaat duren. Maar heb ook tegen hem gezegd dat ik geen haast heb... mijn eigen schuld dat hij er zo laat aan kon beginnen, dus ga ik nu niet lopen pushen en zeuren.
Hoofdstelletje komt overigens later pas, moet weer even sparen voor het zilver wat daar aan moet (wil natuurlijk bijpassende teugels met dezelfde buckeltjes enzo... zo'n trut ben ik wel weer).

De namen van betrokken personen zijn om privacy redenen gewijzigd.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:44

Iedereen heeft zo z'n eigen voor keur voor een zadelmaker

sablou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:40

Majo schreef:
.....Maar wat ik me van je ass kan herinneren, valt dat volgens mij wel mee

MSQuincyTE schreef:
Sablou heeft niet een dikke kont maar een normale

Dames.....mijn dag kan niet meer stuk....tenzij ik natuurlijk niet goed uit het onderzoek kom.......ben benieuwd....

MVG Louis

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:29