[WN] Weet iemand welk merk western zadel dit is?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Weet iemand welk merk western zadel dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:50

Ik heb ook wel eens gehad dat iemand heel lekker zat in een zadel én het mooi vond, maar het paste niet op het paard dus een no-go wat mij betreft. Andersom ook; mooi passend zadel, maar de eigenaar vond hem niet mooi. Dan heb ik pech :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:51

Mooi is nog tot daar aan toe maar als ruiter niet kan zitten heb je er niks aan. Dan ga je paard nog verkeerd belasten.

Paard moet passen met stipt op 1 maar ruiter moet er ook in meegenomen worden dat vergeten zadelmakers.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:57

Dat is aan de ruiter zelf om goed aan te geven :) Ik ken de ruiter niet om te weten hoe die normaliter zit/rijdt, maar als een paard overbouwd is en de ruiter heeft geen balans en valt naar voren dan zeg ik dat wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:36

Maar als het een zadelpasser is die regelmatig genoemd wordt als goede westernzadelpasser, vind ik het wel een dingetje. Ik denk dat ze ongezien aan mensen zonder enige ervaring toch maar iets verkopen als mensen per se iets willen hebben. Als je weet dat zo iemand alleen een westernzadel koopt om wat rond te hobbelen en niet echt in het western wereldje rondloopt, wordt je naam nog niet eens snel zwartgemaakt, want wie weet het nou?

En ja, er zullen meer recreatie ruiters zijn dan wedstrijd ruiters. Maar de wedstrijdruiters zijn wel degene die vaak kiezen voor kwaliteit en die kiezen dus geen Wintec. En ja, er zijn zat mensen die geen wedstrijden rijden en wel heel serieus zijn. Ik rij ook geen wedstrijden. Maar dan lees je hier dus dat een zadel 200 euro mag kosten of duur is. Dat helpt niet echt om die mensen serieus te nemen, net als hun belang bij ene goed en passend zadel.

Een zadel moet zeker fijn zitten. Ik heb even terug een paard uitgestapt met een engels zadel en die zat vreselijk. Je werd naar voren gedrukt en ik snapte nu al haar fouten in de houding en hulpen.

Zelf heb ik een heel fijn, ouder western zadel. Weegt ruim 18kg, dus zoek iets lichter. Tot 3x aan toe al een ander zadel gehad, maar kon echt niet wennen.