[WN] Te mooi om waar te zijn, is dit echt zo of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

Re: Te mooi om waar te zijn, is dit echt zo of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:50

Tja, zo heeft iedereen zijn eigen mening. Ik vind de pad trouwens zeker niet van slechte kwaliteit. Is meer dan een lapje stof met gel inlages in dergelijke. Maar dit is een onderwerp waar nooit iedereen het over eens zal zijn. Net zoals er wel meer van zulke onderwerpen zijn (24/7 buiten, natuurlijk bekappen, dekens enz. enz.). Iedereen doet het op zijn eigen manier en zo lang mijn paard gezond en happy is vind ik het prima.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:17

Maar dat is dus het probleem. Het gaat niet om een mening. Een slecht zadel, is een slecht zadel. Dat kun je niet aanpassen aan je eigen mening. Een paard krijgt vroeg of laat hoe dan ook problemen en dat kost meer dan een goed passend zadel.
Ik geef toe dat de meeste mensen problemen niet eens merken of het paard de schuld geven van allerlei gedrag door ongemak.
Maar dit zijn toch wel echt bewezen zaken. Leer kost nou eenmaal veel geld en kwaliteit kun je voelen en zien. Dan de rest van de materialen, de manier van verwerken etc. Buiten dit om is een slecht zadel ook niet veilig voor paard en ruiter. Net als een slecht hoofdstel.

Een pad met gelinlages drukt dus in op de plekken waar druk komt, gel verplaatst zich namelijk. Een goede pad is stevig en geeft goede verdeling met voldoende demping.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:41

Ik ben het met je eens dat kwaliteit een feit is, maar met mening bedoel ik dat het ieders eigen keus is wat hij op zijn paard legt. Ik heb ook altijd kleding en schoenen van 'slechte' kwaliteit aan terwijl ik weet dat deze minder lang mee gaan of slecht voor mijn voeten kunnen zijn. Toch kies ik hiervoor net als voor een goedkoper zadel. Gelukkig ben ik niet iedereen en houd ik mijn paardje wel goed in de gaten. Ook krijgt mijn paard nooit de schuld van slecht gedrag. Als mijn paard zich niet gedraagt zoals ik wil ligt het aan mij. Of dit aan mijn duidelijkheid als trainer of aan het harnachement ligt is een vraag die zeker gesteld zal worden als mijn paard zich anders gaat gedragen. Ik vind gewoon dat iedereen elkaar in de waarde moet laten, welke keuzes iemand ook maakt. Het beste wat je kunt doen is iemand voorlichten als de keuze voortkomt uit onwetendheid.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:40

Maar door het lopen op slechte schoenen kunnen mensen wel degelijk diverse lichamelijke klachten ontwikkelen. Dan kan iemand nu wel met de mode mee willen doen en nergens last van hebben, maar dat komt vanzelf wel. Wij kunnen aankloppen bij huisarts, fysio etc. Een paard is afhankelijk van de mens. Mensen kiezen gauw goedkoop, makkelijk en mooi. En helaas weten mensen niet waar gedrag vandaan komt en ik zie ook dagelijks mensen rijden die absoluut niet doorhebben dat hun paard onregelmatig is of scheef etc.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:12

Dan kun je maar beter een goedkoop showhalster hebben, daar heeft je paard tenminste weinig last van. Ik koop zelf liever een tweedehands bm dan een compleet nieuw zadel van mindere kwaliteit.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:39

DubbelDun schreef:
Idd, meer een compliment waard dan iemand die zich voor een 13-jarige uitgeeft, terwijl hij als volwassen vent al tig keer een ban aan de broek heeft 8-)

is dit weer zon stom schaduw profiel soms? als dat zo is word het eens tijd dat beheer zijn adres achterhaalt en de politie er op af stuurt.. viezerik.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 07:56

Wwijk23 schreef:
DubbelDun schreef:
Idd, meer een compliment waard dan iemand die zich voor een 13-jarige uitgeeft, terwijl hij als volwassen vent al tig keer een ban aan de broek heeft 8-)

is dit weer zon stom schaduw profiel soms? als dat zo is word het eens tijd dat beheer zijn adres achterhaalt en de politie er op af stuurt.. viezerik.

Denk je dat ik een viezerik ben??? Ik vraag gewoon hulp! Is dat nou zo gek??

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 08:13

Dit gaat niet over jou, Tammie ;) . Doorgewinterde westernbokkers weten wel over wie het gaat. Onze vriend Louis brengt graag wat leven in de brouwerij met een schaduwaccount.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 09:50

sevke schreef:
Dit gaat niet over jou, Tammie ;) . Doorgewinterde westernbokkers weten wel over wie het gaat. Onze vriend Louis brengt graag wat leven in de brouwerij met een schaduwaccount.

Oké, gelukkig!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:11

mijn vintage ( jaren '70 ) filigree showhalster is trouwens ook sterling !
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:13

Dat is een hele mooie :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:09

dankje, DD :)

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:30

spicegirl schreef:
mijn vintage ( jaren '70 ) filigree showhalster is trouwens ook sterling !
[ Afbeelding ]

Wat een mooie!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:36

dankje !