Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SabineFuchs schreef:@Dubbeldun
2 vraagjes - als dat mag ...
1) Hangt het hele gewicht dat op de stijgbeugel komt aan dat "T" plaatje?
Ja, dus bij opstijgen en lichtrijden komt het volle gewicht er op.
In het geval van endurance-gebruik dus behoorlijk wat 'sta'-gewicht.
2) Waar zit die front D-ring (rigging D) aan vast? (gestikt op de skirts en met 1 splash-niet ?)
Ik durf het niet te zeggen. Heb dit zadel niet zelf in handen gehad, maar gezien de verkoopssprijs van 699$ zou ik er niet teveel van verwachten.
Van het zadel bij Arthur durf ik het ook niet te zeggen. Heb er wel naar gekeken maar kan het me niet meer herinneren. Overigens is daar ook de hele onderkant van dichtgemaakt met 'vacht' zodat je weinig van de 'binnenkant' kunt zien.
Malenka schreef:mirella75,
wat fijn voor je. Ik vind het nog steeds een prachtig zadel. Maar ik durf het nog niet aan. Ik ben bang dat ik het niet meer kwijt raak mocht het me toch niet bevallen. Tenminste, niet voor een redelijk bedrag.
Heb 'm laatst trouwens voor het eerst kunnen bekijken/voelen/'zitten' tijdens de XXL sale bij Arthur's, en houd 'm nog steeds in gedachte
(heb gelukkig nog ff de tijd, paardje is nog geen 2)

Loes'sCorner schreef:Maar wat ik me meer afvraag is wat gebeurt er met lichtrijden??
Dat word namelijk niet voorgedaan
wilde er eigenlijk niet over beginnen, maar ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit dacht toen ze het filmpje zagen??
Hoe zit het eigenlijk met het gewicht van de ruiter? Is er nog een maximaal gewicht? (afgezien van het maximale gewicht dat sowieso goed is voor een paardenrug) Ik heb sinds kort voor mijn bijrijdpoown een drukverdeler onder het zadel zitten (zoiets als een gelpad, maar dan geen gel maar harde pads), kan je dat ook gebruiken bij een Freemax?
. Het beeld geeft voornamelijk blauw te zien (zeer weinig druk) en héél af en toe groen (weinig druk) .Minder druk zou geen druk zijn en dat zie je idd als de ruiter "in de lucht hangt".