[WN] Positie westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:58

Dit zadel is gewoon veel te lang. Punt uit. Om die reden kan het al nooit goed komen te liggen. Zoals het nu ligt heeft ponybeest geen ruimte achter omdat de punten van het zadel in zijn flanken prikken als hij beweegt en jij zit teveel op zijn lendenen. Voor heb je ook al geen ruimte meer dus een oplossing is er niet voor dit zadel.

Zoals de vorige schrijver al schreef: les afzeggen, diep ademhalen, moed verzamelen, zadel terugbrengen, geld terugkrijgen en andere zadelpasser zoeken.

Zoals gezegd heb je een roundskirtzadel nodig voor je korte Haf. Heb je trouwens al eens een boomlooszadel overwogen? Ik weet niet of dat voor jou en je paard een mogelijkheid zou zijn?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:05

cissy schreef:
ieder mens maakt fouten en hij dus ook, ik vind het een wel een beetje kortzichtig van hem dat hij niet meerdere zadels erop gelegd heeft en al na 1 is gestopt. Hij had ook die ene even apart kunnen leggen en met de andere door kunnen gaan, zodat duidelijk is dat de andere echt niet passen en jij dus ook een beter gevoel erover zou hebben. Dat had ik al helemaal gedaan als ik hem was na jouw tegensputteren....

Bellen, terugbrengen, geld terug en verder shoppen of ander zadel, zo simpel zie ik het (maar heb dan ook wel mn bekkie bij me en veel zadels gezien).
Jouw trainer zou ook enige kijk op zadels moeten hebben technisch gezien, hij maakt toch paarden zadelmak en traint ze? Hij ziet dus meerdere paarden/zadels en zou eea moeten kunnen herkennen.
Ik zou mn les maar afzeggen als je nog geen zadel hebt of er een engels zadel op leggen zodat deze niet onverhoopt beschadigd.

Ik heb net gebeld met Denis Teirlinck, omdat ik ook van hem les krijg.
Denis zei me dat hij onmiddellijk gezien had dat het zadel niet paste, dus moet ik hem niet meer laten komen. Overmorgen heb ik weer les van hem.
Ik vroeg hem wat hij gezien had en hij bevestigde mijn twijfels over het zadel. Als hij het niet weet, dat weet ik het ook niet meer, in West-Vlaanderen is hij de beste zadelpasser die ik ken.
Ik zend aangetekende brief en wil m'n geld terug. Vind dit echt niet leuk, veel geld aan gesprekken kwijt per gsm en donderdag kan ik niet deelnemen aan de les.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:07

Maflinger_S schreef:
Dit zadel is gewoon veel te lang. Punt uit. Om die reden kan het al nooit goed komen te liggen. Zoals het nu ligt heeft ponybeest geen ruimte achter omdat de punten van het zadel in zijn flanken prikken als hij beweegt en jij zit teveel op zijn lendenen. Voor heb je ook al geen ruimte meer dus een oplossing is er niet voor dit zadel.

Zoals de vorige schrijver al schreef: les afzeggen, diep ademhalen, moed verzamelen, zadel terugbrengen, geld terugkrijgen en andere zadelpasser zoeken.

Zoals gezegd heb je een roundskirtzadel nodig voor je korte Haf. Heb je trouwens al eens een boomlooszadel overwogen? Ik weet niet of dat voor jou en je paard een mogelijkheid zou zijn?

Je hebt gelijk, zoals ik dus ook al zei in vorige post.
Les kan ik niet afzeggen, heb voor cursus betaald. Donderdag is dus belangerijke les voor de volgende lessen, balen dus.
Morgen zend ik een aangetekende brief, en breng het zadel dus zo snel mogelijk terug.
Ik overwoog boomloos, inderdaad, maar dat vond die persoon die de Pool's verkocht had geen goed idee om jong paard mee in te rijden. Ik overwoog de trekker Endurance pro, naast nog paar andere zadels, maar door wat die man zei heb ik dat dus niet gekocht, maar geopteerd voor de Pool's, die nu helemaal niet blijkt te passen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:14

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:17

inrijden met boomloos wordt juist heel vaak gedaan ivm de goede pasvorm, mocht je meer willen weten van ervaringsdeskundigen kun je lars_alida@ botk pb-en. Alida is de dealer in Bob marshall zadels en weet er heel veel van (en zeker direct genoeg om er niet omheen te draaien als ze het slecht plan zou vinden :D ).

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:23

cissy schreef:
http://www.lonestarstore.nl/images/saddle-3010.jpg
ze zijn er dus wel....
heeft je trainer niet een zadel te leen voor je? zodat je toch die les mee kan maken, of iemand anders in je omgeving?

Voor een haflinger, denk het niet...van Denis kan ik moeilijk verwachten dat hij me een zadel leent, ik loop naar de concurrentie en zou bij hem een zadel gaan lenen, dat gaat niet echt é? Ik voel me zo al beschaamd to hem. De reden dat ik niet aan Denis gekocht heb, was omdat ik dacht dat ik zijn zadels niet kon betalen, maar nu zegt hij me dat hij wel een oplossing gevonden had...

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:25

troi schreef:
inrijden met boomloos wordt juist heel vaak gedaan ivm de goede pasvorm, mocht je meer willen weten van ervaringsdeskundigen kun je lars_alida@ botk pb-en. Alida is de dealer in Bob marshall zadels en weet er heel veel van (en zeker direct genoeg om er niet omheen te draaien als ze het slecht plan zou vinden :D ).

Heb ik ook aan gedacht, maar daar ik graag lange wandelingen wou maken, dacht ik dat een boomzadel net iets beter zou zijn. Tweede punt is dat ik maar 600 euro ter beschikking had, en ik op dit moment geen BOB Marshall kan permitteren.
Zoveel oplossingen en ik trap toch wel weer, voor de zoveelste keer in de val...

trustHim

Re: Positie westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:32

je zou ook kunnen kijken naar een barefoot arizona, heb ik ook op mijn pony.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:34

trustHim schreef:
je zou ook kunnen kijken naar een barefoot arizona, heb ik ook op mijn pony.

Barefoot heb ik nu net iets te weinig vertrouwen in.
Daar ik lange wandelingen wil maken moet het een zadel zijn met zeer goeie gewichtsverdeling.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:36

Let er wel op dat de pommel dan past.
Voordeel is dat je een testzadel kunt aanvragen.
BareFoot heeft tegenwoordig ingevouwd VPS, dat maakt het zadel veel stugger/minder makkelijk buigbaar als de oude modellen.

Als de Pools al te lang is voor je paard is een BM dat ook. Die beginnen ook bij 66 cm.
Of die Pool's moet nog langer zijn als ik hem inschat.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:36

Shakir, de moed niet opgeven. Komt wel inorde. Je bent in je recht. Het is "normaal" dat de verkoper niet direct in actie schiet. (alé, eigenlijk niet, want een goede verkoper geeft goede service). Praat nogmaals met die verkoper, en zeg dat jij je aan alle afspraken hebt gehouden. Dit zadel past niet, dus je wil nu een andere.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:17

gewoon terug gaan met je zadel hoor.. hij is het verplicht terug te nemen..
ik heb ook een korte haflinger, dit is ook al mijn 3e zadel.. hoe vinden jullie mijn zadel liggen? ook weer tijd voor een nieuwe of niet?
ik ben wel van plan er weer eens naar te laten kijken omdat paardje net 4 is, en ontzettend groeit..
ook graag jullie mening, ;)
Afbeelding

alyel

Re: Positie westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:22

Lijkt mij nog wel te passen, maar uiteraard is dat niet met zekerheid vanop foto te zien :-)...

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:35

unicumW schreef:
gewoon terug gaan met je zadel hoor.. hij is het verplicht terug te nemen..
ik heb ook een korte haflinger, dit is ook al mijn 3e zadel.. hoe vinden jullie mijn zadel liggen? ook weer tijd voor een nieuwe of niet?
ik ben wel van plan er weer eens naar te laten kijken omdat paardje net 4 is, en ontzettend groeit..
ook graag jullie mening, ;)
Afbeelding

Heel mooi zadel ook, maar komt die niet even lang als de mijne? Welk merk is het als ik vragen mag? Startrekk?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:54

Het zadel op de foto van unicumW is zo te zien wat korter dan dat van jou, Shakir, en daarbij heeft deze roundskirts en die heb je echt nodig bij korte hafjes.

Als boomloos toch een optie zou zijn en met jouw budget zou je eens kunnen denken aan Hilason. Deze zadels zijn kort, betaalbaar en behoorlijk van kwaliteit. Op www.justwestern.nl staat er momenteel een tweedehands te koop die qua prijs ook het proberen waard is.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:48

Hm, na al wat ik gelezen heb vind ik de Hilason niet zo aantrekkellijk meer. Je zit precies ook in een kuip.
Boomloos is nu net geen goeie keuze als je trektochten wil maken...

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:50

@ shakir.. dit is ook een contential equiflex. heb ik 2e hands (bijna nieuw) gekocht voor 1000 euro..

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 08:25

unicumW schreef:
@ shakir.. dit is ook een contential equiflex. heb ik 2e hands (bijna nieuw) gekocht voor 1000 euro..

Ach...zo ene had ik ook (de 148 XfullQuarter), aangekocht voor 850 euro, zeer goede staat, maar bleek ook niet te passen voor m'n haf, maar die was toen nog iets fijner dan nu...
(deken lag eronder om het zadel niet te vuil te maken.)
http://i42.tinypic.com/166hij8.jpg

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:58

ik vind (op het zicht dan) dat het niet goed ligt...t ligt op de schouder om te beginnen en dan nog ist net te lang achteraan. als je hem vooraan correct zou leggen, zou hij dus achteraan al helemaal te lang zijn. verder oogt hij ook verdacht recht bovenop de rug van je paard, dus ik vrees ook voor bridging (maar dat kan ik uiteraard niet echt zien, k heb nu eenmaal geen X-rayogen...).

de equiflex lag inderdaad al veel beter. altans op het zicht gezien vanop dat fotootje dan.

vind het echt l*llig voor je... wat een praatjes van die verkoper ook! legerbomen tsss... echt jammer voor je, want je wilt het dan zo graag goed doen en dan zetten ze je zo gewoon in de zak...
om eerlijk te zijn had een verkoper die met zo'n praatje aankwam bij mij wel heel snel en hard het erf af gevlogen hoor :o met zn zadel dat op elke rug past op zn eigen rug en dan met de zweep erachter! ~~}>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:00

shakir wat paste er niet aan de equiflex?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 09:12

spatter schreef:
shakir wat paste er niet aan de equiflex?

Die was vééél te groot, m'n Haflinger was toen 2 jaar jonger, nog niet echt bereden. Had zadel gekocht voor ander paard, maar toen ik dat andere paard verkocht had, heb ik het zadel meeverkocht omdat die voor m'n Haflinger veel te groot was, hij verdronk erin (veel te wijd toen, langs voren, nu zou dat misschien beter geweest zijn). Bij nader inzien had dit zadel een veel betere vorm, korter langs achter en ook de schouders lagen iets vrijer...en dat zadel had ik voor minder geld gekocht dan de Pool's! De vorm van de Pool's is gewoon niet geschikt voor mijn zeer korte Haflinger, met waarschijnlijk ver naar achter liggende schouders. Het ligt er gewoon te midden op en belemmert beweging.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 09:20

kynshiri schreef:
ik vind (op het zicht dan) dat het niet goed ligt...t ligt op de schouder om te beginnen en dan nog ist net te lang achteraan. als je hem vooraan correct zou leggen, zou hij dus achteraan al helemaal te lang zijn. verder oogt hij ook verdacht recht bovenop de rug van je paard, dus ik vrees ook voor bridging (maar dat kan ik uiteraard niet echt zien, k heb nu eenmaal geen X-rayogen...).

de equiflex lag inderdaad al veel beter. altans op het zicht gezien vanop dat fotootje dan.

vind het echt l*llig voor je... wat een praatjes van die verkoper ook! legerbomen tsss... echt jammer voor je, want je wilt het dan zo graag goed doen en dan zetten ze je zo gewoon in de zak...
om eerlijk te zijn had een verkoper die met zo'n praatje aankwam bij mij wel heel snel en hard het erf af gevlogen hoor :o met zn zadel dat op elke rug past op zn eigen rug en dan met de zweep erachter! ~~}>

Ik ben leek op gebied van westernzadels, dus kan me niet verdedigen. Wil altijd beleefd blijven en die man was van zo ver gekomen. Ik ben niet kordaat genoeg, weet dat van mezelf, maar je verwacht toch dat 't in orde is?
Ik ben chronisch vermoeid door omstandigheden, maar wil er niet aan toegeven. Nu voel ik me echt ellendig en zwak, die toestanden verbeteren het niet voor me, ik lijk in rondjes te stappen omdat het telkens fout loopt.
Daarom laat ik me soms zo doen, omdat ik me zo slecht voel. Het wordt echt teveel voor mij. Thx dat jullie me even de moed gegeven hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:41

hou die moed dan nog even vast tot je je zadel hebt terug gegeven, kan wel zijn dat die man van ver was gekomen maar daar moet je geen medelijden mee hebben, dat is zijn werk! en als hij zijn werk niet goed doet mag je hem daarop aanspreken.

Ik wil ook wel voor je bellen maar je hebt nou al een heel aantal argumenten gehoord en je wist wel goed wat er met die equiflex niet of wel goed was, dus maak gebruik van die kennis die je dus blijkbaar wel een groot stuk hebt. Je instructeur heeft ook aangegeven je te willen helpen maar omdat je je bezwaard voelt dat je bij hem geen zadel hebt gekocht maak je daar geen gebruik van. Als hij niet zou willen helpen zou hij het je toch niet aanbieden??? dus laat je dan helpen!

Grijp al je moed en energie bij elkaar en BEL! niet geschoten altijd mis en nu heb je een zadel waar je niks mee kunt, maak gebruik van alle hulp en zorg dat je een zadel krijgt waar je wel wat mee kunt!
succes!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:26

Mocht je er echt niet uitkomen met de verkoper kun je ook je zadel inruilen voor een passende! Laat je eerst eens goed informeren wat wel een eerlijke, goede pas service/verkoper van western zadels is en laat die desnoods komen als je bij diegene je zadel kan inruilen. Je zal dan wel wat er op verliezen maar dat zal denk ik in alle gevallen nu zo zijn. Je hebt dan wel een passend zadel en bent van het gezeur af!

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 19:24

rapido schreef:
Mocht je er echt niet uitkomen met de verkoper kun je ook je zadel inruilen voor een passende! Laat je eerst eens goed informeren wat wel een eerlijke, goede pas service/verkoper van western zadels is en laat die desnoods komen als je bij diegene je zadel kan inruilen. Je zal dan wel wat er op verliezen maar dat zal denk ik in alle gevallen nu zo zijn. Je hebt dan wel een passend zadel en bent van het gezeur af!

Ik hoef niet op het zadel te verliezen als ik kan aantonen dat het niet past. Dan is de verkoper in fout en moet die me een wel passend zadel verkopen.
Als hij me niet wil helpen, laat ik iemand komen, die een druktest meting uitvoert, maar dan wil ik die kost ook vergoed zien als blijkt dat het niet past. Als het wel past, dan hou ik het zadel en neem ik de kosten voor mij.