Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
cissy schreef:ieder mens maakt fouten en hij dus ook, ik vind het een wel een beetje kortzichtig van hem dat hij niet meerdere zadels erop gelegd heeft en al na 1 is gestopt. Hij had ook die ene even apart kunnen leggen en met de andere door kunnen gaan, zodat duidelijk is dat de andere echt niet passen en jij dus ook een beter gevoel erover zou hebben. Dat had ik al helemaal gedaan als ik hem was na jouw tegensputteren....
Bellen, terugbrengen, geld terug en verder shoppen of ander zadel, zo simpel zie ik het (maar heb dan ook wel mn bekkie bij me en veel zadels gezien).
Jouw trainer zou ook enige kijk op zadels moeten hebben technisch gezien, hij maakt toch paarden zadelmak en traint ze? Hij ziet dus meerdere paarden/zadels en zou eea moeten kunnen herkennen.
Ik zou mn les maar afzeggen als je nog geen zadel hebt of er een engels zadel op leggen zodat deze niet onverhoopt beschadigd.
Maflinger_S schreef:Dit zadel is gewoon veel te lang. Punt uit. Om die reden kan het al nooit goed komen te liggen. Zoals het nu ligt heeft ponybeest geen ruimte achter omdat de punten van het zadel in zijn flanken prikken als hij beweegt en jij zit teveel op zijn lendenen. Voor heb je ook al geen ruimte meer dus een oplossing is er niet voor dit zadel.
Zoals de vorige schrijver al schreef: les afzeggen, diep ademhalen, moed verzamelen, zadel terugbrengen, geld terugkrijgen en andere zadelpasser zoeken.
Zoals gezegd heb je een roundskirtzadel nodig voor je korte Haf. Heb je trouwens al eens een boomlooszadel overwogen? Ik weet niet of dat voor jou en je paard een mogelijkheid zou zijn?
). cissy schreef:http://www.lonestarstore.nl/images/saddle-3010.jpg
ze zijn er dus wel....
heeft je trainer niet een zadel te leen voor je? zodat je toch die les mee kan maken, of iemand anders in je omgeving?
troi schreef:inrijden met boomloos wordt juist heel vaak gedaan ivm de goede pasvorm, mocht je meer willen weten van ervaringsdeskundigen kun je lars_alida@ botk pb-en. Alida is de dealer in Bob marshall zadels en weet er heel veel van (en zeker direct genoeg om er niet omheen te draaien als ze het slecht plan zou vinden).
... unicumW schreef:gewoon terug gaan met je zadel hoor.. hij is het verplicht terug te nemen..
ik heb ook een korte haflinger, dit is ook al mijn 3e zadel.. hoe vinden jullie mijn zadel liggen? ook weer tijd voor een nieuwe of niet?
ik ben wel van plan er weer eens naar te laten kijken omdat paardje net 4 is, en ontzettend groeit..
ook graag jullie mening,![]()
unicumW schreef:@ shakir.. dit is ook een contential equiflex. heb ik 2e hands (bijna nieuw) gekocht voor 1000 euro..
met zn zadel dat op elke rug past op zn eigen rug en dan met de zweep erachter!
spatter schreef:shakir wat paste er niet aan de equiflex?
kynshiri schreef:ik vind (op het zicht dan) dat het niet goed ligt...t ligt op de schouder om te beginnen en dan nog ist net te lang achteraan. als je hem vooraan correct zou leggen, zou hij dus achteraan al helemaal te lang zijn. verder oogt hij ook verdacht recht bovenop de rug van je paard, dus ik vrees ook voor bridging (maar dat kan ik uiteraard niet echt zien, k heb nu eenmaal geen X-rayogen...).
de equiflex lag inderdaad al veel beter. altans op het zicht gezien vanop dat fotootje dan.
vind het echt l*llig voor je... wat een praatjes van die verkoper ook! legerbomen tsss... echt jammer voor je, want je wilt het dan zo graag goed doen en dan zetten ze je zo gewoon in de zak...
om eerlijk te zijn had een verkoper die met zo'n praatje aankwam bij mij wel heel snel en hard het erf af gevlogen hoormet zn zadel dat op elke rug past op zn eigen rug en dan met de zweep erachter!
rapido schreef:Mocht je er echt niet uitkomen met de verkoper kun je ook je zadel inruilen voor een passende! Laat je eerst eens goed informeren wat wel een eerlijke, goede pas service/verkoper van western zadels is en laat die desnoods komen als je bij diegene je zadel kan inruilen. Je zal dan wel wat er op verliezen maar dat zal denk ik in alle gevallen nu zo zijn. Je hebt dan wel een passend zadel en bent van het gezeur af!