Jaycee_ schreef:rockwitch schreef:Goh ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen, maar ik heb een westernzadel van zadelmarkt en ik heb er dus echt geen problemen mee. Ik heb er meerdere mensen naar laten kijken, of het goed lag en alles. En ik heb elke keer te horen gekregen dat het gewoon prima ligt. Dus ik heb geen klachten. Ik kan nou eenmaal geen zadel van 1000 euro betalen. En ik ben dus erg tevreden met het zadel. Het zit prima op mijn paard en ik vind het ook een heerlijk zadel om mee te rijden. Uiteindelijk krijgt mijn paard als hij helemaal is uitgegroeid een zadel die helemaal voor hem is gemaakt. Maar zo lang dit zadel het prima doet, blijf ik er mee rijden.
Als je goed zoekt, vind je zeker nog een goede 2dehandse westernzadel voor 400 tot 600 euro. En das bijna dezelfde prijs als eentje van zadelmarkt! Er zijn ook goedkopere merken zoals Pools en White Star (+/- 1000 euro nieuw) die volgens mij toch ook wel heel wat beter zijn dan zadelmarkt e.d.
Ik kan echt niet geloven dat er nog zoveel mensen daarmee (durven) rondrijdenEn allemaal hebben ze hetzelfde excuus: "ik kan geen zadel betalen van 2500 euro".
Ik betaal dan liever iets meer, dan men paard naar de knoppen te rijden
Ten eerste wil ik wel even duidelijk maken dat mijn paard echt niet naar de knoppen wordt gereden. Ik vind het echt een enorme belediging dat je zoiets suggereerd. Mijn paard is echt mijn alles, en als ik ook maar het vermoeden had dat hij niet prettig liep onder zijn westernzadel zou die gelijk eruit gaan. Ik heb veel gezocht naar 2e hands westernzadels, maar het is vrij lastig om voor mijn paardn een goed passend zadel te vinden. Het is een Fries met enorme schouders, dus vind maar een zadel die daarop niet klemt. Dit zadel past goed en het ligt gewoon netjes. Er zijn gewoon weinig westernzadels die daarop passen. Ik heb voor dit zadel ook moeten sparen, ik kan niet even 400 of 600 euro uitgeven voor een ander zadel. En dat is echt niet omdat ik het niet voor hem over heb, maar gewoon omdat ik dat nou eenmaal niet aan een boom in de tuin heb hangen.
En allemaal hebben ze hetzelfde excuus: "ik kan geen zadel betalen van 2500 euro".
Er werd toen gevraagd; wat is een boom?? sommige mensen weten totaal niet hoe of wat en ik vraag me dan wel eens af waarom ze uberhoupt aan een paard beginnen als het ze geneens intresseerd wat er op komt te liggen en wat iets van een goede kwaliteit kost
maar zo min mogelijk willen uitgeven aan iets wat toch wel het belangrijkste voor het rijden op een paard is! Bedenk dat voor je een paard aanschaft en ga niet verkeerd bezuinigen door goedkope ondeugelijke rommel te kopen. Neem dan géén paard!
) 
). Die heeft een hele vrije strook in het midden.