Nou , Bf had een jaar geleden het prototype liggen dat nog niet helemaal klaar was , was nog een soort puzzeltje zeg maar. Leek een heel "af" zadel maar als je er dan aan ging zitten bleek het leer nog los over de cantle te liggen enzo 
Maar dat was dus ècht een normaal westernzadel om te zien , en nog een hartstikke mooie smaakvolle ook 
Niet exact zoals deze kleur maar ook wel deze wauw !! - uitstraling , ik was op slag verliefd , net als nu op deze op dit plaatje
Zou de Barefoot "Sky" gaan heten.
Je kunt je dus wel voorstellen dat het nogal een domper was toen de uiteindelijke Nut en Rose gepresenteerd werden , ik baalde als een stekker en wilde gewoon de Sky.... *huil*.
Nu vind ik de Rose en Nut ook wel mooi hoor , het is anders maar op zichzelf ook echt wel een heel mooi zadel
De importeurs die de Sky niet hadden gezien waren ook onmogelijk enthousiast erover
Dat drukke vind ik wel meevallen eigenlijk , zitten wat "plaatjes" aan de randen en hoeken en voor de rest een simpele basketweave. Ik vind ze nu ook wel mooi
En de soepelheid en pasvorm zijn gewoon het allerbelangrijkst voor Barefoot. Ik heb eigenlijk hoop dat de Sky alsnog gaat komen nu ze zijn begonnen met de Barefoot Look-Like line , waar nu dat nieuwe Spaans / Portugese zadel de eerste van is , en dan nog andere modellen zadels zullen volgen met authentieke looks. Ze geven deze lijn een hele andere naam om echt duidelijk het verschil aan te geven dat de pasvorm veel kritischer is. Dus ik hoop dat de Sky daar ook een plekje in zal krijgen 
Maar als ik nu zo deze Feemax zie begint m'n hart toch wel sneller te kloppen hoor !!
Ik geloof nog steeds niet echt dat hij van Freemax is eigenlijk.... 
Zal ik hem gewoon bestellen om te proberen ? Dit is wel precies zo'n zadel zoals ik hem wil , als die fenders dan ook op maat te krijgen / maken zijn is hij van mij en anders vind ik er vast wel een liefhebber voor