Ik heb eenvoudige donker gebrand eiken worker-beugels van Mike Stone: http://www.mike-stone-stirrups.de/, ook te koop bij Way Out West en Horse and Silver in Duitsland. Op de site staan echt hele mooie. Volgens mij kan hij in principe alles naar wens maken (met desbetreffend prijskaartje).
spicegirl
Geplaatst: 19-09-14 22:59
Heimdallr - ben je niet tevreden over je Monell 's ?
SP, ik ben er wel tevreden over, maar mensen worden onderhand verblind als de zon erop schijnt. En ik wilde ook al heel lang houten stirrups hebben en dan 2,5 of 3 inch.
Mijn quarter heeft 2 winters geleden (2012) ooit een van zijn vlechtjes verloren en sindsdien zit er een gat in zijn manen.. Het was toen echt tot op de wortel eruit, dus het is nu al redelijk aangegroeid.
Maar zijn manen zijn nu door de zon erg droog en bruinig geworden, plus dat gat vind ik echt vreselijk: (beetje slechte overbelichtte foto) Ik heb het al behandeld
Wat is jullie mening? Afscheren, afknippen tot 'gezond' gedeelte (dus pleasure-kapsel), of laten aangroeien?
We willen in maart pas weer gaan starten (WRAN L4), dus tegen die tijd moet het wel fatsoenlijk zijn
Als je het lang wil laten groeien gewoon goed behandelen en vlechten. Ik heb bij onze merrie met uitgevallen en korte manen mtg bij de aanzet gedaan en de manen zelf met cowboy magic en dan vlechten. Na een tijdje een beetje de puntjes trekken en klaar. Zit er zo weer aan op deze lengte.
Wij hebben bij de rest hele lange manen en ik hou de puntjes ook bij, maar wel zodat het natuurlijk blijft en niet recht afgeknipt.
Maar het ligt eraan wat je wil. Als je toch een pleasure model wil, kun je nu alvast beginnen. Voor lange manen zou ik het nu niet recht af gaan knippen.
Mondy
Geplaatst: 22-09-14 10:29
Niet op z'n knapst op deze foto Maar wel met een nieuwe (tweedehands) pad.
Bedankt ! Hij had geloof ik een keer op haar paard gelegen maar was te groot. Aangezien te klein bij ons vaak een probleem is leek me deze pad dan weer perfect voor ons. Inderdaad een cutter shockpad Moest er even aan wennen maar vind het nu echt een fijne pad.
Wranglerbutt
Geplaatst: 22-09-14 13:41
Dit was de mijne: (en mijn oude BM ) Ik vond de pad te lang