[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:18

vind het een beetje een donkere outfit, verder wel netjes! en wauw, zoveel afgevallen! hoe heb je dat gedaan? :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:21

Ik niet, mijn paard :+
Ik ben er maar 35 kwijt ;)
Bootcamp ~~}>

Dat donker was eigenlijk niet de bedoeling. Ik ging voor een andere blouse naar RT, maar kwam met deze thuis, omdat hij gewoon het beste zat. Maar op termijn ga ik inderdaad voor meer kleur :D
Budget is alleen even beperkt, dus vandaar nu nog gewoon zo omdat we toch nog in de probeerfase zitten.

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:24

Vind een leuke bij elkaar gezochte set hoor :j
En wat betreft het afvallen van beiden toppie :)F
Ik doe het niet na :\

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:26

Ik ook niet meer hoor :+
Ik moet er nog minimaal 5, maar liefst 10 kwijt en paardlief ook nog wel een paar. Maar die laatste loodjes he...

Oh en als iemand een andere leuke showpad met zwart of zwartwit weet, dan hoor ik het ook graag :j
Maar het meeste is met kleur of enkel zwart.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:29

Ik persoonlijk zou de pad wat meer kleur geven. Een effen kleur.
Dan breekt het toch nog een beetje. (Vind het nu een beetje somber donder zo)
Dat is denk ik meer een persoonlijke smaak. ;)
Heel veel succes en vooral heel veel plezier bij de DAWRA Fall show?
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 26-08-14 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:31

Ik vind de pad wel leuk... maar ik ben ook van de (té) neutrale kleuren.. Ben niet zo'n durver haha.
Leuk ook, die vlechtjes bij je haf!
En waw... 'MAAR 35kg' afgevallen. Top!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:35

Haha, ja ik ben ook van de neutrale kleuren. Maar vind het inderdaad ook te saai.
Kleurtje is inderdaad wel leuk, maar is dat niet raar als de rest zwartwit is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:44

nou Amanda :') 35 kilo is toch verdomd knap! ik moet ookl 15 kilo kwijt, maar ik heb de motivatie niet. Heb een oliebol job en zit niet lekker in mijn vel. Maar hopelijk lukt het me wel een beetje af te vallen :=

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 19:57

Nee ik vind dat niet raar. Zwart en wit zijn 2 hele neutrale kleuren en passen overal op. ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:12

Ik vind het mooi hoor je showoutfit zo! Echt superknap dat jullie zoveel afgevallen zijn!
En de manen in een mooie strakke hengstenvlecht :)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:51

vind persoonlijk het mooiste als pad en blouse ongeveer dezelfde kleur zijn

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:00

Ik zou ook juist kiezen voor een wat opvallender kleurtje in je showblanket. Het is een wedstrijd, je mag best een beetje opvallen :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:02

In principe geef je je pad alleen een andere kleur als deze kleur ergens anders in terugkomt, dit kan al doormiddel van een sjaaltje b.v.. Je moet wel in de gaten houden dat je paard ook al 2 kleuren heeft, zijn vacht kleur en zijn manen kleur, dan zwart en wit, doe je hier nóg een kleur bij, dan wordt het nogal veel.

Persoonlijk vind ik het prima kunnen om zo lekker mee te beginnen! Je paard is licht zat, dus donkere kleding kan makkelijk. Het wordt een ander verhaal wanneer je ook een zwart paard hebt ;)
De blanket vind ik lastig zeggen, ik ben nooit zo van de motiefjes op een pad voor shows, maar ik denk dat het bij deze set best gaaf staat! Alleen wanneer je kleding gaat wisselen voor wedstrijden, is het gemakkelijker en goedkoper om losse showblankets te kopen, dan telkens een bijpassende show pad.

Manen goed schoon en uitgeborsteld en dan lekker los zou mijn mening zijn, of een echt goede hengstenvlecht.

@heimdallr, helemaal kick die foto! Bekend plekje ;) Maar wat voor hoofdstel is dat? Een speciaal iets of een one ear en zie ik het oortje niet hihi

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:13

Op mijn cap zitten naast zwart en wit ook nog 2 rode strepen. Dus dan zou rood nog een optie kunnen zijn.
Blankets zijn steeds net een paar cm te kort, vandaar dat ik aan een pad dacht.
Voor beiden is wat te zeggen, ik heb weer wat om over na te denken :D

Hengstenvlecht gaat niet, teveel manen. 2 vlechten boven elkaar of links en rechts zou wel kunnen. Of inderdaad los :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:31

Ja precies, zoiets! Ookal vind ik persoonlijk rood bij een haffie niet geweldig hihi, maar dat is een kwestie van smaak. Mijn zus heeft ook een zwarte blouse en chap, de blouse opgepimpt met veel zilveren steentjes, een turqoise sjaaltje en turqoise blanket. Staat basic, maar toch opvallend op haar donkere schimmel.
Het blijft altijd een beetje zoeken en iets wat je nu wellicht geweldig vind, vind je over een half jaar misschien afgrijselijk :P haha dus zeker in het begin, netjes en verzorgd voor de dag komen, maar ook niet te druk erom maken hoor!

Hmmmss ik weet de exacte inch maten niet, maar een 'oversized' blanket zou wel moeten passen toch?

Ik zou ze lekker netjes verzorgd los doen, pleasure e.d. onderdelen zijn van de 'rust' en vlechten kunnen het dan wellicht wat rommelig maken of afleiden. Bij de arabieren vlechten we altijd de eerste 20cm strak in op de kam en laten het vlechtje dan verdwijnen onder de rest van de losse manen. Of het eerste gedeelte wordt weggeschoren. Bij de quarters wordt iets met 'staartjes' gedaan? Weet niet hoe ik dat moet uitleggen haha :=
Al met al, als je vlecht, zorgt dat het goed gevlochten zit :+

En misschien tot de 28e bij de Fall show!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:42

Niet misschien :+
Tot 28 september :))

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:17

Ik zou voor een zwarte blanket gaan. Persoonlijk vind ik het niet zo mooi als de kleur blanket/pad veel lijkt op de vacht kleur, dan valt het weg of vloekt.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:24

Hoi Amanda,

Dat zwart met witte staat jullie erg mooi en rustig. En heel belangrijk: je voelt je er zelf heel prettig in. Zwart en wit zijn neutrale kleuren, die inderdaad op veel paarden mooi staan. En bij jouw huidskleur staat het ook super.

Qua blanket zou ik kiezen voor iets wat juist aansluit bij dat zwart en wit. Die blanket die je liet zien op de vorige pagina vind ik qua kleur er net niet mooi bij staan. Hoewel er rood in je cap zit, denk ik niet dat een blanket met rood qua kleur de beste keuze is. Persoonlijk denk ik dat een oversized zwarte blanket met een (niet te druk) patroon in wit het mooiste zal staan. En ken je de metallics van Mayatex? Die zijn denk ik ook errug gaaf hierbij :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:26

Ja ik wil de zwarte metallic eigenlijk. Maar ik heb een aantal Mayatex in handen gehad en ze zijn net een paar cm te kort. Ik moet inderdaad oversized hebben.
Ik kreeg nog een tip via pb en ga daar maar eens achteraan.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:33

Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 27-08-14 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:37

Ik heb je even gepbt, anders wordt het zo offtopic.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:58

Wat heen en weer gepbt en net onderstaande showblanket en een vilten onderlegger besteld.
Toch zwart, maar iets opvallender dan effen zwart :D
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:04

Wordt een mooi plaatje denk ik Aman!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:05

Ik hoop het :j
We gaan het zien de 28e. Of als hij binnen nu en 2 weken binnen is misschien al eerder een passessie :))

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:09

Ik ga toch weer eens beginnen met lessen. Champ pakt alles zo fijn op, maar merk dat ik zelf nog best groen ben en dat kan soms vorderingen in de weg staan.
Eerst maar even naar de dokter, heb al 10-11 weken last van mijn rug en vandaag eindelijk een afspraak met de dokter kunnen maken.

Mooi, Amanda! Wel gedurfd zeg! Ik hou persoonlijk niet zo van zwart, maar die pas/blanket is wel gaaf!