[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:08

Ik vind showtack echt duur, maar ja ik vond de overgang van dressuur naar western al best prijzig. Het is een hele andere wereld, eentje waarin mijn paard gewaardeerd wordt en niet wordt gezien als een stomme draver die op de baan hoort.
Ik schrok toen ik 130 euro moest neerleggen voor een pad, maar hij gaat nog steeds mee. Hij is niet vies, alleen pluist die een beetje. De volgende pad wordt daarom ook een 5-star pad.

Ik zoek een simpel -geen tooling- trainings hoofdstel met browband, het liefste dark oil of chestnut. Ik kan ze nergens vinden, zou iemand kunnen helpen? Prijs maakt niet uit, maar omdat het een trainingshoofdstelletje is het liefste niet al te duur.

@SG, ik vind bredere bakstukken echt perfect staan op Wolf. Ik denk niet dat smal hem mooi staat, tenzij het bling bling is. Je hebt echt super gave spullen, maar ik zou het er nooit voor over hebben, althans nu niet. Ben ook maar een arm studentje. :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:11

5 star is wel wat duurder :j
maar goed, het gaat om het kleurtje, en niet hoe ie op je paard ligt }>

hebben de gewone stores m niet, of op Mp ?
kan toch niet zo moeilijk zijn..
Ebay staat ook vol.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:13

Jammer dat 5star geen kleuren maakt, echt van die felle. Dan zou ik fel roze doen, staat mijn knollie lekker voor gek.

Ik moet nog even bellen naar Rene of die ze heeft en ik ga tevens nog een keertje naar Arthurs. Misschien dat ik daar iets vindt. Op marktplaats heb ik nog niet gekeken, ga ik zo even doen.

iets voor jou SP: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr gezien dat er ook feathertooling op zit ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:21

soort van , ja ..
ik weet van wie die is. :P
goed merk, leuk hoofdstel.
maar ik heb genoeg, dankje :D

voorheen maakte 5 star wel kleuren.
groen, bordeaux, en blauw.
maar daar zijn ze mee gestopt.
ik ken haar, die ze maakt.
heb nog eens een mooi leren kussentje van haar gehad, die haar moeder maakte van restjes leer, die overbleven van de pads.
ik heb het kussentje nog :j , heel mooi !

coldsummers

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:23

oh echt? leuk joh.
Haha, ja snap ik, volgens mij hangt heel je kast vol met prachtige custom hoofdstellen.

Waarom kan ik nou niet eens een simple two ear of browband vinden zonder tooling... Gewoon te erg voor woorden...

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:28

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:38

heb je ook geen CC ?
je hebt toch vaker in de VS besteld ?

heimdallr - ik heb wat aan mijn paard, wat nog op jouw verlang-lijstje staat.
goed zoeken ;)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:40

Ik heb ook geen Credit Card. haha.
Ja maar dat is allemaal via Paypal, cheap ass die ik er ben haha.

Wacht... wat heb jij aan je paard dat ik niet heb maar wel op mijn verlanglijstje staat... vertel maar, want ik kan het echt niet raden. Ik wil nog zo veel haha.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:44

shoofly :)*

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:49

spicegirl schreef:
shoofly :)*

Oh dat was ik serieus allang weer vergeten.
Jeetje dat je dat hebt onthouden joh! Die heb ik inderdaad nog nodig! Maar het heeft geen haast, eerste prioriteit is nu een lekker trainingshoofdstel. Vind het zonde om telkens met mijn "show" hoofdstel te rijden, past ook niet bepaalt bij mijn zadel. Tevens staat een mecate met slobberbars al helemaal niet met een "show" hoofdstel. "show" staat tussen aanhalingstekens want het is niet echt een showhoofdstel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:49

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:52

Ja ik ging even kijken en zag hem ineens ja. Echt gaaf! Had echt niet verwacht dat jij er eentje zou hebben. :)

Oh, ebay, tuurlijk! Ik kijk nooit op Ebay want mijn vader heeft ooit gezegd dat ik daar niets mocht bestellen... :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:56

waarom niet ?
hartstikke praktisch bij een vlieg-hysterisch paard :')
(buiten bling hou ik echt van praktisch )
ik was ook een van de eersten, met een 5 star pad, en een mohair singel, ook van 5 star.
beiden helaas verkocht, na een ander paard.
en Ebay is hartstikke veilig, veiliger als een gewone USA shop.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:00

Volgens mij is het ook een stuk goedkoper qua verzendingskosten. :) Ik heb een site gezien die vraagt tegen de 100USD om een oregon cross-over rope strap naar Nederland te versturen... Terwijl dat ding zelf maar 20USD is. Ik wil graag meer uitgeven dan de verzendkosten, maar mooi niet dat ik meer dan 100USD ga uitgeven om maar boven de verzendkosten te komen. haha. Heb jij dat niet, dat als je iets koopt en de verzendkosten duurder zijn, dat je eigenlijk geld geeft aan niets... Ik heb dat altijd dus daarom doe ik het niet.

Ik had het serieus echt niet verwacht hoor. Altijd gedacht dat je van de bling bling was. Maar praktisch is natuurlijk ook een vereiste. :) Ik moet een mohair cinch hebben, mijn wollen cinch is ook goed maar ik denk dat het wel tijd is voor een mohair of alpaca.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:14

veel mensen vergissen zich (vooroordelen ) in mij ;)
alpaca heb ik ook gehad.

ja, ik betaal regelmatig net zoveel verzend als het artikel.en soms meer verzend als aankoop.
mijn hubbie laatst ook, met iets voor zijn auto (ook een amerikaan ntl. :P )
verzend was bedrag van aankoop + 100 $

maar goed, ik heb dan iig wel iets anders als anders. want goedkoper ben ik dan niet uit.
zeker niet met de doaune hier _-:(
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 18-07-14 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:18

Haha, ik vind het wel verassend eigenlijk.

Ik snap het als je unieke spullen wilt hebben, maar voor een standaard hoofdstel ga ik niet meer verzendkosten betalen dan de prijs van het hoofdstel.

Ik moet elke keer waneer ik een houten cover voor mijn laptop of mobiel wilde invoeren iets van 20 Euro betalen. Echt stom, maar alsnog ben ik super blij met deze aankopen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:22

als je goedkoper uit bent als hier, is het de moeite waard..

en ik ben ook blij met mn aankopen :D

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:23

Ja dan wel, maar meestal is dat bij mij niet zo haha.

Dat snap ik volkomen, echt prachtig die hoofdstellen van jou zeg. En ze staan ook zo mooi op Wolf!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:33

Heimdallr: mijn hoofdstel heb ik gekocht bij de Country Mill. Hij was helemaal kaal, heb het zilver er later zelf op gezet :) Was maar €40,- en de kwaliteit is prima!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:48

Ik heb net deze gekocht bij the Western Barn: http://www.thewesternbarn.com/index.php ... uct_id=246

Precies wat ik zocht, chestnut en subtiel voor het hoofdje van mijn arabier. Ik kan hem altijd later nog pimpen :j Heb hem binnen en heel blij met de kwaliteit van het leer, kleur (past volgens mij prachtig bij zadel) en exact matchende teugels. Nu nog passen op pony :)

Ik wilde niet te veel bling, het ziet er vaak zo fake uit en ik vind het ook niks voor een eerste wedstrijd :o

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:06

Ik heb bij Arthur ook een fijn simpel trainingshoofdstel vandaan. 60 euro dus ook geen geld. Fijne kwaliteit en geen tooling.

Maar ik heb ook een show met bling, naast de browband ook twee losse oortjes erbij.
Afbeelding

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:48

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:07

Ik vind het hoofdstel van SG ronduit pràchtig ! Het staat Wolf perfect,en diegene die het er cheapie vind uitzien kan volgens mij geen ZM-zadel van een Blue Ribbon onderscheiden. Het hoeft niet altijd veel bling te hebben om mooi te zijn. En kwaliteit kost nu eenmaal wat. Vertel mij wat :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:16

Ik vind het hoofdstel van Spice ook geweldig, maar dat vind ik ze bijna allemaal haha
Maar ik zou graag horen waar de soortgelijke voor 100 euro te koop zijn. Dat zou een hoop schelen namelijk :+
Ik snap dat niet iedereen het eraan uit wil geven. Niet voor iedereen is het nodig maar eerlijk is eerlijk. Je ziet het verschil wel. Voor de één onnodig maar de ander voelt zich er goed bij. Ook een soort van hobby toch?
Ik hou in ieder geval altijd de verkoophoofdstellen van spice in de gaten. Jammer genoeg heeft ze niet mijn kleur maar ALS ze die zou hebben dan tja...
Wil ook nog een hoofdstel zonder de glimmers zeg maar :Y)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:50

Heel soms (en de laatste tijd steeds vaker) wou ik dat ik rijk was! Mijn smaak is ook wel erg duur over het algemeen, waardoor ik het dan toch maar weer niet doe. Er zijn ook genoeg net niet perfecte hoofdstelletjes, en ik kan mijn kast wel vol mooie spullen hangen voor als ik ooit het lef heb om een wedstrijdje te starten, maar dat is het me nu (nog) niet waard.
Eerst maar eens angstvrij gewoon thuis rijden O:)

Powny is weer goed verklaard voor rijden, dus zal vandeweek mijn inmiddels verzamelde blankets er eens opgooien voor fotoreeksje voor hier.
@ Heimdallr, ik los leuke kleurtjes dus zo op, heb een goede onderpad, simpel zwart, en gooi daar steeds een andere blanket overheen voor het leuke kleurtje, prima te doen. En aangezien ik toch geen wedstrijden rij komen die dan ook nog eens uit de kast :')