Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bimmetje schreef:Qua bit. Ik ben natuurlijk ook begonnen op een gewone enkel gebroken snaffle. Van sweet iron matriaal. Doet ze het goed op. Daarna over gegaan op een baby shank snaffle. Ook dat gaat prima en geen problemen mee gevonden.
Nu sinds een paard maandjes over gegaan op een baby correctional. Hier heb ik er een paar van geprobeerd, maar dit bit gaat met veel moeite in en gaat ook niet makkelijk uit.
Blijft mijn paard moeite mee houden. Na een ongelukje op wedstrijd, ben ik weer helemaal opnieuw begonnen met de basis en weer terug op onze eerste snaffle. En daar loopt ze nu weer super op.
Ik heb het idee dat de correctional teveel is in haar kleine mondje en dat ze dat gewoon niet prettig vind, terwijl het met rijden super gaat, maar aan de hand en met in en uit doen is het een ramp!
De snaffle neemt ze ook zo aan met openen van haar mond, de correctional moet haar mond gewoon open wrikken onderhand.![]()
Wij zijn nu dus weer terug naar snaffle om vervolgens weer over te stappen naar de baby shank snaffle en dan blijf ik hierop door rijden denk ik.
Het gaat er dus om dat je wel moet uitproberen. Het ene mondje is de ander niet. En het ene paard is het andere niet.