[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:20

@superpony-die op de foto is light..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:21

Als je twee weken eerder was geweest had ik hem aan je kunnen verkopen tweedehands :p jammer voor jou ben ik hem al kwijt. Maar is echt een super fijne singel!!! En is idd echt light oil. Ik had een med oil zadel en moest de singel donkerder maken..

superpony schreef:
Ik kwam toevallig gister deze tegen. http://www.lonestarstore.nl/shop/produc ... roduct=163 Wel in meerdere kleuren, maar niet light. Misschien op aanvraag?

Anoniem

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:51

Die roodbruin is ook licht oil?

Ik mail even dan dankjewel voor het zoeken, zit op mijn foon dus Google doet vaag helaas.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:38

Ik heb Ariat, Boulet, Justins en Sendra's gehad.
Allen zeer fijn, behalve de Sendra's. Vreselijk!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:40

Maar hoe duur zou het zijn een paar laarzen van de VS naar hier te laten versturen?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 20:47

Geen idee. Verschilt ook weer per leverancier.
En gewicht ook geloof ik.
Als ik het goed heb, ben je minimaal 35 euro kwijt aan verzendosten en dan komen de douanekosten er nog bovenop. Weet ook niet hoeveel dat is. Is ook verschillend en die moet je betalen aan de deur bij afleveren. Dus altijd zorgen dat je genoeg geld in huis hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:12

Omdat er op die site van Amazon free shipping staat. Maar dat zal dan wel alleen binnen de VS zijn. Natuurlijk had ik al met bijkomende kosten rekening gehouden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:24

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:44

Bimmetje schreef:
Ik heb Ariat, Boulet, Justins en Sendra's gehad.
Allen zeer fijn, behalve de Sendra's. Vreselijk!!

Sendra's heb ik ook gehad, met bont gevoerd.
Vreselijke knellende laarzen :n

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:59

spicegirl schreef:
@superpony-die op de foto is light..

Ja, leek mij ook, maar wordt niet als light aangeboden? Daarom zou ik bang zijn dat hij toch anders is dan op de foto.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:19

En ik heb juist alleen maar Sendra, zweer erbij. Ik heb een lopend /staand beroep en loop/sta er gerust de hele dag op. Heb ze wel altijd een maatje groter dan mijn daadwerkelijke maat.. Ehmm ja, ik draag mijn boots ook op het werk :o niks fijner dan dat.. Heb eigenlijk altijd boots aan, of birkenstocks..

Heb 1 paar Continentals gehad en die heb ik uit ellende weggegeven.. Daar kon ik echt niet op lopen. Na maanden nog steeds blaren tot en met, ze bleven hard.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:38

Ik heb ook twee paar Sendra's': die bontgevoerde (misschien dezelfde als die van jou, Neroo?) en een 'normaal' paar.
Altijd blaren op m'n hielen bij het normale paar.. En de bontgevoerde heb ik twee maten te groot gekocht omdat ze niet meer kleiner hadden en ik wilde per se laarzen waarin m'n voeten niet zouden bevriezen 's winters :+ met zooltjes erin en dubbele sokken zitten ze wel goed! Alleen vind ik ze erg zwaar aan mijn voeten.

Ooit wil ik ook Ariat's :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:27

Ik heb met mijn ariats ook het eerste half jaar blaren gelopen. Rijden ging prima, maar ik moest echt niet meer lopen dan van stal naar de bak :=
Maar nu zijn het net sloffen. Pas nog een daagje efteling gedaan. Met mijn ariats. Ging prima :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:20

Ik had nog ijskoude voeten in die bontgevoerde :\.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:38

Ik heb ook Sendra's, heb er ruim een half jaar blaren/schaafplekken op gelopen (en echt gewoon pijn) voordat ze lekker zaten. Nu kan ik er wel een dag op rondlopen, maar het volgende paar laarzen worden denk ik Ariat's. In de winter draag ik op stal gewoon m'n bergschoenen :Y).

BurningClear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:58

Ik ben dol op mn Sendra's, nog nooit blaren gehad. Heb nu een paar met crepe zool en die lopen als pantoffels :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:18

Ik heb ook de bontgevoerde, en ik vind ze zaaaalig. Verl beter dan Ariats. Justins zitten ook goed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:28

Laarzen heb ik verschillende gehad, maar rij ik altijd alleen maar mee. Schoenen heb ik standaard Ariat's. Nu een half jaar nieuwe. Ik vind Ariat's heerlijk zitten. Laatste schoenen waren alleen ''op'' en toen ik deze nieuw had, heb ik even een paar dagen wat spierpijn gehad van het nieuwe voetbed.

Ik loop dagelijks uren op deze dingen. Als ik dan een keer gewone schoenen aantrek of sneakers en er lang op loop, heb ik er echt last van.

Laatst de duurste soort Ariat's jodhpurs gepast om als nette schoen te gebruiken. Maar die waren anders en zaten me minder lekker. Niet gedaan voor dat geld. Leek me wel handig als zwarte nette schoen erbij.

Heb zelf nooit koude voeten in de laarzen of de schoenen. Ik heb wel de ervaring dat als je dikke sokken aan gaat doen en alles straks zit, je juist koude voeten krijgt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:50

ready for take of..
Afbeelding

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:03

Nice
Maar uhm hoofdstel... Moet dat niet om het hoofd :=

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:35

zie je wel .. 8)7
ik wist dat ik wat vergeten was !

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:28

_O- _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:39

SG _O-

Ik heb 2 paar Ariats (Fatbaby's en van die ander weet ik het type niet). De fatbaby's zitten echt heerlijk, helaas heb ik ze een maat te groot gekocht en zijn ze nu na 5 jaar helemaal uitgelopen. Als ik geen dikke sokken erin aandoe glijden ze uit met rijden :') m'n andere paar waar ik het type niet van weet zijn ook een beetje te groot maar die zijn heel smal. Ik heb ook een hele smalle voet. Maar vanaf de enkel zijn ze een beetje te ruim dus daar knikken ze in en dat zit niet zo lekker. Blaren zijn sowieso gegarandeerd want ik heb een uitstekend hielbot. Zijn beide niet ideaal dus :Y) Wil op het NK in september of bij de Christmas sale bij Arthur eigenlijk nieuwe. Even sparen nog...

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:34

:') _O-

Ik heb een vraagje, wat is naar jullie ervaring een erg zacht/vriendelijk en stil bitje? Rij Karlijn nu bitloos, dat gaat echt súper maar dat mag natuurlijk niet op wedstrijd ^)
Heb haar altijd op een enkel gebroken snaffle gereden maar daar kan ze soms heel spastisch op reageren, nu komt sowieso de tandarts nog een keer (komt elk jaar) voordat ik er een bit in hang maar ben ook opzoek naar misschien een wat vriendelijker/stabieler bit voor haar. Maar er is zo ontzettend veel dat ik door de bomen het bos niet zie. Hoor veel over Myler dus keek een beetje in die richting.. hebben ze daar ook nog 100 verschillende bitten in -O- :Y)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:55

Persoonlijk vind ik een myler niet heel erg stabiel, omdat het toch een soort dubbelgebroken is en beide kanten onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen. Het rolletje in het midden is ook erg los op de tong en beweegt makkelijk.. Die van mij lopen er in ieder geval niet zo heel lekker op.

Ik heb zelf twee anatomische snaffles, van GVR USA Technics, bij Paard en Naald vandaan voor nog geen €25. Zelfde vorm ongeveer als myler maar wel stabieler omdat ze enkelgebroken zijn.
http://www.paard-en-naald.nl/epages/632 ... ucts/00224