[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:01

@ rumpleteaser hahaha die foto!
Het waren zitballen waar mijn dochter ooit opzat achter haar bureau 8-)

Jammer genoeg geen foto van, mijn vriend kwam op het lumineuze idee om er zo spuitbussen met silicone in leeg te spuiten -O- niet doen...was ook plat gewalst }:0

Anoniem

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:07

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:24

als er alleen maar oeh en ah ! gezegd mag worden, is niet leerzaam.
als we allemaal onze mond houden, omdat je bang bent dat je op overgevoelige teentjes trapt, is het geen duwtje in de goede richting.
m.i. was mijn reactie kortaf, maar wel netjes.geen onvertogen woord.
heb niet altijd zin om een heel betoog te houden.
er is genoeg info op i-net, als je je theorie wil oppoetsen, en filmpjes over how-to ? op youtube.
voorts neem ik aan, dat er western instructie gevolgd word,
en de lespersoon kan(word er verwacht ) ook het eea ophelderen, en aanwijzen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:27

voorts weten mijn vrienden en kennissen, dat ik per PB altijd goed en uitgebreid advies geef. :j
hetzelfde geld als men wat aankoopt van mij.
ik ben er alleen mee gestopt, om dat voor iedereen te doen, door slechte ervaringen hiermee.
maar achter de schermen, sta ik voor mn vrienden altijd klaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:39

spicegirl schreef:
voorts weten mijn vrienden en kennissen, dat ik per PB altijd goed en uitgebreid advies geef. :j
hetzelfde geld als men wat aankoopt van mij.
ik ben er alleen mee gestopt, om dat voor iedereen te doen, door slechte ervaringen hiermee.
maar achter de schermen, sta ik voor mn vrienden altijd klaar..

En kijk, zo komt het al heel anders over. Het hoeven niet alleen maar oeh's en aah's te zijn, een duwtje in de goede richting is soms wel nodig. Maar met een positief duwtje bereik je meer. Als ik jouw reacties lees, zoals je bijvoorbeeld ook eens in mijn topic reageerde "je singel is te kort of de buik van je paard is te dik", dan ben ik minder snel geneigd om er iets mee te doen dan wanneer er een iets positievere/humoristische draai aan wordt gegeven.

Ik vatte je reacties nogal kortaf en betweterig op, maar na de uitleg die je erbij geeft kan ik het toch wat meer begrijpen. Als we gewoon allemaal met respect op elkaar reageren en opmerkingen/tips geven wanneer nodig, dan is er echt geen probleem. :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:45

Nav de opmerking over een te korte singel heb ik toch eigenlijk wel een vraag: hoe lang moet ie dan zijn? Ik rij toch al wat jaren western met eigenlijk altijd dezelfde singel die zo ongeveer zit als op de foto waar SG een opmerking over maakt en ik heb er eigenlijk nooit iemand over gehoord dat de singel te kort zou zijn (terwijl ik toch goede instructie heb). Als ik een langere singel zou gebruiken moet ik mijn tie wrap 3 keer door de ring/gesp heen en weer halen om nog gaatjes te hebben die ik kan gebruiken om aan te singelen of is het juist de bedoeling om geen gaatjes te gebruiken maar een stropdasknoop te maken? Daar hou ik dan ook wel een immens end tie wrap aan over in dit geval.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:47

overigens is de: singel te kort, of de buik te dik " zeker humoristisch bedoeld ;)
soms word iets gewoon niet goed opgevat.
als b.v. een broek bij mij te lang is, en iemand zegt dat, zeg ik altijd ; de broek is goed,maar mn pootjes zijn te kort. :D
of ; de broek is niet te klein,maar mn buik te dik.
soms moet je (algemeen bedoeld ) iets nemen met een korreltje zout, en niet alles opvatten als een persoonlijke aanval.
de teentjes zijn hier op bokt vaak al te gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:56

Maflinger_S schreef:
Nav de opmerking over een te korte singel heb ik toch eigenlijk wel een vraag: hoe lang moet ie dan zijn? Ik rij toch al wat jaren western met eigenlijk altijd dezelfde singel die zo ongeveer zit als op de foto waar SG een opmerking over maakt en ik heb er eigenlijk nooit iemand over gehoord dat de singel te kort zou zijn (terwijl ik toch goede instructie heb). Als ik een langere singel zou gebruiken moet ik mijn tie wrap 3 keer door de ring/gesp heen en weer halen om nog gaatjes te hebben die ik kan gebruiken om aan te singelen of is het juist de bedoeling om geen gaatjes te gebruiken maar een stropdasknoop te maken? Daar hou ik dan ook wel een immens end tie wrap aan over in dit geval.

Kijk, en dat had ik toen ook, is bij mij ook nooit wat van gezegd. Zelf ook niet bedacht dat ze daar last van konden hebben. Na de opmerking van SG heb ik er wel naar gekeken. (Deze bedoelde ik trouwens als positieve opmerking, met een "de singel is te kort" had ik niet echt iets gedaan.) Doe er nu niks mee omdat ik toch een ander zadel ga kopen, en met deze niet meer rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:23

Heh ships, die pad is niet op voorraad en ze weet niet of ze hem nog leveren :l

Anders moet ik een andere kiezen

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:25

Jessy_luna: Dat zadel heb ik ook gehad. Is merkloos en ik vond het maar niets. Hopelijk past het zadel goed, op de mijne paste zo'n zadel niet. Helaas.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:19

XxChelsey1xX schreef:
Wauw daan wat staat ie gaaf <3
Maareuh als je bij de wran gaat rijden moet je wel beginnen met een snaffle en browband hea :o

Thnx ja weet ik, ik moet nog even bedenken of ik met mijn trainings hoofdstel ga starten(is gewoon een knap hoofdstel met mooie tooling) en die dan eventueel een beetje pimp met buckle sets en conchos of dat ik een niet te gek duur browband show hoofdstel aanschaf.
Een knappe buckle set kost ook best wat dus misschien dan beter een niet te duur hoofdstel kopen zodat ik niet aan mijn trainings hoofdstel hoef te rommelen.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:08

Op mijn trainingshoofdstel zitten van die lelijke goedkleurige kleine gespen. Zou ik die ook kunnen vervangen voor zilverkleurig?
Hoeft echt geen mooi hoofdstel te worden want dat komt nog wel maar ik stoor mij wel aan die goudkleurige dingen die er nu op zitten.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:04

Popke schreef:
Op mijn trainingshoofdstel zitten van die lelijke goedkleurige kleine gespen. Zou ik die ook kunnen vervangen voor zilverkleurig?
Hoeft echt geen mooi hoofdstel te worden want dat komt nog wel maar ik stoor mij wel aan die goudkleurige dingen die er nu op zitten.

Ja dat kan, heb ik ook eens laten doen. Ben er zelf niet aan begonnen want het was met stiksel aan elkaar.
Soms heb je schroeven maar meestal is het leder tegen elkaar genaaid.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:07

Ik moet eens kijken hoe het vast zit maar ik denk ook gewoon met stiksels. Zou ja, had het trainingshoofdstel 'gekregen' bij mijn zadel en niet op die gouden dingen gelet.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:08

Is wel leuk, je kan er iets heel moois en persoonlijks van maken :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:59

Haha maar wel jammer dat ik de stiksels zelf niet kan maken.
Toch maar eens kijken morgen hoe die gespen vast zitten.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:06

D_Desteny schreef:
XxChelsey1xX schreef:
Wauw daan wat staat ie gaaf <3
Maareuh als je bij de wran gaat rijden moet je wel beginnen met een snaffle en browband hea :o

Thnx ja weet ik, ik moet nog even bedenken of ik met mijn trainings hoofdstel ga starten(is gewoon een knap hoofdstel met mooie tooling) en die dan eventueel een beetje pimp met buckle sets en conchos of dat ik een niet te gek duur browband show hoofdstel aanschaf.
Een knappe buckle set kost ook best wat dus misschien dan beter een niet te duur hoofdstel kopen zodat ik niet aan mijn trainings hoofdstel hoef te rommelen.

Mijn showhoofdstel komt van mp. Ziet er knap uit en er zaten teugels bij voor 25,- :)

Dusseuh, wanneer kom ik jullie tegen als cuncurentie? :P

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:10

Doet er iemand toevallig mee in Gouda 13 juli??

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:30

XxChelsey1xX schreef:
Mijn showhoofdstel komt van mp. Ziet er knap uit en er zaten teugels bij voor 25,- :)

Dusseuh, wanneer kom ik jullie tegen als cuncurentie? :P

Ja ga zeker even speuren.
Ik hoop snel! Voor de pleasure doet hij het echt al leuk! Maar ik moet even uitzoeken hoe alles werkt.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:40

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:54

De tweede link doet het bij mij niet dus ik kan niet kiezen. :P

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:57

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:02

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:14

Legend :-) vind die net wat eleganter..

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:31

Ik zie weinig verschil. Het enige wat een groot verschil is, is dat de runaway van die antique dots heeft. :) Ik vind ze beide erg mooi, ik ga er nog even over nadenken.