Bij de singelplek zal dat wel meevallen. Mijn pony staat in principe stil en heeft veel overgewicht, maar scheelt niks bij de singel. Nu maak ik die ook nooit echt strak vast, dus heb erg veel ruimte over. Je moet gewoon je ogen open houden. Vaak zat mensen die een 32'' of 34'' te groot hebben gekocht en als nieuw doorverkopen. Verkoop je die van jou en scheelt het je niks.
Is ook een optie "superpony"maar mijn Mattes vind ik wel zonde om weg te doen ben er giga zuinig op en is nog nagenoeg nieuw. Helaas krijg ik er nagenoeg zowat niks voor terug bij verkoop.
Inmiddels heb ik wel een zelfde gelsingel welke ik ook nog heb liggen, aangeboden gekregen van een bokker dus probleem kan zo weer opgelost zijn! De gelsingel die ik heb is zelfs iets korter nog dan mijn mattes singel.
Ja, daar ontkom je bijna niet aan. Er zijn ook wat groepen op fb waar mensen western spul aanbieden. Het is ook zonde als je iets blijft gebruiken terwijl hij het niet oke is en het nog meer in waarde zakt.
Mijn wollen PC beviel niet bij mijn d-pony. Gelukkig heeft de merrie er geen last van, dus hij wordt soms gebruikt, maar niet zoveel. Hij heeft wel al gebruikerssporen. Nu met dat jonge paardje wacht ik nog even af en ga daarna opnieuw alles bekijken. Zie ik nu iets in goede staat te koop in 30'' durf ik het aan, omdat ik die nog kan gebruiken, ook als die niet op het hengstje past. Maar ik heb 2 nieuwe bitten, beiden te groot en daar zal ik verlies op maken, ook al is het niet mijn schuld dat de maten niet kloppen.
Erg jammer dat Vaquero zoiets doet. Wilde eerst nog een zadel bij hun vandaan, nou mooi niet dus. Mijn zadel leuk afkraken terwijl het een Ranch/Wade zadel is. Jeetje. Slaat nergens op. Maarja, ik ben blij met mijn zadel! En als hij mijn zadel niet mooi vindt, is dat zijn probleem, niet de mijne.
Je kan ook blij zijn met wat je hebt tenslotte heb je je zadel niet voor niks uitgekozen en wat maakt het verder uit wat of een soort het is "What ever" als jij er maar happy mee bent en belangrijker nog als het maar goed op je paardje past Het is een mooi zadel in elk geval.
Sowieso zit ik af en toe met mijn oren te klapperen wat ik allemaal voorbij zie gaan op bokt qua teksten. Ik lees regelmatig dat mensen helemaal afgezeikt worden (sorry voor de taal) terwijl degene hartstikke blij is met het geen en er misschien ook wel heel hard voor heeft moeten sparen.
Iedereen moet iedereen is in zijn/haar waarde laten maar dat lukt tegenwoordig niet iedereen meer. Jammer....
spicegirl
Geplaatst: 19-06-14 21:20
hij staat erom bekend.. hij heeft niet voor niets een levenslange ban.
Ik snap het wel... Als je jaren hebt geïnvesteerd in tijd, geld en trainingen, en dan beweren veel mensen het tegendeel, omdat ze dat lezen op internet...(iedereen beweerd van alles, en geschreven woord is volgens sommigen altijd waar) tja dan word je sarcastisch en vaak ongenuanceerd, ja het schaad ook jezelf! Maar ik snap zeker de frustratie, wij komen het zo vaak tegen in de honden en de voeding, en dan moet ik mij echt beheersen om de mensen niet af te kraken, want je word er enorm sarcastisch van. Jezelf zo uiten is natuurlijk niet ok, maar ik snap hem wel. Internet is een geweldig media forum, maar kan o zo fout zijn! sorry moest het even kwijt, ik ken de man persoonlijk niet, maar heb wel begrip voor zijn ding..(al is het nog zo fout!)
spicegirl
Geplaatst: 20-06-14 11:02
hij is altijd zo geweest. en ook anderen, die hij zo afkraakt, zijn jaren bezig geweest in hun vak. en mss echt wel trainingen gevolgd. tijd steek je er altijd in, iedereen. en geld weet ik zo net niet. dat is terug te verdienen, net als een deel van je tijd. hij begon hier, met PB tjes naar iedereen te sturen, met in zijn ogen een "fout " zadel hoe kinderachtig is dat, en dat onder een vals account van een 13 jarig meisje. en dan iedereen in dat topic afbranden.. en ja, op i-net hebben alle zadelmakers/verkopers mensen die niet tevreden zijn. maar als iedereen zo gaat reageren.
sevke
Geplaatst: 20-06-14 11:35
Altijd amusant als Louis de boel wat komt opleuken. @Louis : je bent absoluut een vakman, en maakt mooie en zeer degelijke zadels, voor mensen die daarvan houden. Ik heb er zelf ook een viertal gehad, waarvan momenteel nog twee bij mij in de running, en heb niet te klagen gehad over je service of prijs, laten we daar eerlijk in zijn. Enige nadeel in mijn ogen is dat ze tweedehands geen zak meer opbrengen, maar soit, dat is mijn probleem en niet het jouwe. Jouw manier van communiceren daarentegen vind ik niet jé van het, maar ik kan wel iets hebben, gelukkig. Dat is de leeftijd, in tegenstelling tot jij (meisje van 13), heb ik al dochters van die leeftijd, dus mijn eerstecommuniezieltje is niet meer zo gauw geschokt Voor mij, en met mij vele anderen hier, is het niet nodig dat hier het evangelie gepreekt wordt. Bokt is gewoon een zeverforum, waar meer onzin op verkondigd wordt dan in de Donald Duck en op Facebook samen, dus je moet wat er hier neergepend wordt met een zoutvaatje nemen, of nog beter : met de zoutmijnen van de camargue. Als al die lieve mensen hier, Wade en Ranchzadelliefhebbers, blij zijn met hun -al dan niet wannabe- Wade zadels, fijn toch ? Laat hen gewoon de plaatjes showen, want dat is waar dit forum voor dient. Gezellig kletsen en wat pronken met je spullen. @Heimdallr : laat je niet zo opnaaien. Wat maakt het uit of je een Wade of Ranch of watdanook zadel hebt ? JIJ bent er blij mee, JIJ vindt het mooi. Dat is wat telt ! Ikzelf, persoonlijk, vind het afschuwelijk, maar ook dat is mijn goede recht, en daar hoef jij je niet slechter om te voelen.
Trouwens : zelf heb ik er ook 0.0 verstand van, en ik beweer ook niks anders. Zelf rijd ik met iets wat mij verkocht is door shop-Joe, of het kon ook shop-Ad zijn, als een reiningzadel. Dat vond ik nodig, zo'n reiningzadel, want ik rijd reining, snap je ? Of het een écht reiningzadel is, dat zal mij kalfsleverworst wezen. Het doet wat het moet doen, en thats the bottom line !
iets anders : weet er iemand waar en of je rawhide reins kunt laten inkorten ? Ik heb er erg mooie, maar ze slepen over de grond. En voor iemand het oppert : nee, een groter paard kopen is geen optie !
Sevke, ik vind het niet erg als jij hem niet mooi vind, ik ben zelf niet zo van de reining zadels . Maar hoe Louis het overbrengt dat vind ik best wel hard. Maar laten we er maar over ophouden.
spicegirl
Geplaatst: 20-06-14 11:40
gaat niet sevke ! of je moet iemand vinden, die rawhide kan braiden.
*Leest stiekem -licht geamuseerd- mee.* Sommigen kunnen een leuk stukje neerpennen! :-D
Ik zou best graag mijn tack showen... Maar helaas mag Dix nog geen hoofdstel op met d'r gebroken kaakbeen. Ik ga alvast op zoek naar een bitloze variant om over een aantal weken / maanden opnieuw te starten.
_Cindy
Geplaatst: 20-06-14 13:52
Zullen we hier gewoon over tack blijven kletsen en t wade/vaquero verhaal in het andere topic laten?
Zover ik weet, is er niemand in Nederland die rawhide kan braiden. Ik zou dan je teugels verkopen en kortere kopen.
Ik wacht op een nieuwe mecate uit Amerika. Van mijn huidige is ooit het leadrope gedeelte afgebroken, dat krijg ik ook nooit meer netjes afgewerkt, als de draai zegmaar eruit is lukt het niet dat terug te krijgen.
DubbelFun
Geplaatst: 20-06-14 14:02
_Cindy schreef:
Zover ik weet, is er niemand in Nederland die rawhide kan braiden. Ik zou dan je teugels verkopen en kortere kopen. .
Vraag het V eens
@sevke: ik denk dat verkopen en kortere kopen ook de beste/snelste oplossing is.
sevke
Geplaatst: 20-06-14 14:43
Ze zijn zo mooi en voelen zo fijn. Op het einde zit er zo'n soort kwastje. Misschien kan dat eraf gehaald worden, en dan snijd ik er een halve meter af en plaats ik het er terug over met goede lijm ? Of wordt dit knoeiwerk ?
spicegirl
Geplaatst: 20-06-14 14:50
dat vlechtwerk is zo ingewikkeld, dat krijg je nooit mooi meer. dat gaat rafelen.. zijn het die witte ?
DubbelFun
Geplaatst: 20-06-14 14:51
Dat kwastje is waarschijnlijk restantjes van het vlechtwerk. Er zal waarschijnlijk een hard binnenwerk in zitten (kan een strook leer zijn, maar ook touw wordt wel gebruikt). Dus als je het kwastje los haalt heb je kans dat je boel boel kunt ontvlechten en het binnenwerk inkorten naar behoefte. Dan bindt je het kwastje weer vast en heb je kortere teugels. Afhankelijk van de nieuwprijs zou ik het zelf wel durven doen. Bij echte Ortiz'n ga ik liever niet zelf lopen klooien
sevke
Geplaatst: 20-06-14 15:00
spicegirl schreef:
dat vlechtwerk is zo ingewikkeld, dat krijg je nooit mooi meer. dat gaat rafelen.. zijn het die witte ?
ja. Die krengen hebben 300 euries gekost, en nu kan ik ze niet gebruiken omdat de Sneaks dr nek te kort is.
_Cindy
Geplaatst: 20-06-14 15:11
Die vraagt volgens mij veel meer voor een Ortiz dan ebay, dus daar heb ik er nu weer een besteld. Nadeel is wel dat het een stukje langer duurt, mijn oude/huidige Ortiz mecate heb ik de mohair strengen met secondelijm aan elkaar gezet, knoop in gemaakt en opnieuw aan de mecate . Vanavond even kijken of er wel mee te rijden valt. Van de week ging de mecate los van de bosal en had hem met het simpele knoop teruggebonden. Paard liep de hele tijd te schudden met haar hoofd omdat het uiteinde zo kietelde tegen haar kin en moet er zondag nog mee op wedstrijd.
D_Desteny
Geplaatst: 21-06-14 23:15
Ik heb alvast een showblouse en showblanket uit gezocht voor mij en Dessie. Wat denken jullie ervan? Ik ben echt verliefd op de blouse! Met de turquoise blanket uiteraard.
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 21-06-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt