germie schreef:Nee, omdat ik nog steeds op mijn zadelspin wacht. En daar ga ik eerst even wat aan meten en buigen. Daarna kan ik een afspraak maken.
Ik vind een westernzadel erg fijn zitten, ook voor dressuur omdat je juist heel vrij zit, maar ook weer stevig. Er zitten geen wrongen op en dat vind ik erg fijn.
Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn zadel en ik neem 3 dagen pijn met zitten gewoon voor lief. Want ik rij er toch liever op dan op mijn dressuurzadel. Het springzadel gaat er op bij springen natuurlijk.
Maar daar zit mega veel verschil in.
Ik heb altijd dressuur en spring zadels gereden en zelfs in mijn tijd waren er al behoorlijke verschillen.
Nu rij ik zo lang op western zadels, maar kan ze echt afschuwelijk vinden zitten. Dan zijn ze ook echt zo weer weg. Meestal merk ik het gelijk wel, maar als het dan op je paard past, wil je het wel proberen.
Nu had ik de laatste keer ook wel dat ik even moest wennen, maar is het redelijk de goede kant op gevallen.
Ik heb tijdens het lesgeven ( zowel engels als western ) nog wel op paarden gereden en ik vond sommige dressuur zadels echt heel erg naar rijden.
Dan denk je ook zelf dat je al zo lang op western zadels rijdt, dat je opnieuw moet wennen. Maar stapte op zadels/paarden van anderen en dat zat dan gewoon heerlijk en kon ik gewoon weer lekker mee rijden.
Dressuur rijden op een western zadel kan natuurlijk, maar dat kan ik ook niet met een western zadel dat ik niet lekker vind zitten.
En eigenlijk ben ik daar best een zeikerd in geef ik toe. Ik ben echt niet zo moeilijk qua uiterlijk van een zadel en poets ze nooit, maar als het niet lekker zit, baal ik echt.