Popke schreef:Edit, klopt het inderdaad dat je meer steun aan je enkels hebt door bredere beugels? Merk je dat echt?
Dit ivm mijn gebroken enkel waarvan is gezegd dat het wel een jaar kan duren voordat ik weer pijnvrij zou kunnen lopen. Het rijden zou dus ook nog weleens moeilijk kunnen gaan. Als ik dat wat kan ondersteunen door tijdelijk brederen beugels te gebruiken dan moet dat is dat natuurlijk wel een mogelijkheid.
Bij de endurance wordt er ook altijd met bredere beugels gereden, met zelfs nog extra demping en vering erin, dit om idd enkels e.d. te ontlasten. Ik rij zelf buiten met bredere endurance beugels op me veelzijdigheid zadel en dit scheelt inderdaad enorm!
Maar dan moet ik ook zeggen, als ik buiten rij zit ik met korte beugels en rij ik veel licht. In me western zadels zit ik in verhouding langer, waardoor je sowieso minder druk op je enkels krijgt. En op het lichtrijden/verlichte zit rijden met uptempo wisselingen en warmrijden na, heb ik eigenlijk nooit druk op me voeten en enkels met western rijden.