@RT : tx. De bitcheck judge vroeg al waar ik hem weg had
Echt? Gaaf!
Prachtig paard heb je
Jinthe1
Geplaatst: 10-06-14 15:28
Gaaf sevke! Dat paarse is erg opvallend maar dat mag gezien worden zo!
Rumple, heb jij dus altijd showblousen?
Edit; sevke, ik zie nu de naam van je trainer. Denk dat wij dat niet zo ver uit elkaar wonen. Tenminste, hij zit in het grensgebied toch? Rond Arendonk en omstreken?
Ik had een vraagje, als je wedstrijden gaat rijden hoe werken die? Het lijkt mij leuk om met mijn paard eens een wedstrijdje te rijden, en dan voornamelijk Trail. Ik heb een wade zadel en totaal geen show outfit. Moet je deze speciaal aanschaffen ook als het eenmalig is?
Ik heb de bucking rolls weer op mijn zadel gemonteerd, dit keer een latigo lace/saddle string gepakt en bevestigd. Op de bok uitgeprobeerd en ze verschuiven voor zover ik het weet niet. Dus hopelijk gaat het testritje ook goed. Ben zo blij met mijn zadel. Ik zeg het thuis circa 5-10 keer op een dag tegen mijn ouders, die worden gek van me. "Mama, ik ben zo blij met mijn zadel, hij is zó mooi!" En dan zegt mijn moeder "jaja."
Maar zelf vind ik dat je voor een keertje uitproberen echt niet gelijk een dure showoutfit hoeft te kopen. Mooie showblousen zijn er ook voor een klein prijsje. En zoals je op de foto van Sevke ziet, kom je met een mooie (lange!) rij jeans ook een heel eind.
Je kunt bij verschillende clubs starten, van WRAN tot rassenvereniging tot DRHA. Anders ga je daar toch gewoon een keertje kijken hoe alles "erbij rijdt"?
Bij mij in de buurt zit WNL Quarter Horses, daar heb ik ook gereden. Maar ik weet niet waar in de buurt wedstrijden worden gehouden. Ik zal eens op internet zoeken en eens kijken wat er haalbaar is. Eerst nog veel lessen.
Ik heb zelf een spijkerbroek van Levi's, maar die geeft dus af op mijn zadel Ik ben nog opzoek naar een Wrangler jeans. Zelf heb ik ook wel een aantal blousen, alleen zijn dit blousen van de Sting.
@ Popke : Ernst zit in Destelbergen, Oost Vlaanderen. @ Rumpleteaser : helemaal gelijk heb je ! Ik heb graag veel showoutfits in verschillende kleurtjes, en dan worden Hobby Horse blouses onbetaalbaar. Een trainster van bij ons op stal, Jolien De Keukeleire, heeft de futurity gewonnen in een blouse van de H&M. Mijn rijjeans komen allemaal van de Vögele. Twee voor 50 € ! Mooi showen hoeft niet duur te zijn. Ik koop dan liever een duur hoofdstel en zadel. @Heimdallr : begin eens met een oefenwedstrijdje. Kun je wat ervaring opdoen en je hoeft niet ineens lid te worden van een liga.
coldsummers
Geplaatst: 10-06-14 15:57
Normale broekmaat van mij is 28/29 breedte. Of maat 36
Rumpleteaser
Geplaatst: 10-06-14 16:13
Ik zal zelf ook eens wat posten:
Onze outfit tijdens onze ALLEREERSTE showmanship proef Hoed via Mieke Wasser geloof ik, zwarte merkloze pantalon, zwart t-shirt en een colbertje van, jawel, HobbyHorse. Maar dan leuk op de kop getikt via een adresje in Amerika Goedkoop showhalster via Westernspul.
Mijn showoutfit (ik start op dit moment WRAN L3, vooral HMS, PLS en TRL) Een beetje gekke foto misschien, maar hier sta ik zelf nog een soort van charmant op Showblouse is custom van SQ Designs, ben helemaal VERLIEFD op zie blouse! Het detail is echt geweldig! Chaps van HobbyHorse (nieuwe collectie, speciaal voor gespaard en een rib uit mijn lijf). Hoofdstel via SpiceGirl en zadel is een Triple Horn via Evelien. En de rest lekker cheapie op de kop getikt.
Ik ben nog op zoek naar een betere zwarte showhoed en een donkerbruine showhoed.
Maarre: ik ben ook gewoon begonnen met een rode blouse van de Sting en jeans van de C&A hoor Snel daarna had ik zoiets: http://www.world-of-western.com/shop?00 ... sel_artgr= En toen pas ben ik begonnen aan "echte" showblousen Zoiets moest bij mij gewoon even groeien. Net als mijn spaarrekening
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 10-06-14 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt
Ben al blij als ik mijn westerntuig kan aanschaffen
XxChelsey1xX
Geplaatst: 10-06-14 20:21
Ik zal ook wel ffies mijn schowoutfits showen (LET OP! tis vooral veel cheap stuff )
Showhalster via mp, Hoed is van western inc, blousje is gewoon lekker simpel van de markt en mijn buckle is home made
Hoofdstel is een merkloosje concho's zijn via Paard & Naald. Blanket is volgens mij een mayatex maar het label is er uit, heb er zelf steentjes op gemaakt en mijn zadel is van de Western Saddlery
Groene(ja heeeuuulll donker) slinky van Valenca¿ evenals het giletje, blanket had ik geleend van een vriendin maar heb een soort zelfde besteld
Concho's via Paard & Naald (swarovski ), blouse heb ik van een bokker en de pad ook
Haha ja als het goed is wel! We hebben zelf al aantal showblousen in elkaar gezet. Nu op naar de chaps! Als het eenmaal zover is, zal ik een foto plaatsen van t totaalplaatje
Super leuk meiden hoe jullie je setjes bij elkaar zoeken en maken en veelal op een voordelige manier en toch netjes voor de dag komen. Knap werk! Complimenten Mag ook weleens gezegd worden dacht ik zo
Blanket van Arthur's met steentjes. Zadel Billy Cook. Alamo hoofdstel. Hoed van Stallion by Stetson(junioren lijn want mijn hoofd passen de mooiste meest luxe hoeden niet op). Laarzen Ariat en blouse en jeans merkloos.
Wel netjes verzorgd maar niet over de top aan bling en dure merken. Vind het vooral belangrijk goede tack de hebben dus dat word bij babypaard nu ook het voornaamste.