[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:33

zwart is niet gebruikelijk in western.van het goede spul is er niet te koop, alleen het goedkopere mexico-spul.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:46

spicegirl schreef:
zwart is niet gebruikelijk in western.van het goede spul is er niet te koop, alleen het goedkopere mexico-spul.

Heel donkerbruin met sterling silver neem ik ook genoegen mee hoor! *D
Is daar eigenlijk een reden voor dan dat het zwart niet gebruikelijk is?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:49

Nou, dit topic begint wel een beetje een bepaalde draai te krijgen hoor. Ik ben erg trots op mijn Continental Equiflex zadel die ik vorig jaar nieuw heb gekocht, het hoofdstel van 70 euro wat onderweg is (ik begin namelijk wel te steunen bij 200 euro), en mijn showpad van 65 euro. Voor als ik dit jaar in de L5 ga starten. Maar ik hoef het blijkbaar niet eens te laten zien hier. Geen sterling zilver, ongetwijfeld mexico-leer, en de pad zit heus geen echt schaap onder. En dan heb ik ook nog een nep-paint. Die er ook niets aan kan doen dat ze een KWPN-er is.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:05

ik denk omdat goedkoop leer geperst leer is (samengeperste leervezels ) en dan word het geverfd, om het te verbloemen.en vroeger kwam vanuit mexico kwam het goedkope spul, en dat maakten ze zwart.tot op de dag van vandaag doet zwart "goedkoop "aan.maar er zijn zaken, zoals dale chavez, die heeft zwart trainingstack, en bij de duurdere zaken kan je het op bestelling laten maken.
ik heb zelf ook 1 dark oil, vintage circle y.met vintage curbstreap, en vintage massief zilveren romals. een schitterende set, en omdat het vintage is, zeer zeldzaam. en in topconditie!maar die ga ik pas gebruiken, als ze perfect op 1 hand te rijden is...(duurt nog een tijdje )
@ roosje- altijd jammer dat mensen gelijk zo reageren.je hoort mij niet over iemand anders zn spullen. ik heb alleen een duurdere smaak als de meesten.maar eenieder is tevree met wat ie heeft ( neem ik aan.)
als je je het aantrekt dat een ander meer of duurder heeft, maak je het jezelf niet makkelijk.er is altijd baas boven baas, ook voor mij. kijk niet naar wat een ander heeft, maar wees tevree met wat je hebt.
dus kom maar op met je fotos ! ;)
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 25-04-10 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:05

oooh maar gewoon doen hoor, mijn hoofdstel was ook 89 euro, laat ik gewoon zien. Dat ik voor het eerst een gloednieuw zadel heb wil niet zeggen dat jij jouw Continental niet mag laten zien, juist een erg mooi zadel! en er zit ook een Fries in dit topic dus jouw KWPNer is ook welkom!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:10

Nouja wellicht kwam het op mij dan anders over dan hoe het bedoeld werd. Zeker als ik de berichten dan nog eens nalees.
Ik ben zeker tevreden, en mega trots op mijn paard. Ik wacht met smart op mijn pakketje volgende week :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:28

@roosje- ik heb het ook nog eens doorgelezen, maar ik vind niet wat je bedoelt. quote dan eens een zinnetje, waarin er negatief over andermans spullen werd gepraat, o.i.d.
ik heb het alleen gehad over wat ik zelf heb, en wat IK mooi vind.het is niet aan mij om over andermans spullen te oordelen, ik kan alleen stellen dat ik het zelf nooit zou kopen.en als je er zelf blij mee bent, is er toch nix aan de hand ?

PoucyWouce

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:34

@Roosje
Zien laten hoor, er komt hier van alles wat voorbij!!
Ms moet ik een foto maken van mijn "leen westwood" ;)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:59

spicegirl schreef:
in trainingsgear ;ze heeft geen bling nodig (-al heb ik het wel-) om knap te zijn...

ik weet dat het zadel te naar voren ligt..
Afbeelding

Wat ik alleen wat jammer vind van jouw outfit is, dat je vaak erg precies overkomt als je het over "tack" hebt en dat wat je hebt daar mag je ook best trots op zijn, maar nu laat je hier een foto zien van jouw paard met tack waar de neusriem niet kleurt bij het hoofdstel , de peesbeschermers niet bij elkaar passen en een best wel wat saaie pad. (oké trainingsgear, maar zelfs dan lijkt mij dat iemand die zo graag mooie tack heeft er ook dan goed uit wil zien.)
Dan had ik, in een topic als dit, jouw paard eigenlijk helemaal in zijn mooiste outfit verwacht.

Dit is niet als aanval bedoelt maar dit viel mij gewoon op. ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:50

zoiets noemen wij stront met een laagje honing.
tenzij je alles tegelijk koopt, van hetzelfde merk, uit hetzelfde verfbad, blijf je kleur verschil houden.teugels verkleuren sneller als een hoofdstel, omdat je ermeer mee "werkt "
als je iets nieuw koopt, al is het hetzelfde merk, blijft het toch lichter, als wat je hebt.
the point ? je krijgt zelden dezelfde kleur voor alles.hoofdstel is hetzelfde als het zadel. zelfde kleur. neusriem is een andere kleur, maar die had ik eerder als het zadel. een beetje belachelijk om alleen voor de kleur te verkopen.
die saaie pad is een 5 star. beter is er niet, de kleur is voor mij dan ondergeschikt aan het comfort van het paard.
de peesjes zijn wel een stel, van HH.
maar voor training boeit het me minder. op show he ik het beste van het beste, alles matched.
en jij ? laat me jouw 100 % matching tack maar zien...ben heel benieuwd :P
en de kleur van de neusriem is hetzelfde als mn latigo. dat scheelt. ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:58

Vind wel dat je pad te kort is O:)
Of iig niet netjes onder je zadel ligt.

Ik heb een Billycook van 90 euro, vond ik duur zat hoor :D
Ga nu een hoofdstel overkopen van Kaspar, rib uit mn lijf, mja.. hijs wel uber vet!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:14

spicegirl schreef:
@roosje- ik heb het ook nog eens doorgelezen, maar ik vind niet wat je bedoelt. quote dan eens een zinnetje, waarin er negatief over andermans spullen werd gepraat, o.i.d.
ik heb het alleen gehad over wat ik zelf heb, en wat IK mooi vind.het is niet aan mij om over andermans spullen te oordelen, ik kan alleen stellen dat ik het zelf nooit zou kopen.en als je er zelf blij mee bent, is er toch nix aan de hand ?

As I said. Het kwam op mij zo over, je hebt het inderdaad niet letterlijk gezegd. Maar het verhaal over de kraaltjes en edelstenen en dat veel nederlanders beginnen te steunen bij 200 euro kwam bij mij nogal neerbuigend over. Ik bespaar overigens niets wat betreft het comfort van mijn paard, moge dat duidelijk zijn. Dat keur ik ook bij niemand goed.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:43

Roosje1987, dat is bij mij in elk geval niet zo overgekomen hoor, ik moet wel eerlijk zeggen ik lees zoiets en heb daar verder geen gedachten bij..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:25

geeft nix. ik bedoel het iig niet zo. net als dat ik het van de "kraaltjes "niet neerbuigend opvatte.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:31

[quote="Kaspar"]En met trots show ik nu ook eindelijk onze tack :D

Kaspar draagt hier:
- Continental Equiflex zadel
- 5-Star burgundy pad
- Mattes singel
- Zelf gepimpt Continental hoofdstel
- Zelf gemaakte touwteugels

Tadadadadaaaaaaaaaaaa <3

Afbeelding
[quote="Kaspar"]

Mooi hoor! Bij ons op stal heeft iemand ook een Friesje welke western wordt bereden. En dat gaat ook harstikke goed hoor! Effe ander vraagje, heeft jou Fries nou zo'n steil voetje linksachter?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:57

Toch ook eens tijd om 'mijn' paardje hier te showen met haar western outfit. Ik pas ook niet binnen de 'dure-tack' mensen, wil alles wel van goede kwaliteit maar geef echt geen 200 euro uit aan een hoofdstel. Liever een leuke goedkope, die ik toch beu ben na een paar maand en weer een nieuwe kan aanschaffen. Op vlak van beenbescherming en zadel wil ik wel het duurdere materiaal, omdat ik zeker wil zijn dat dat goed zit. Ik ben dan ook erg trots op mijn billycookzadel, heb heel lang moeten zoeken naar een geschikt zadel voor Washaki, qua pasvorm bedoel ik dan. Maar deze ligt helemaal goed.
Onmogelijk om al mijn tack op foto te zetten, heb wel 12 paar beenbeschermers, 7 pads, 6 hoofdstellen,.... De eigenaarres van Washaki denkt altijd dat je alles (!) reserve moet hebben :+ Maar mij hoor je uiteraard niet klagen :o.

Afbeelding
Beenbescherming is hier niet zichtbaar, maar gewoon hetzelfde blauw als de mattespad, (incl bellboots).

Redelijk ongelukkige foto, maar hier rode blanket met zwarte beenbescherming, ander hoofdstel en martingaal.
http://i663.photobucket.com/albums/uu36 ... rel/21.jpg

Heb nog heel wat nieuw spul en hoop daar deze zomer eens leuke plaatjes van te kunnen schieten.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:32

aaah Royal Blue!! Dat is ook mijn kleur!!! Mooi hoor!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:42

@ kirr- ziet er toch goed uit ??

ik heb al zat zadels en hoofdstellen voorbij zien komen. wie heeft er een mooi of apart bit ??

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:45

Spicegirl, ik ben ook tevreden :D

en bedankt

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:46

birdybirdy schreef:
Effe ander vraagje, heeft jou Fries nou zo'n steil voetje linksachter?

Nee hoor. Ik zie dat de foto nogal vertekend door de bos haar op zijn hoeven :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:12

Dat blauw knalt lekker :D

Erg leuk om te zien dat iedereen toch een andere smaak heeft. De een houd van bling bling, terwijl ik juist meer van het less is more ben. Ik ben ook niet van de dure spullen, het moet wel passen en tegen een stootje kunnen. Het duurste is mijn vaquerozadel. Zelfs mijn pony was nog 4x zo goedkoop in de aanschaf :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:15

capopjekop schreef:
. Het duurste is mijn vaquerozadel. Zelfs mijn pony was nog 4x zo goedkoop in de aanschaf :D

dat ken ik wuhaha, mijn zadel was ook vele malen duurder :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:16

Nu scheelt het denk ik ook dat ik mijn pony als veulen op de markt heb gekocht, maar toch :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:22

Ik heb m idd ook van veulen af aan :j

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:00

Zack schreef:
capopjekop schreef:
. Het duurste is mijn vaquerozadel. Zelfs mijn pony was nog 4x zo goedkoop in de aanschaf :D

dat ken ik wuhaha, mijn zadel was ook vele malen duurder :+

Ja tot dat je gaat kijken naar Total Cost of Ownership. Dan had je waarschijnlijk beter nog 10 van die zadels kunnen kopen :Y)