Ik weet niet of die geverfd is. Ik denk zelf van niet. Mijn dressuurzadel was geverfd en die voelde heel anders aan. Misschien een dun laagje? Ik weet het niet want hij is wel verkleurd en op sommige plekken, vooral voor bij de pommel en de concho's daar is het verkleurt, stuk lichter geworden. Het lijkt net alsof dat leer gestretched is en lichter is geworden. Het is heel raar, ik zal van de week wel even foto's maken. Zadel was eerst een stuk lichter toen ik hem kocht.
spicegirl
Geplaatst: 04-06-14 13:55
het is geen natural zadel. die is onbehandeld, en zijn wat "roder "van kleur.
Oh zo bedoel je. Maar alle western zadels zijn dan toch geverfd dan? Want chestnut en pecan bestaan ook als kleur voor westernzadel. Ik heb mijn oude zadel geschuurd, om te kijken of ik mijn nieuwe zadel misschien ook kon schuren en hem dan kon oliën. Maar dit liep niet goed af Dus ik heb het maar niet geprobeerd op mijn nieuwe zadel. Ik denk dat ik hem een tintje donkerder wil, toch een beetje chestnut kleurtje.
Jaycee_
Geplaatst: 04-06-14 14:07
Yucca's zijn nieuw idd 275-280 euro. Die van mij mogen voor een beetje minder weg
spicegirl
Geplaatst: 04-06-14 14:23
b.v. roughout (trainingszadels ) zijn onbehandeld. meeste light oil is wel geverfd. van b.v. DC is ook nauwelijks donkerder te krijgen.(het is mij wel gelukt om het net een tintje donkerder te krijgen ).
Ik vind je rode wel mooi Jaycee maar ik zou toch graag voor de yucca van Fappani gaan Heb zelf rossig haar en de kleur rood staat mijzelf dus ook niet. Maar het zou wel bij mijn paardje passen denk ik. Ik denk er nog even over Als ik de zware trainingskosten niet zou hebben door mijn gipse voet hoefde ik er niet over na te denken haha Maar het kan best zijn dat ik nog maaanden in het gips zit dus dat zijn toch onverwachte vrij grote kosten. Dus koop niets extra's maar in eens één goede outfit
canisia
Geplaatst: 04-06-14 14:34
Ik rij mijn merrie (met een aardig schraal ruggetje) met een Classic contoured ESP pad. Dit heeft zij echt nodig, maar gelukkig ligt me zadel hierdoor wel goed! Aan deze pad zit een blanket vastgemaakt, maar deze heb ik los gestikt zodat ik op wedstrijden andere showblankets er over kan leggen. De losgestikte ESP blanket gebruik ik met dagelijks rijden in de bak, zodat de pad zelf zo min mogelijk kan beschadigen.
Die Yucca's zijn inderdaad erg gaaf!! Maar in de pleasure/horsmanship wedstrijd onderdelen vind ik een rustige/egale blanket toch vaak mooier en om nou zo'n dure blanket voor alleen het trainen te gebruiken is ook weer zo (Beschermd zichzelf met een goed excuus om weer geld uit te geven )
Volgende week bij Equitana hopelijk een lyme groene blanket scoren en dan is het wel weer welletjes
Nevada
Geplaatst: 04-06-14 14:45
Wranglerbutt schreef:
Idioot duur De meeste doen mij toch altijd aan biljartcafés met sigarenrook denken
Helemaal mee eens!! Ben blijkbaar ook 1 van de weinige die Yucca's niet mooi vindt en er al helemaal het geld er niet voor over heeft! Tjonge, 275 euro voor een showBLANKET!! Daar heb je bijna 4 mooie Mayatex showblankets voor
Eigenlijk is het ook belachelijk iderdaad. Moet ook nog een pad bij waar de blanket over kan.. Neem daar ook een prijsje van 150 euro voor en tja, bijna 450 euro voor een ding wat 80% onder je zadel ligt en niet te zien is
Daihyo
Geplaatst: 04-06-14 14:54
Aan de andere kant kun je er ook wel heeeeeeeeel lang mee doen Ik vind het ook een hoop geld, hoe mooi ze ook zijn. Voor een goede pad heb ik het dan wel weer over.
Mijn 'nieuwe' zadel, een Sasser reiner en niet meer nieuwe Diamond Wool pad, waar per kant 3 inlages in kunnen. Toen gekocht omdat mijn zadel niet lekker meer lag en mijn paard nogal veranderde. Nu in gebruik zonder inlages, maar dan alsnog een erg fijne pad Nu nog een mooie showblanket of wat hippere pad om het plaatje af te maken. Zadel is allesbehalve nieuw, met behoorlijke gebruikerssporen, enigszins wat kleurverloop, maar het zit heerlijk en ligt super fijn! Let even niet op de teugels. Deze gesloten touwvariant is heerlijk om mee buiten te rijden, maar in de bak gebruik ik gewoon split reins
Daar kun je inderdaad een 'knallende' blanket bij doen. En ja, je kunt er lang mee doen maar dat deed ik vroeger met mijn dressuursjabrakjes van 35 euro ook whaha
Tja een blanket doe je lang mee, maar een pad is op een gegeven moment toch echt op. Tenminste mijn ESP was na 2 jaar intensief gebruik echt opperdeopop, vooral omdat ik de extra verdikte stukken echt nodig had bij ponylief. Dan liever investeren om elke 1.5/2 jaar een nieuwe pad van +-200,- te kopen en de blankets goedkoop van marktplaats (of Equitana) af te vissen
De enige western dingen die ik tot nu toe voor de volle mep heb betaald zijn me pads en het aanmeten van me zadels. Dat moet gewoon goed liggen en goed blijven liggen. Showblousen, showhalsters, buckle, show spoorriempjes, nummer pins uit amerika. Showhoofdstellen, bitjes, blankets, chaps e.d. van marktplaats. Heel leuk allemaal, maar tis gewoon duur! Dat geld liever investeren in lessen en tripjes
Ik haal inderdaad ook veel van de boktmarkt of marktplaats. Pas nog een leuke rode blanket gekocht. Helaas net een cm te kort aan de onderkant Dus die komt weer te koop.
Inderdaad Popke, dat is zeker waar. Maar toen had ik er ook wel veel meer, omdat het beter betaalbaar was
spicegirl
Geplaatst: 04-06-14 15:19
ik vind het ze waard ! zo 'n blanket valt altijd wel op, en veel mensen reageren er positief op ( zoals, wat voor blanket is dat, en waar zijn ze te koop ). mss heb je er 4 goedkopere blankets voor,maar ze zijn niet zo mooi, niet zo opvallend, en vaak van mindere kwaliteit. heb liever 1 mooie en goede ! er zijn zoveel verschillende, er is er altijd wel 1, die je paard staat. zelfs op overo's en appaloosa's staan ze goed. ik had er toen 1 geleend, om te kijken of ze op mn Paintje staan. en ja hoor ! en als je een leuk (lopend ) paardje hebt, met een mooi showzadel, een leuk showhoofdstelletje, mag er ook wel een mooie blanket bij. waarom zou de blanket dan geen geld mogen kosten ? maar goed, als je het geld er niet voor over hebt, of ze niet mooi vind, moet je het niet doen..
Ja dat is ook wel weer zeker waar. Een niet mooi passende blanket kan je hele look wel flink naar beneden halen, hoe mooi de rest van je set ook is.. Tja afwegen dus haha
spicegirl
Geplaatst: 04-06-14 15:27
precies. hoe vaak ik een combi zie,waar ze een blanket hebben, die qua kleur niet bij de blouse , of het paard staat. is net ff een minpuntje..
Jinthe1
Geplaatst: 04-06-14 15:28
Zo denk ik ook hoor Spicegirl. Maar jij hebt er oog voor. Denk je dat de blanket die ik mooi vind op mijn paardje zou passen?
Heb trouwens al van Fappani een mailtje terug dat het inderdaad die Yucca is en een fijn blanket is.
Chaps durf ik niet van marktplaats te halen. Weet dan de maat niet goed. Dus ik zou zo'n druif zijn die ze veel te duur in de winkel gaat kopen. Maar goed, we sparen alles bij elkaar en ik hoop eind dit jaar/begin volgend jaar te kunnen starten met mijn jonkie. Twijfel tussen zwarte of beige chaps. Wil een blauwe blouse die overeenkomst met de kleur in de blanket.
Ja blanket worden vaak gekocht met het oog hoe mooi de blanket op zichzelf is, maar het gaat om het geheel. Wat je ook veel ziet is een blanket die net een maatje te klein is, zodat de pad eronder vandaan komt. Dit is gewoon onwijs zonde en haalt het hele plaatje naar beneden.
Tja chaps blijft onwijs lastig, ik had de chap die ik al thuis had volledig opgemeten en me eigen benen ook nog een keer en dan is het de gok of het wel of niet gaat passen. Ik had heel erg mazzel dat het is gelukt en had de afspraak eventueel ook terug te kunnen sturen. Nieuw zijn ze echt een godsvermogen
Ik zou je kleur chaps dan even laten afwachten van je blouse. Mijn blauwe blouse heeft een zwarte kraag en manchetten, waardoor een beige chap wat mij betreft al uitgesloten is. Ik ben met zwarte chaps begonnen aangezien ik je dan nog met (zwarte) cap rijd en ik niet van plan was een beige/bruine cap ervoor te gaan aanschaffen. Inmiddels bijna cap-af en de beige chap en hoed liggen klaar
Ik reining Inderdaad, ik wacht met chaps tot ik weet welke blouse het gaat worden. Koop het het liefst in één koop. Denk een ff blauwe en niet te druk. Mag wel wat bling opzitten maar niet teveel verschillende kleuren. Wordt al snel wat druk met een paint vind ik, maar dat is persoonlijk natuurlijk!
Klopt ik start eigenlijk alles tot nu toe, behalve reining, maar wie weet ga ik me daar wel ooit aan wagen als me paardje daar aan toe is.
Ja paint is altijd lastig, denk inderdaad hoofdzakelijk het rustig en effen houden qua kleur en chique maken met zilveren details (maar ook weer niet too much). Ik heb gelukkig een vosje, maar met sterke witte aftekeningen, waardoor ik het ook al snel te bont vindt worden. Mijn blauwe blouse (in me profiel) vind ik al aardig de max qua drukte.
Ik vind die blouse zeker niet too much bij jullie. Je blanket en je paard is ook al effe dus past juist goed. Kleur staat ook erg mooi! Zie dat je ook eens met koetjes gewerkt hebt! Staat ook nog op mijn lijstje (als ie wat beter doorgereden is).
Ik start nog niet, maar hoop wel op termijn wat te doen met HMS, trail en reining. Ik had al bedacht om zelf geen chaps, maar een zwarte jeans aan te doen (ik heb een onmogelijke maat qua broeken en chaps) en daarop een zwart met paarse showblouse en een paarse blanket.
Zwart en paars klinkt ook mooi inderdaad. Wat voor paardje heb je daarbij?
Trail lijkt mij ook wel leuk maar noooooooit gedaan en totaal geen verstand van haha Val ik dan buiten de boot als ik met mijn reining outfit aankom? Sorry als dit een hele domme vraag is. Ben echt van de reining
Mijn instructrice rijdt ook reining en tegenwoordig HMS en pleasure. Dus ja, het kan. Ik ben niet zo van de bling, maar als jij je outfit netjes bij elkaar gezocht hebt en je paardje een trailparcours kan rijden, waarom niet? Uiteindelijk gaat het nog steeds om je rijden toch?
De haflinger heb ik goed gezien inderdaad haha, wist niet dat jij het was..sorry!
Ik zou echt niet weten of mijn paardje een trailparcours zou kunnen rijden. Heb ik nog nooit geoefend maar hij is ook nog maar een paar maandjes onder het zadel. Hoe oefenen jullie dat? Of hebben jullie al die dingen op stal staan?