[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:19

Wranglerbutt schreef:
Koper schreef:
Dat is toch geen D?

Een western D, noem je dat :D

Ik zie het nu inderdaad. Wat gek, de ringen lijken helemaal niet op een D.

Ben benieuwd wat An dan bedoelde. Die western dees zie je inderdaad veel op marktplaats enzo.

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:11

Je hebt bij de myler bitten een western D en een Engelse D
De western D heeft een soort knikje in de D zeg maar.....

Persoonlijk vind ik de western D ook mooier en wat eleganter :D

horselover39

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:12

Wetern dees kom je wel regelmatig tegen op oa MP maar meestal niet de bitten van Myler maar van andere merken.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:05

Wilde vandaag m'n tack passen op Rayo, maar hij was het er niet zo mee eens... (kwam waarschijnlijk door de regen, hij staat 24/7 buiten. Telkens probeerde hij de schuilstal in de vluchten)
Normaal gesproken loopt hij vrolijk naar me toe maar deze keer rende hij steeds weg, en toen ik hem eindelijk te pakken had en had vast gezet heeft hij zichzelf losgetrokken en daarmee mijn halster gesloopt :+ Dus toen heb ik het maar laten zitten.

Anyway. Geprobeerd de concho's op het zadel te krijgen maar het lukte maar niet. Wat een rotklus zeg. Dus ben ermee naar de Country Mill gegaan. Bleek dat er totaal andere concho's voor nodig waren en dat ik die moest bestellen, want de 'normale' concho's voor een 'normaal' zadel zouden hier nooit op passen. Nou, ik had geen zin om m'n geld kwijt te zijn, dus ik heb ze geruild voor hoofdstelconcho's, en ben thuis een beetje ermee aan de slag gegaan. Bleek dat de hoofdstelconcho's op het zadel pastten! Yayyy. Vind het wel prima zo, dus aanschouw het resultaat (Zoals jullie zien wilde Kovu me graag helpen :') )

Afbeelding

De hoofdstellen die erbij horen. Met de One Ear rijd ik nog niet, dat is voor als we op EDIT: een hand :') over gaan.
Afbeelding

En zo staan de pad en de blanket bij het zadel:
Afbeelding

Nu alleen nog op Rayo passen, als hij meewerkt -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:23

Ziet er netjes uit :)
De kleine pad zie je idd niet onder het zadel en de blanket past er ruim overheen.

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:36

Ziet er goed uit. Zo zie je; met een hoop fantasie kom je ver!
Wat een liefie je hond op de foto.
Showblanket is ook erg mooi :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:37

Hij was ook erg teleurgesteld dat ie bij mij niet uit de auto mocht, maar met de poes en de cavia's maar even niet gedaan :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:48

DubbelDun schreef:
Hij was ook erg teleurgesteld dat ie bij mij niet uit de auto mocht, maar met de poes en de cavia's maar even niet gedaan :D

Die waren waarschijnlijk opslag overleden aan een hartaanval omdat Kovu overenthousiast op ze af zou stormen om te gaan spelen :D Beetje sneu inderdaad hahaha

Bedankt! :D Nu heb ik toch een soort van eigen 'custom-made' tack :') Het is wel zichtbaar dat ik amateur ben haha. Heb die zilveren uiteinden van het hoofdstel erop gemaakt door er eerst een spijker door heen te slaan en daarna het gat op te rekken (of had ik dat al eerder vermeld? :') Weet niet meer haha), daarna het 'stangetje' erdoorheen en uit elkaar trekken zodat het goed vast zit. De rest van het leer heb ik er met een hamer in geslagen want het pastte niet helemaal, maar dat zie je nu niet meer (alleen aan de onderkant en die zie je toch niet :D)

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:57

Hoi! Hierbij mijn tack, heb een nieuwe hafpad, tja lekker roze!! En oja, bijpassende bellboots gekocht. Heerlijk zo een zuurstok paard.. *\o/* vinden jullie trouwens dat mijn singel te kort is? Of is de lengte wel ok?

http://www.mijnalbum.nl/Album=KRVBZTP6

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:58

Emita schreef:
Wilde vandaag m'n tack passen op Rayo, maar hij was het er niet zo mee eens... (kwam waarschijnlijk door de regen, hij staat 24/7 buiten. Telkens probeerde hij de schuilstal in de vluchten)
Normaal gesproken loopt hij vrolijk naar me toe maar deze keer rende hij steeds weg, en toen ik hem eindelijk te pakken had en had vast gezet heeft hij zichzelf losgetrokken en daarmee mijn halster gesloopt :+ Dus toen heb ik het maar laten zitten.

Anyway. Geprobeerd de concho's op het zadel te krijgen maar het lukte maar niet. Wat een rotklus zeg. Dus ben ermee naar de Country Mill gegaan. Bleek dat er totaal andere concho's voor nodig waren en dat ik die moest bestellen, want de 'normale' concho's voor een 'normaal' zadel zouden hier nooit op passen. Nou, ik had geen zin om m'n geld kwijt te zijn, dus ik heb ze geruild voor hoofdstelconcho's, en ben thuis een beetje ermee aan de slag gegaan. Bleek dat de hoofdstelconcho's op het zadel pastten! Yayyy. Vind het wel prima zo, dus aanschouw het resultaat (Zoals jullie zien wilde Kovu me graag helpen :') )

[ Afbeelding ]

De hoofdstellen die erbij horen. Met de One Ear rijd ik nog niet, dat is voor als we op EDIT: een hand :') over gaan.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

mooie spullen! Ik ben er toch van overtuigd dat mijn showblousje prachtig zou staan bij jullie....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:40

belletjee - singel tekort, en pad ook.
voor show heb je oversize nodig, en deze is al tekort voor gewoon..

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:44

Dit is geen showpad. En gebruik m ook niet voor onderpad. Maar pad komt er aan achterkant aantal cm uit. Is prima toch? Zie idd dat foto wat vertekend. Maar pad is wel langer. Showpads zijn oversized. Trainingspads niet.. singel twijfelde ik al over idd..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:05

ik dacht voor show.
maar op de foto kom je aan de achterzijde tekort.
ook voor training.
de ruimte die je daar voor je zadel hebt, moet ie ook aan de achterzijde uitsteken.
anders krijg je daar schuurplekken van de rand.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:13

Precies, van je pad minimaal 5 cm over aan alle kanten is toch wel aan te raden. Gaaf zadel trouwens.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:32

-O- Ah oke, nou dit zadel moet helaas de deur uit, dus ik wacht even af wat voor zadel ik hier in ruil voor terug krijg..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:39

belletjhee schreef:
Emita schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

mooie spullen! Ik ben er toch van overtuigd dat mijn showblousje prachtig zou staan bij jullie....

Waar ergens in NL zit je? Als je dichtbij zit, dan wil ik wel komen passen met m'n chaps. Maar ik denk dat ik het persoonlijk te licht ga vinden :+

Mooi zadel! Waarom doe je 'm weg? Ligt 'ie niet lekker? Ben niet helemaal weg van dat roze overigens :o

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:42

vet gaaf zadel <3

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:02

Emita, ik zit in Leusden. Jij wberg toch? Welke stal sta je?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:16

Je hebt pb :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:34

Vandaag eindelijk de spullen kunnen passen!
Detail hoofdstel:
Afbeelding

Het 'totaal plaatje'
Afbeelding

Ben er erg blij mee! Mijn voorkeur ligt nog steeds bij Medium Oil maar ik heb het geaccepteerd dat wij voortaan zo rijdend door het leven gaan :D Deze kleur kan hij ook prima hebben en ik ben zooooo blij dat (naar mijn mening) de showblanket hem niet 'flets' maakt, want dat is waar ik bang voor was. Maar eigenlijk staat het wel *\o/* Heerlijk zadel, heerlijk hoofdstel, en ondertussen heb ik ook een myler snaffle bit besteld maar die moeten we nog ontvangen. Ben heel benieuwd hoe hij daarop reageert!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:40

ziet er goed uit!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:48

hier het 'nieuwe' zadel
Afbeelding
en hier met haar rode set ( zadel van trainster erop)
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:59

@emita: ziet er goed uit. De V-brow mag iets hoger naar de oren toe
@quibje; kleurt goed. Heb je wel voldoende ruimte op de schoft ??

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:06

nog hoger? ik vond hem nu al hoog zitten :')

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:39

Oef dan is mijn pad achter toch echt te kort... :(

René zei dat die paste, dacht het zelf ook te menen alleen nu ik deze reacties lees twijfel ik heel erg. Zal van de week even een foto posten