[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:12

@emita: vastnaaien zou ik niet doen. Misschien dat je aan de pad D-ringetjes kunt maken en aan de showblanket lusjes met klitteband. Dan kun je het iig ook weer loshalen. Maar ik zou eerst gewoon kijken of het los goed blijft liggen, wordt op wedstrijden tenslotte ook gedaan.
Het zadel mag nog wel iets naar achteren hoor ;)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:22

XxChelsey1xX schreef:
mooi zadel! ik ben toevallig opzoek naar een zwarte blanket dus mocht je hem wegdoen :D

Dit is geen blanket hé, maar een pad :P Als ik een ander pad heb doe ik deze weg, dus dan hoor je het van me :D

DubbelDun schreef:
@emita: vastnaaien zou ik niet doen. Misschien dat je aan de pad D-ringetjes kunt maken en aan de showblanket lusjes met klitteband. Dan kun je het iig ook weer loshalen. Maar ik zou eerst gewoon kijken of het los goed blijft liggen, wordt op wedstrijden tenslotte ook gedaan.
Het zadel mag nog wel iets naar achteren hoor ;)

Klopt ja, het zadel zit ook niet vast.. had hem los op z'n rug gelegd voor de foto :D Maar ben er echt super blij mee! Bedankt nog :D

Lous

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:25

Mooi zadel :j
Lag helaas voor mij boven mijn budget.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:26

Ik vind dit hoofdstel met voorsprong het mooiste staan bij Wolf !

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:14

dankje, Sevke !
:)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:22

Heb nieuwe conchos gekocht voor het zadel, en meteen maar een nieuw (kaal) hoofdstel met een V brow. Ook voor het hoofdstel zilver gekocht en in elkaar gezet. Alleen m'n teugels zijn twee tinten lichter dan het hoofdstel, probleem is dat ik ze echt al heel erg vaak geolied heb en zelfs in de olie een nachtje laten liggen, maar donkerder dan ze nu zijn krijg ik niet voor elkaar -O- iemand tips?

*foto volgt, moment*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:25

Het ligt er aan of de teugels geverfd zijn of alleen in de olie gezet.
Ben wel benieuwd wat je er van gaat maken ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:30

scheelt het ook of je gewone of dark oil gebruikt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:32

Maar olie (ook gekleurde) werkt alleen op niet-geverfde teugels :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:46

De teugels zijn voor zover ik weet niet geverft.. Het zijn super soepele leren teugels van Arthur's westernstore. En ze zijn wel wat donkerder geworden (eerst was het helemaal Medium Oil), en op sommige plekken is het zelfs helemaal donker, vooral aan de binnenkant.

Afbeelding

Hieronder hoe ik het hoofdstel heb gemaakt (er zat dus 0 zilver op, echt een basic trainingshoofdstelletje. Nu ben ik niet zo gek op heel veel zilver, dus vind hoe het nu is ook voldoende :D)
Afbeelding

Heb 'm nog niet op Rayo gepast, dat wordt misschien morgenavond of anders woensdag. Vanavond ga ik kijken bij een pad (iemand had me een bericht gestuurd na mijn post over dat ik een pad zocht :D) en ik heb via een andere bokker een beige showblanket gekocht.

Ik heb met veel pijn in mijn hart m'n blauwe showblouse te koop gezet (deze: http://nl.tinypic.com/r/9lhczs/8 ), super veel reacties op gehad al dus het gaat nu naar de hoogste bieder. Ik wil namelijk met mijn beige écht leren suede chaps gaan starten. Die heb ik ooit twee jaar terug gekocht, peperduur, maar nooit gebruikt (ja een keer voor een fotoshoot). Dus nu wil ik met m'n beige chaps en showblanket gaan starten, in een waarschijnlijk zwarte blouse, want ik weet niet wat er nog meer bij beige past. En moet toch niet te opvallend gaan :D

Als ik morgen tijd heb dan ga ik morgen de concho's op het zadel zetten, zo niet dan wordt het woensdag en dan komt er uiteraard weer een foto :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:53

Ik denk dat je de teugels gewoon moet gaan gebruiken, dan worden ze vanzelf ook donkerder , zo heel veel meer hebben ze niet nodig. Hoofdstel is mooi zo, zou er niet meer zilver aan doen, want met waterties moet je het qua 'showy' niet te bont maken :D

Kun je niet iets met beige-tinten voor een bloes vinden?? Zwart vind ik zelf niet zo mooi :o maakt snel 'oud' :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:42

Wat zijn waterties? :D

Een blouse met beige tinten wordt weer te beige ben ik bang voor.. Een simpele zwarte is oké denk ik, of anders een bordeauxrode maar dat is een lastige kleur om te vinden :P En mijn budget is niet breed. De concho's heb ik ook bij de Country Mill uit de '' afvalbak '' uitgekozen om het zo maar te noemen (de concho's van oude tack wat niet meer wordt gebruikt zeg maar, konden ze een leuk prijsje van maken :D )

Deze concho's moeten op het zadel:
Afbeelding

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:55

Ik heb nog een mooie beige blouse te koop staan :D denk wel dat het mooi staat bij je paard..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:56

Ik heb eventueel nog een zwarte of een beige/bruin/zwarte showblouse Emita, en heb nog steeds interesse in jouw blouse.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:17

Waterties zijn die leertjes aan de biteinden :)
Ik heb nog een beige vestje met 'gaten' zodat de kleur van de je slinky er door heen komt :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:26

Even een random vraagje (hoop dat 't is toegestaan) van een niet-western rijder. Ik heb een nieuw hoofdstel nodig zonder neusriem, teugels of andere gekke toestanden, het liefst zo simpel mogelijk. Nu zat ik even het een en ander door te spitten en kwam ik op een site vol met mooie, simpele westernhoofdstellen tegen. Helaas allemaal bruin, en dit lijkt me toch niet zo mooi met een zwart zadel op een bruin paard. Nu is dus mijn vraag of er uberhaupt wel degelijk simpele westernhoofdstellen in het zwart zijn, of is westerntuig echt altijd in het bruin?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:32

belletjhee schreef:
Ik heb nog een mooie beige blouse te koop staan :D denk wel dat het mooi staat bij je paard..

Hihi, wij hebben contact gehad via FB :D je had mij een PB gestuurd. Maar ik vind beige + beige + beige te beige.. vandaar dat ik op zoek ben naar iets zwarts (of heel misschien dus bordeauxrood).

Cindy: ik PB je :)

Dubbeldun: oh die dingen :D Ja, het hoofdstel is zo '' showy '' genoeg vind ik, dus er zal niks meer aan veranderen verder :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:38

@Piekosjj: zwart is van oudsher geen westernkleur maar er is wel zwart western tack te krijgen. Kijk maar eens op Ebay. Kramer en Loesdau hebben misschien ook wel wat.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:46

Heel erg bedankt voor je snelle reactie Maflinger, ik heb geloof ik nu al een perfect hoofdstel gevonden. Had zoiets net ook al gezien in het bruin, maar deze is dus zwart. Vind die kleine stukjes rawhide er in errug mooi <3
http://www.loesdau.de/Westerntrense-%27 ... opfstuecke

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:05

Vandaah weer bij Arthur's geweest voor vriendlief zijn eerste paar laarzen. De keuze is op Ariats gevallen.
Verder een reinsman tunnel pad gekocht voor mn poown en alvast vliegenspray :D want dan word het vast snel weer mooi weer.
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:35

Mooi, kimvicious!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:30

:j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:38

Goede kwaliteit en mooi uiterlijk gescoord.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:57

Ondertussen is mijn showblanket binnen en heb ik een pad *\o/*

Foto van de bijna-complete show outfit (minus de blouse dus):
Afbeelding

De chaps had ik dus al, maar nog nooit gebruikt behalve bij een fotoshoot. Best zonde eigenlijk, dus daarom is het tijd om op deze kleur over te gaan :D Ik denk dat ik - voor tijdelijk - gewoon een H&M blousje ga kopen en dan daarmee starten (mag dat trouwens? gewoon WRAN L4...). Misschien kan ik 'm nog zelf pimpen met iets, maar zou niet weten hoe en waarmee.

Detail van m'n snaffle (die had ik al hoor, maar wil 'm toch even laten zien :D), het is een anatomisch gevormde showsnaffle van Metalab. Uiteindelijk wil ik graag op mylers gaan rijden maar deze was ietsje minder prijzig :D Rayo reageert wel heel fijn op deze snaffle, fijner dan op een 'gewone'.
Afbeelding

En m'n '' nieuwe '' tweedehandse pad, ik vind 'm oerlelijk maar het is een pad voor boomloze westernzadels (ruggengraat ligt vrij en er zitten kussens in het verdikte deel van het pad, kan het niet beter uitleggen sorry :') ) Hij doet dus wat hij moet doen (--> de ruggengraat vrij houden). Kan alleen geen merk vinden.
Afbeelding

Morgen, als het niet regent, even kijken hoe alles bij elkaar staat en dan kijken of het handig is om altijd met het showblanket te gaan rijden :+ BEn er nog niet aan toe gekomen om de concho's op het zadel te zetten - überhaupt niet om bij m'n paard op bezoek te gaan vandaag. Dat wordt dus morgen geregeld. En als het droog is krijgen we morgen halterles :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:01

Huh, de foto van de snaffle doet het niet... Voor de zekerheid nog een keer:
Afbeelding