je hebt idd een punt, nickyu, het zal er niet mooier op worden. maar met je been rechtstreeks tegen de buik kan je toch meer verfijnde hulpen geven dan met 2 lagen kunststof ertussen
we hebben hier al jaren een stockzadel van de zadelmarkt voor een groot oud paard,en die voldoet tot nog toe prima(is inmiddels 5 jaar oud).
moet alleen lachen dat ik hier dus "zadelmarktzadels" zie staan,en dat mensen foto's maken van het "handmade australian" stempeltje,en dus denken dat dit daarom geen zadelmarktzadel is,dit zit nl wel op de zadelmarkt zadels..
ik zal die van hier wel even op de foto zetten,kunnen mensen vergelijken..
kimmie ..ene zadelmarkt is de ander niet ene zadel valt na 3 maanden uit elkaar andere of steken spijkers uit of is scheef of verkeerd gevuld maar soms heb je geluk en gaat het jaaren mee
de stempel made in ..dan gaat het juist niet over een made in
maar mensen vallen ook vaak over een zadel midden kwaliteit van een leverancier in dld of frankrijk gek word je ervan wetend dat het zelfde merk onder een andere naam word verkjocht in australia en dat die dan door die zelfde mense als heel goed word omschreven
Er kunnen Anky en Scapa veelzijdig onder. Zie het probleem niet
Voor Fernando heb ik nu een stockzadel. Toen ik hem kocht heeft hij een westernzadel gehad, die was loeizwaar, toen overgestap naar een wintec dat ging makkelijker, maar daar ben ik van afgevallen omdat ik daar geen houvast aan had. Nu ben ik erg blij met m'n stochzadel ook zwaar, maar met een voordeel waar ik ook de westernzadel voor had gekocht dat was de knop. Dat is echt voor mij een veiligheid en ik zit er wat beter in..
ik gebruik als dekje gewoon VZH dekjes. Liefst 2 onder elkaar, dat wel. Heel slecht, want mijn zadel past niet mooi.. Maar aangezien we heeeeel misschien een paardje erbij krijgen, kan ik kijken of het op die past. Zo niet, dan gaat het alsnog de verkoop in.
mijn oude dressuurdekjes zijn te klein, hoor ik heb er op het moment een dekentje onder liggen, maar dan moet je wel heel erg opletten dat er geen plooien in zitten maar ach, bijna eindejaar, ik hoop op een kadootje
zelf he ik de hkm traag schuim eronder pony is nogal variabel in bespiering (lees bar weinig momenteel) en zo gaat het iig goed de hkm / busse en HH dressuur passen er iig goed onder
zou die nieuw prijs niet zo serieus nemen je zou kunnen vragen waarom ze m wegdoet in de regel is deze iets te smal voor een brede ouder wetse fjord maar je mag daar passen zou ik zeker even doen kleine ps ...elk zadel is handgemaakt ...er bestaan geen zadel maak machines het leder kan evt hand bewerkt zijn maar dat is deze zeker niet
moet zeggen dat die stock van de zadelmarkt die nu op dat witte paard ligt,er ook op lag toen die 3x zo dik was...en dat was toen echt type badkuiprug...
wij hebben goede ervaringen met het zadelmarkt zadel...alleen zijn ze nieuw absoluut geen 800 euro...
ah bedankt voor de reacties, passen lukt me niet ik heb geen trailer ze wil wel langs komen maar dan moet ik 50 euro betalen voor benzine enz ook als die dus niet past, ik vroeg haar van of ze eventueel; deze kant op kon komen (voordat ik die prijs kreeg van 50 euro) toen zei ze dat ik hem perse vandaag moest komen ophalen pff gedram dus wordt ik niet goed van dus ik zie er maar van af bij deze maar blijf nog steeds op zoek naar een dus als iemand iets weet?
Fenders, zijn dat niet gewoon de uh, stijgbeugelriemen dingen? Maar dan breder, en stocksaddle uitvoering? Zoja, die heb ik liggen. En ik wil dr misschien vanaf, ik ga er maar gewone stijgbeugelriemen aan maken. Heb ook de stijgbeugels for sale. Maar ik ga zondag mijn kasten/schuur opruimen, dus dan maak ik wel een topic aan ergens.