[WN] [Info] 'Show je tack'-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:30

cornelie schreef:
Ach, rollkur komt in de westernsport ook voor dus waarschijnlijk is dat paard al geholpen met een andere ruiter ipv westernstijl :-)

Ik wou net zeggen.. heeft niks met de rijstijl te maken..
Meer met de ruiter die erop zit :)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:31

Kaspar schreef:
Dank je voor je compliment, word er helemaal verlegen van.
Echter denk ik zo dat het niet echt gewaardeerd word een fries in het western, gezien de reacties die ik hier thuis in het begin kreeg toen we net begonnen (inmiddels zijn die reacties wel bijgesteld hoor).

Wij rijden gewoon wedstrijden hoor!
Vind eigenlijk dat je gewoon moet gaan hihi ;)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:41

PoucyWouce schreef:
@Kaspar
Waarom zou dat raar zijn een Fries met westernspul? Rijstijl is toch niet paard afhankelijk. Gisteren nog zag ik een mooie warmbloed met de kin 5 cm van de borst moeilijk kijken. Ik dacht: zou hij blij zijn met een western stijl van rijden... !

Dat vind ik ook, maar je wilt niet weten wat voor nare reacties er zijn gekomen van 'westernruiters' omdat ik met een fries in de les reed. Ik moest maar een echt westernpaar kopen en blablabla. Tja aangezien de geldboom nu net heel slecht groeit hier :D Dus wij gaan gewoon door hoor, we vinden het beiden hartstikke leuk en het gaat best goed.

Maar arme warmbloed, je ziet dat zo vaak dat mensen zo rijden. Bah.

Zack schreef:
Wij rijden gewoon wedstrijden hoor!
Vind eigenlijk dat je gewoon moet gaan hihi ;)

Nou Bo, wie weet kun je mee eens overtuigen en gaan we met jou en Zack mee :+

Josefien

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:46

PucyWouce thanks voor de tip, ik ga mailen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:47

Erg mooi setje Kaspar, het staat ook erg mooi bij je Fries :))

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:23

Ik zou me juist erg stoer en bijzonder voelen om met een Fries western te rijden, ook in de les. Phuh!
Als ik mijn western poownie een engels zadel opleg dan krijg ik de opmerking: "ben je eindelijk om?" Haha, alsof ik dat zou doen!?!
Ieder het zijne zeg ik altijd maar.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:50

hahaha ja wacht maar tot je nieuwe zadel er is!!!!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:11

Tnx Miss_Montana voor het compliment.

PoucyWouce je hebt helemaal gelijk hoor. Stiekem voelen we ons wel heel erg bijzonder. We doen het maar wel gewoon even dat western rijden.

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:57

Kaspar schreef:
. Stiekem voelen we ons wel heel erg bijzonder. We doen het maar wel gewoon even dat western rijden.

Dan moet je maar eens een keer mooie rijfoto's plaatsen van je mooie fries *-:) ;) , en rare reacties gewoon negeren. ( dit zijn mensen die geen mooie fries hebben :D )

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:15

Die foto's komen zeker weten binnenkort

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:37

Triple horn op maat gemaakt zadel van Evelien Eurohorse, Billy Cook hoofdstel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus voor mij ook op water en brood leven...! :Y)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:53

Wow mooi zadel! Normaal vind ik zwart een beetje saai, maar je outfit in combinatie met het paard op de eerste foto is werkelijk prachtig.

p.s. Witte bonen in tomatensaus zijn een goede afwisseling op het brood. Been there, done that :P

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:57

sjeeses wat een mooie paarden en outfit en jijzelf mag er ook wezen, vooral op de eerste foto helemaal in het zwart ;) welke kleur heeft jouw zadel? die van mij van EuroHorse is Burgundy geloof ik..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:27

Clau jullie zijn toppperrr!!
Het zwarte staat echt WAUW op nadra zeg :j
Ik kom snel weer langs ;)

@Josefien
ze heeft choco bruin geloof ik?

Heb het zadel vaak gezien hihih :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:50

Die eerste foto :wow: Erg gaaf zeg! Dat zwarte maakt het idd helemaal af!

Net een emailtje gekregen van Evelien, de boom van mijn zadel is binnen en nu kunnen ze eindelijk beginnen met de maak. Nog 10 weekjes wachten en ik mag m'n nieuwe zadel in ontvangst nemen *\o/* Ik ben bijna in staat zo'n kalender te maken waar je kruisjes op kunt zetten zoals ik vroeger als 5 jarige deed met aftellen tot 5 december hihi :D

Kaspar schreef:
Tnx Miss_Montana voor het compliment.

PoucyWouce je hebt helemaal gelijk hoor. Stiekem voelen we ons wel heel erg bijzonder. We doen het maar wel gewoon even dat western rijden.

Eigenlijk wel vreemd dat in NL best veel mensen raar reageren op westernrijden zonder QH/Paint. Als je kijkt naar onze buurlanden rijden juist heel veel andere rassen mee in de westernsport en ook nog eens op goed niveau. Heb oa Haflingers in Duitsland sliding stops zien maken waar je als reining ruiter U tegen zegt := Dus niets van aantrekken van die onzin, gewoon lekker western rijden met je Fries als jij dat wil. Het maakt jullie idd bijzonder en bijzonder is niets om je voor te schamen ;)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:21

geweldig Beau, enne ik deed dat ook hoor, toen mijn zadel werd besteld (nog 2 weekjes, nog 1 weekje, nog 6 dagen ) hahaha!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:10

@ missmontana- de reacties zijn nog niet half zo gek, als dat je fries(folklore) ringsteken wilt doen met een appaloosa, of de renbaan in duindigt op wil met een bels.bepaalde ruitersportonderdelen horen bij een bepaald ras.de Qh/Ph/Ap zijn er nu eenmaal speciaal voor western gefokt.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:53

spicegirl schreef:
@ missmontana- de reacties zijn nog niet half zo gek, als dat je fries(folklore) ringsteken wilt doen met een appaloosa, of de renbaan in duindigt op wil met een bels.bepaalde ruitersportonderdelen horen bij een bepaald ras.de Qh/Ph/Ap zijn er nu eenmaal speciaal voor western gefokt.

Wat voor ras is een "Bels" dan @spicegirl . :?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:12

spicegirl schreef:

*zucht* dit soort reacties bedoel ik dus...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:13

Claudia gave ste, en die schimmel op de eerste foto is werkelijk prachtig (zei ik die normaliter helemaal niet van schimmels houd ;-))

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:43

bels = bels..
@ kaspar- ik heb jou nergens genoemd, of tegen jou. ik had het tegen missmontana.en ik stel alleen een feit vast.het friezen-wereldje is ook erg eenkennig, daar kan je ook niet aankomen waaien met een tinker ofzo..en dat is overal zo, bij rastypische bezigheden. kom je met wat anders aan, steek je af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:58

Josefien schreef:
geweldig [***], enne ik deed dat ook hoor, toen mijn zadel werd besteld (nog 2 weekjes, nog 1 weekje, nog 6 dagen ) hahaha!

Haha gelukkig, dan ben ik niet de enige :') Ga binnenkort maar even tellen hoeveel nachtjes slapen het nog is :z

@Spicegirl: Het komt idd in iedere tak van de sport voor en daarom had ik het ook niet over specifiek westernruiters maar over alle ruiters. Ik verbaas me er altijd een beetje over hoe mensen zich druk kunnen maken om wat een ander doet, zelfs wanneer diegene noch paard noch iemand anders ermee schade toebrengt :+ Wat kan het iemand anders nou uitmaken of iemand met een Belg de renbaan op komt of met aan Appie gaat ringsteken? Als paard en ruiter plezier erin hebben moeten ze dat vooral doen. Paardrijden doe je voor je eigen plezier en niet om door anderen met de nek aangekeken te worden omdat je niet 'aan het ideaalplaatje' zou voldoen ;) Maargoed, ik wil hier geen discussie over maken in dit leuke topic.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:02

Klopt dat QH/PH/Appie er speciaal voor gefokt zijn en het in de regel ook makkelijker kunnen en een voordeel hebben in de sport, maar er is geen enkele reden om geen western te rijden met andere rassen. Ik zag laatst mooie foto's van een QH in M dressuur en gisteren kwam de Friese merrie op stal ons al glijdend tegemoet (achter gleed ze en voor liep ze door omdat ze niet stil kwam op de gladde droge grasmat met ijzers onder).

@Miss M: je hebt gelijk; we houden erover op. Anders moet ik dalijk weer gaan uitleggen waarom ik mijn Paint voor de koets hang ;)

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:04

Hey Claudia
Heb je ook een foto van je zadel zonder jou erop? Zodat ik kan kwijlen van dichtbij. Haha, ik val eerder op zadels dan op vrouwen. Geintje, ik wil er ms ook een laten maken bij Triple Horn.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:05

@missmontana-het is niet alleen in de ruitersport. ga maar eens met een chihuahua naar een politiehondentraining := _O- het is overal zo, en als je wat anders hebt als gebruikelijk, krijg je leuke, en minder leuke commentaren.moet je maar aan wennen, of met de flow meegaan ( en dan is er nog commentaar ) ;)
okay, kunnen we weer on-topic. :D