Ben benieuwd hoe die bucking rolls er nu uitzien als je te paard zit.. moet eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit gezien heb.
Gisteren eindelijk mn pakketje binnen gekregen... zilveren bewerkte tweedehands beugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Linda schreef:MidnightPSan schreef:een hard seat hoort glad te zijn , en als je niet ropet of met jonge paarden aan de gang gaat heb je geen buck'n roll's nodig.
Zeker voor mannen kunnen die bucking rolls ook fijn zijn als je paard bijv met een koe werkt en een cowy paard hebt. Zelfde functie als swells in zadels die niet slick fork zijn.
Wat de gladde zitting van een hard seat betreft, ikzelf geef de voorkeur aan rough-out zadels (vind ik ook qua looks mooier). In het begin te ruw, maar na gebruik wordt het toch gladder, maar minder glad dan smooth-out zitting.
Heimdallr schreef:Ik had ook mijn voorkeur naar een rough out zadel, is er een mogelijkheid om mijn zadel meer een rough out look te geven? Naar mijn smaak is het zadel te glad.
_Linda schreef:Heimdallr schreef:Ik had ook mijn voorkeur naar een rough out zadel, is er een mogelijkheid om mijn zadel meer een rough out look te geven? Naar mijn smaak is het zadel te glad.
Niet echt, denk niet dat je die vleeszijde van leer kunt nabootsen...voor de zitting kan je misschien een schuur papier gebruiken om het voor jezelf minder glad te maken, maar van de rest wat je ziet zou ik afblijven.