[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:56

Oh gelukkig :o Ik schaamde me al kapot (terwijl ik hem toen niet eens zelf reed...) en ik was wel bang dat het paard of die vrouw er nog last van had... Gelukkig geen paarden of ruiters total loss geëindigd!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:29

Nee hoor, heb de maandag na de wedstrijd nog op dat paard gereden, niks aan de hand gelukkig :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 23:31

Iemand nog tips?
Ik ben opzoek naar 'n nieuw trainingshoofdstelletje omdat die van mij nu al 3x uit elkaar is getrokken door paard lief, hij is niet zo 'safe' meer en ik wil eind deze maand met haar naar de Veluwe dus dan is het wel fijn als ik m'n hoofdstel voor de volle 100% kan vertrouwen :').

Nu ben ik opzoek naar een hoofdstel met sowieso 'n Vbrow of futurity knot want mijn paard moet wat op haar voorhoofd hebben. Het moet een wat grotere maat zijn dan 'n kleine cob want paardlief is 1.70m (CT-hoofdstellen passen niet) en dan gewoon 'n light of medium oil. Hoofdstel tot ongeveer €60,- en er hoeven geen teugels bij.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:32

Verjaardagscadeautje :o <3
Afbeelding

Heb dezelfde in blanket versie, nu twijfel ik om hem te verkopen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:21

dat is een gave pad!! helemaal mijn smaak

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:46

Leuk verjaardags kado *\o/*

Nog van harte!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:25

Bedankt:D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:41

Wauw, love it! Gefeliciteerd :D

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:24

Dat is een heel leuk verjaardagscadeautje <3 Veel plezier ermee!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:36

Ohhhh die is leuk! Gefeliciteerd!

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:07

Die is echt mooi!
Komend weekend gaan we een aantal zadels passen, hopen dat er 1 bij zit die past. Als ik de keuze heb ga ik voor een kunststof zadel, kan met mijn rugklachten eigenlijk geen zware zadels tillen.
Zaterdag ga ik naar Equiday, er is sowieso 1 stand met westernspullen daar, dus ik hoop een leuke pad of blanket te kunnen scoren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:11

Het enige kunststof zadel van goede kwaliteit is de Wintec. Maar die zit toch echt een stuk minder dan een leren. En met rugklachten zou ik persoonlijk toch echt voor een leren gaan.
Je hebt ook lichtere westernzadels en anders is misschien boomloos een optie?

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:48

De wintec gaat dus ook gepast worden, heb hem al eens uitgeprobeerd op een ander paard en die vind ik juist heerlijk zitten. Mijn klachten zijn echt met het tillen, eenmaal op een paard heb ik nergens meer last van. Voor boomloos ben ik ook aan het zoeken, dat zou namelijk de ideale oplossing zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 00:13

Met mijn ex-herniarug ben ik superblij met mijn BF Arizona. Lekker licht en heerlijk voor mijn rug. Heb ook een Circle Y gehad van 12 kg. Was qua tillen ook prima te doen. Maar dat is ook persoonlijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:37

Lous schreef:
Het enige kunststof zadel van goede kwaliteit is de Wintec. Maar die zit toch echt een stuk minder dan een leren. .?
Niets is persoonlijker dan een 'zitbeleving' en dan maakt het niets uit of iets van kunststof is of van leer. Zelfs tussen leren zadels onderling heb je nog een mega-verschil. Dus dit is echt een onzin-opmerking.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:46

DubbelDun schreef:
Lous schreef:
Het enige kunststof zadel van goede kwaliteit is de Wintec. Maar die zit toch echt een stuk minder dan een leren. .?
Niets is persoonlijker dan een 'zitbeleving' en dan maakt het niets uit of iets van kunststof is of van leer. Zelfs tussen leren zadels onderling heb je nog een mega-verschil. Dus dit is echt een onzin-opmerking.

Sorry xLillith dat ik vergeten ben erbij te zetten;vind ik persoonlijk. :o

Pffft.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:18

xLillith schreef:
De wintec gaat dus ook gepast worden, heb hem al eens uitgeprobeerd op een ander paard en die vind ik juist heerlijk zitten. Mijn klachten zijn echt met het tillen, eenmaal op een paard heb ik nergens meer last van. Voor boomloos ben ik ook aan het zoeken, dat zou namelijk de ideale oplossing zijn.

Mijn boomloos missoula nut weegt ongeveer 8,5 kg. Zelf heb ik ook klachten met het tillen maar dit zadel is echt een veertje vergeleken met de echte boomzadels :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:44

ik ga binnenkort een westernzadel halen die echt goed past op mijn draver ruin. Dus heb dik 2000 euro gespaard om een goed zadel te kunnen kopen. tevens ben ik nog steeds op zoek naar slobber straps, kan ze nergens vinden en Arthur is voor mij iets te ver weg om alleen even op en neer te rijden om slobber straps te halen, moet dan dik 2 uur rijden, volgens mij nog wel meer.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:49

Je zou Evelien kunnen bellen/mailen die heeft vast wel slobberbars. Maar Vorstenbosch is vanuit den haag maar 1uur en 20 minuten rijden dus zo ver is het niet als je in zuid holland woont.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:52

Waarom moeilijk doen als je ze via internet zo kunt kopen :)
http://www.ebay.de/sch/Trensen-Zügel-/16206/i.html?_dcat=16206&Reitart=Westernreiten&_mdo=Sport&_pcats=3153%2C888&_armrs=1&_from=R40&_nkw=slobber&_sop=2

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:53

Oh, ik denk dat ik de vorige keer misschien iets verkeerds heb ingetypt, toen kwam er namelijk twee uur en driekwartier uit... haha. Dan is het wel te doen. Ik ha dook bedacht om anders naar Vorstenbosch te gaan om een zadel te laten passen en gelijk andere spullen mee nemen. Ik heb een paar weken terug een super gaaf one ear hoofdstel gekocht, een Busse Lamar. Ik weet dat het niet een echt western merk is, maar de enige paardenwinkel die westernspullen verkoopt heeft aardig goede merken en ben al lang blij dat ze daar westernspullen verkopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:05

Heimdallr schreef:
ik ga binnenkort een westernzadel halen die echt goed past op mijn draver ruin. Dus heb dik 2000 euro gespaard om een goed zadel te kunnen kopen. tevens ben ik nog steeds op zoek naar slobber straps, kan ze nergens vinden en Arthur is voor mij iets te ver weg om alleen even op en neer te rijden om slobber straps te halen, moet dan dik 2 uur rijden, volgens mij nog wel meer.

Je weet dat je alleen 100% goed kunt passen met een kale boom...en dat Arthur geen kale bomen heeft....
Bij een nieuw zadel kan het lijken dat ie goed past, maar als na een paar maanden gebruik het leer zich goed om de bars is gaan zetten kan het zadel ineeens niet meer goed passen.
Dit overkomt ongeveer 80% van de mensen die een nieuwe zadel kopen ;)
De vaste reactie van de verkoper is dan dat het paard vanwege training of breder geworden is, of afgevallen...net wat op dat moment van toepassing is :D

Voor het geld wat je te spenderen hebt zou ik niet gaan voor 'een zadel van de plank' maar voor de zekerheid van een nieuw zadel gepast met een kale boom. Misschien zal dat er iets minder showy uitzien vanwege de aankoopprijs. Maar liever een goedpassend zadel als een hoop zilver en een 'kapot' paard.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 11:25

Als ik 2000 euro had liet ik evelien komen voor een op maat gemaakt zadel, mits je paard ouder is dan 6 natuurlijk;)

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:03

crazycactus; wordt gezegd; ouder dan 6 jaar maar ik heb een zadel laten maken toen mijn paardje 3 jaar was.

Gepast met kale boom waarna het zadel helemaal naar mijn wens gemaakt is qua kleur, leer en tooling etc.
Opnieuw gepast toen hij 4,5 jaar was, d.w.z. zadel is weer helemaal uitelkaar gehaald tot de kale boom, deze boom is toen kaal weer gepast waarna mijn zadel weer in elkaar gezet is en zadel paste nog steeds!
Deze maand wordt hij 5 en rij er nog steeds mee!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:53

Heimdallr, ik ga morgen naar arthur's, ik kan evt iets voor je meenemen en opsturen als je wilt