[WN] pad kopen in de US

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: pad kopen in de US

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:41

@Cissy: ik zou idd niet te lang gaan zitten wachten op antwoord. Wat Ebay betreft is het 'geen hand vol, maar een land vol' Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 19:15

ja maar deuze was wel heul moooiiiii
maar je hebt gelijk, heb ik weer een excuus om te gaan zoeken Lachen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:33

splash, heeft 'jouw' winkel ook een website?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:57

mag ik even ventileren? ikke heeeeeel erg boos namelijk! Boos!

heb nl ruzie.... Frusty Ziek Hamer met de verkoper van de pad waar dit verhaal om begon.
had mooie pad gezien en gevraagd wat de shipping kosten zijn, toen kwamen ze dus met $75
ik weer terug gevraagd hoe het dan kan dat ebay zelf maar ongeveer 45 zegt.
Zij weer mailtje met vraag om adres gegevens dan gingen ze even kijken.
Ik weer, mailtje maar ik wil die pad alleen als het inderdaad rond de 45 is want anders wordt die pad wel erg duur, ik schatte het totaal van pad en kosten op 85 is dat ok?
zij weer, 85 is prima.

ik bieden op de veiling en paar dagen later, ja gewonnen!
ik weer, graag rekening voor pad en shipping en gevraagd rekening te houden met onze mailafspraak van totaal 85
zij weer, rekening gestuurd voor 123
ik Huh???
ik weer mailtje, waarom 123 als we afgesproken hadden 85 en kopie van die mail erbij gedaan
zij weer, niks geen reactie
ik weer, hallo graag reactie?
zij weer, complete stilte
ik weer, hallo komt er nog reactie!
zij weer, reactie via ebay, betalingsherinnering voor 123
ik weer, Huh? graag nieuwe rekening voor 85 zoals afgesproken en geef nou eens een reactie op mn mails ipv herinneringen te sturen svp
zij weer, geen reactie
ik weer, paar dagen later aan Ebay gevraagd hoe hiermee om te gaan want we hadden toch duidelijk afspraak van te voren gemaakt (wat is anders het nut van van te voren te vragen zoals ze adviseren om geen verrassingen te krijgen)
ebay weer, wel reactie maar niet toereikend
zij weer, dispuut aangekaart bij ebay wegens niet betalen rekening van 123, ikke wanbetaler
ik weer, inmiddels aangebrand, hallo zijn jullie doof..... we hadden afspraak toch?
zij weer, mail met shipping is toch 85 ipv 75 en sorry for the confusion maar shipping naar NL is erg expensive....
ik weer, inmiddels echt pissig, sorry ík ben niet confused dat zijn jullie, vantevoren notabene gevraagd en meerdere malen verteld dat ik die pad alleen maar wil indien de kosten rond 45 zijn en geen 85, ja totaal 85, niet alleen shipping 85, zoals afgesproken!! en lees mn emails nou eens verdorie! (ben wel beleefd gebleven maar dat was wel de strekking)

en nu ben ik dus boos, heel boos want blijkbaar ben ik dus nu de boeman terwijl ze zelf de afspraak niet nakomen.
iemand idee wat nu te doen??? straks krijg ik een ban omdat ik wil wat ik afgesproken heb en dat vind ik niet zo heel eerlijk...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:39

tja, dat is de downside van ebay!!
de allereerste keer dat ik bestelde;had een mooi halster gezien. de verkoper accepteerde western union.hij vroeg wel hoe t dan ging vanaf hier. ik zei dat t geld telegrafisch werd overgemaakt, en met ID kon hij t gelijk bij de dichtsbijzijnde WU halen.alles goed. ik naar postkantoor, geld overgemaakt (kostte 20 euro). en hem gemaild dat ie t geld kon halen.hij vroeg wat ik bedoelde. ik zei-geld kan je ophalen bij WU.hij zei, maar ik woon landelijk.er is een WU in ieder K**dorpje daar, dus ik zei; waar die boodschappen haalde zit waarschijnlijk ook een WU. had er zelfs 1 bij hem in de buurt opgezocht!!zegt ie; ja maar daar begin ik niet aan!ik zei dat we t afgesproken hadden, hij van niet. ik had gelukkig alle mailtjes nog.toen heeft ie me ook aangemeld bij ebay als niet-betaler!!ik protest aangetekend, wel gelijk gekregen, maar de negatieve feedback staat er na 2 jaar nog.....ik moest ook weer naar t postkantoor, en weer betalen om mn geld terug te krijgen Boos! nu heb ik PAYPAL en een credit card.
daarna is t altijd goed gegaan, alleen 2 x verkeerde item gekregen.1 lostte t netjes op, ander onbeschoft!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:41

cissy schreef:
splash, heeft 'jouw' winkel ook een website?

Nee, helaas geen website. Maar als je iets van Weaver, Reinsman of PC wilt hebben kan ik die allemaal voor je bestellen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:15

Welkom in de soms negatieve wereld van ebay Haha! Ik heb zelf ook een negatief commentaar waar ik mij maar bij neer heb gelegd. Ik had een zadel gewonnen en van te voren met de verkoper afgesproken dat ik zijn bankgegevens zou krijgen zodat ik het via mijn bank naar zijn bank over kon maken. Totdat ik gewonnen had.... toen konden er ineens geen gegevens meer verstrekt worden want dat soort gegevens aan een vreemde geven dat doe je niet..... Uiteraard ging het nog een tijdje over een weer maar uiteindelijk ben ik als wanbetaler bestempeld Boos!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:14

maar als je tegenover ebay kunt bewijzen dat je gelijk hebt merken ze je alsnog aan als wanbetaler? Ik betaal ook via paypal (alleen deze dus nog niet)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:05

@Cissy: niets van aantrekken. Verkopers kunnen tegenwoordig de koper geen Neg-feedback meer geven. Dus zet deze verkoper onder je 'foeis' en 'move on' Haha!
Overigens zou ik (per PB) wel graag de naam weten, kan ik die iig van mijn lijst schrappen Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:01

maar hoe kom ik dan van die betaling af, hij staat nu als nog te betalen en dat gaat never nooit niet gebeuren.... Lachen kun je die gewoon verwijderen?

Heb trouwens inmiddels ook van ebay zelf weer bericht, of ik die emails wil doorsturen en dan gaan zij een onderzoek indienen, ik moet alleen inclusief complete header meesturen en ik weet niet hoe ik dat in hotmail moet doen, blijkbaar is er een hele kop boven een mail met ip adres en allerlei andere gegevens die ik dan eerst moet oproepen en dan mail forwarden.
Dat wordt een project voor deze middag.... Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:57

Dat van die header kun je wel via FZ achterhalen.
Die betaling zal idd wel een tijdje 'open' blijven staan, maar er is niemand die het 'zomaar' van je CC af kan halen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 18:28

krijg net weer mailtje van verkoper na mijn pissige reply op zijn ebay alert..... How much you want to pay for the shipping. Please pay whatever you think is fair for both if us.

duh! en jij denkt zeker dat ik nog bij jou ga kopen..... dacht t niet zeker!
(vind het hele zaakje wel bijzonder grappig.... jammer dat ik die pad niet kan kopen want ik vond hem wel errug mooi, maar ik laat me niet aftroeven door zo'n gladde verkoper, ben wel blond maar niet dom Haha! )

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:54

Heb even de pagina's gelezen. Goed dat je je nu alsnog niet om laat praten hem alsnog te kopen.

Als hij zo dom doet moet hij ook maar mooi de consequenties dragen.

Ik heb ook vaak leuke dingen op ebay gezien, ook vaak in amerika. Maar durf niet, ben bang dat ik besodemieterd word.

Ben 1 keer bijna in die nigeriaanse truks getrapt, het was dat de vrouw bij het postkantoor zo slim was en het zaakje niet vertrouwde toen ze het adres op de doos stond. Maar die ervaring staat nog in mijn geheugen gegrift en durf gewoon niks meer te kopen buiten nederland.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:26

bedot worden kun je altijd wel, maar als je je gezonde verstand gebruikt kun je best in het buitenland kopen hoor, het gaat meer wel goed dan niet goed. Er zitten hier mega kopers van Ebay op bokt (gut wie zouden dat zijn?) die er een sport van hebben gemaakt om te shoppen via Ebay Lachen.
Zolang je maar veilig handelt via Ebay en via Paypal met credit card dan zit je redelijk safe. En deze ervaring van mij leer je ook weer van!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:43

@Cissy: heb je zijn feedback wel eens bekeken. grote verkopers hebben logischerwijs ook meer Negatieve Feedback, maar terugkomende kreet is bij hem toch wel de kwaliteit en communicatie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:50

ben nog druk aan het oefenen met ebay en kan nog niet alles vinden, maar je wordt toch ook niet zomaar powerseller of wel?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:57

Nee daarvoor moet je wel eeb hoop verkopen en feedback krijgen. Maar ik vind dat hij in de afgelopen maand best wel veel neg. heeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:11

heb het gevonden, toch 470 transacties goed gegaan de laatste maand en 'maar' 11 negatieve en inderdaad slechte communicatie en paar keer niet geleverd....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:17

Het nadeel van 'grote' verkopers is dat ze dus te makkelijk worden en niet echt de klant meer voorop stellen.
Zeker als het woord communicatie dan gaat vallen, vind ik dat ik te ver weg zit om dat risiko te nemen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:52

als hij probeert je tegemoet te komen, en jij weigert, word je geregistreerd als niet-betaler. je hebt jezelf "commited to buy"en daar moet je je aan houden....
als hij je aanbied om t voor de afgesproken prijs te doen, moet jij het accepteren. dat was in 1e instantie ook je grief.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:00

er bestaat ook nog zoiets als fatsoen, kan hij me nu wel tegemoet willen komen maar daarmee is hij wel effe te laat! ik heb al teveel moeten mailen om nu nog accoord te gaan met een deal nu hij riskeert negatieve feedback te krijgen.

DD hoe zet je m op foei?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:18

jij hebt nog nix gekocht, dus je kan geen negatieve feedback achterlaten.ebau bekijkt t anders.jij hebt wat gekocht, verkoper verhoogt de prijs.jij boos, verkoper verlaagd de prijs,dus jij moet nu kopen.zo werkt dat!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:29

maar niet bij mij, er zijn grenzen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:44

helaas bij ebay ook. je komt met deze reden niet onder een koop uit!
ik snap jou zeker wel, maar ik denk dat t lastig word.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:48

we zullen het wel zien! ebay heeft al een onderzoek gestart en ik heb aangegeven dat het vertrouwen weg is en de deal wil cancellen.
niemand kan mij dwingen te betalen en als ik daarmee van ebay wordt afgeschopt dan is dat jammer maar ik laat me niet intimideren of dwingen als ik niet degene ben die de fout heeft gemaakt.