[WN] Horen nieuwe zadels te schuiven ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tarqsgirl

Re: Horen nieuwe zadels te schuiven ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:17

Is Francis dezelfde als dubbeldun?
Mijn stukje was helemaal niet persoonlijk naar jou, maar naar sommigen die om jouw topic heen praten.
Wij lezen alleen maar, en weten niet alles, jij weet zelf altijd beter als forumbezoekers waar je mee bezig bent. Wat ik net schreef was ook eigenlijk naar de bezoekers.
Ik heb het ook alleen maar over zadels, ik kan nooit beoordelen wat jou problemen met zadelmakers precies zijn. en eigenlijk is dat ook niet mijn zaak, Ik ben maar een vreemde, ik hoor me daar niet mee te bemoeien.
Ik hoop echt dat het nog goed komt voor jou en je paard.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:25

Raar stukje gelezen net in een ander, inmiddels op slot gezet, topic.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=128&t=655629&st=0&sk=t&sd=a&start=25

----
Even los van wie er nu gelijk heeft (kan ik van hieruit niet beoordelen) maak ik uit dit vervolg op, dat het verhaal bijna zo eindigt als ik al enige tijde geleden heb voorspeld:
Koper neemt haar probleem niet mee naar een rechtspraak (want wie wint er in dergelijke gevallen), maar begraaft haar ellende in de achtertuin, door het zadel in te ruilen op een ander zadel.

De moraal van mijn stelling toen: eenmaal een niet passend zadel gekocht: de koper is de klos……

Of de verkoper echt de winnaar is weet ik niet, maar een verliezer is er wel: de koper.
Enige schrale troost is, dat het paard nu (hopelijk) wel een goed passend zadel heeft.

Overigens denk ik niet dat de verkoper zijn zaak erg beschadigd heeft en wel om de navolgende redenen:
- Veel aspirant kopers lezen dit soort berichten niet. De markt is tig keer groter dan forums als Bokt, als men deze al kent.
- Wie heeft er nu gelijk? Hoewel we allemaal een mening hebben, is er geen harde uitspraak.
De verkoop gaat gewoon door en die ene klant die men nu misschien mist wordt al snel vervangen door een andere.
----

bovenstaande geschreven door betreffende zadelmaker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:29

AafkeB schreef:
Is Francis dezelfde als dubbeldun?.

Nee, als je even de moeite neemt naar de posters te kijken, zul je zien dat beide namen posten en dat het dus verschillende mensen zijn.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:42

DubbelDun schreef:
Graag hoor ik meningen en ervaringen van mensen die een nieuw zadel gekocht hebben.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat het een goed passend zadel was..
Ik heb meerdere zadels (gehad), waarvan 1 een custommade. Helaas was deze custom niet zoals ik dacht, besteld te hebben. (Dit zadel is overigens niet door Sablou gemaakt, maar door Muis). Het zadel lag naar mijn idee te ver naar voren op het paard en de seat was te krap voor mijn ruim geschapen derriere, ondanks dat ik meerder malen heb aangegeven dat ik een zeeer ruime seat wenste. Omdat ik niet kon geloven , dat een custommade , op maat gemaakt, niet goed is , ben ik wel een hele tijd gaan rijden, maar uiteindelijk na eigen rugklachten, door dit zadel, hiermee gestopt. Niet tevreden over custommade dus en ik zal mijn vingers er nooit meer aan branden. Een zadel kopen wat ik niet meteen kan zien , voelen en passen, hoef ik echt niet meer!.
Dit zadel schoof overigens niet!

Nu heb ik meerdere paarden, meerdere zadels en meerdere pads en singels en door proberen , maak ik voor ieder paard de juiste combinatie zadel-pad-singel en zo gaat het al heel lang goed genoeg en mijn paarden worden echt wel heus gereden! Deze methode heeft Sablou natuurlijk al eerder afgekeurd, op zijn eigen agressieve wijze.
Juist als 1 van die combi's enorm begint te schuiven, stap ik af en probeer iets anders, ik ben tenslotte niet levensmoe.
Dus een sterk schuivend zadel, daar rijden wij hier dus ook niet mee.

@Sablou: prachtig verhaal , hoor, maar je lu lt weer om de brij heen en dat is alweer jammer.
Waar mensen werken, daar kunnen fouten gemaakt worden en dat is dus opzich nog niet zo erg . Maar als dit erover gaat , dat een klant er heilig in geloofd , dat jij een perfect passend en niet schuivend zadel levert en dit blijkt tegen te vallen, dan handel je dit toch netjes af? ik begrijp jou niet!
Waarom zoveel inkomen mislopen, omdat je weigert 1 terecht,ontevreden klant te helpen?

*edit* Ahhaaaa!! Pling
Nou Sablou, je hoef eigenlijk geen antwoord op mijn vraag te geven , die heeft thorretje al opgevist! Cool

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:50

Sorry , ik volg dit ook al even en zie mijn naam ook weer voorbij komen En moet ook weer ontdekken dat er toch wel veel onwaarheden gezegt worden .
Jessiejanes.......... vertel de waarheid !!!!!!!!!
Bij voorbeeld :dat wij elkaar nooit ontmoed hebben ,ik jou paard nooit gezien heb ,dus dit geen custommade is.

Wat ik ook nogmaals wil vragen ,wat wij al zovaak gezegd hebben loop zonder enige verplichting is bij ons binnen zodat wij misschien het gezicht achter de nicknames ook eens zien ,mag ook onaangekondigd.
luister en zie en oordeel dan .
Als wij een zadel in meten doen wij dat met bomen ,maar ook tekenen wij precies de rug van je paard ,voor ons archief en dat van je zelf ,en kunnen als er problemen zijn vergeleken worden .
mocht blijken dat er iets is wat niet aan de verwachting voldoet ,moeten wij inderdaad proberen dat op te lossen.
Wat bij een custommade makkelijker is dan bij een fabriekszadel.
Laat Bokt een middel zijn om tot iets goeds te komen ,hier word alleen maar schade toegebracht aan partijen zelfs aan die hier niets mee te maken hebben.
Wat niet wegneemt dat dit probleem opgelost moet worden tussen deze twee partijen.
Dan is waar het omgaat (het paard ) niet de onderliggende partij.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:15

06csma schreef:
Bij voorbeeld :dat wij elkaar nooit ontmoed hebben ,ik jou paard nooit gezien heb ,..
Dat klopt en het is ook zo dat ik de maker van dit zadel (was niet de verkoper) niet in gelegenheid heb gesteld om dit op te lossen,.....er zat namelijk een tussenpersoon tussen,die dit achteraf redelijk heeft afgehandeld (inruil). Desondanks heb ik genoeg zadelmaker avonturen gehad.
voor mij is het overigens goed zo en laten we kijken of er goede oplossing voor Francis kan komen , daar gaat het tenslotte over en over schuivende zadels.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 23:17

@06csma: even off-topic.
Begrijp ik goed dat een custom-made zadel alleen custom-made heet zolang het bij de eerste eigenaar blijft ??
Hoe noem je het dan als het wordt doorverkocht Cool

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:20

klopt , dan word het een handmade.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:21

DubbelDun schreef:
@06csma: even off-topic.
Begrijp ik goed dat een custom-made zadel alleen custom-made heet zolang het bij de eerste eigenaar blijft ??
Hoe noem je het dan als het wordt doorverkocht Cool

Misschien een ingereden custom-made? Knipoog Clown

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:21

welnee, een custom heet custom omdat 'ie in opdracht gemaakt is met mischien een paar persoonlijke aanpassingen.

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:25

Moet ook dan perfect passen ,maar is dus niet opmaat gemaakt voor die ruiter en dat paard.
Aangezien de customer in komt zitten en samen met ons de ideale combinatie tussen pasvorm en zit bepaald ,en daar daar nog al wat verschillen in voorkomen wat betreft de zit van de een is niet de kont van de ander , waardoor de ligging van het zadel op het paard ook KAN veranderen.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:30

Ik begrijp een ding niet, hoe kan je een te kleine zit op je zadel hebben bij een échte custom, want dan moet je een paar keer langskomen om in te zitten. Een paar uur. Het mooie van een custom is toch dat je álles precies zo hebt als je het wilt hebben?
Als je niet langsgekomen bent is de zit ook niet op jouw maat gemaakt. Je moet dat ook niet door iemand anders laten regelen, je moet het zélf doen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:30

@ Muis;Bedoel je nu dat een andere ruiter als degene waarvoor het zadel oorspronkelijk voor gebouwd was,de ligging kan beinvloeden,van passend naar niet goed liggend?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:31

06csma: en wat vind jij?, moet een nieuw custom-made zadel ingereden worden na het paard (dus niet de ruiter!) en mag het dus nog geruime tijd zeer veel schuiven??

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:36

cherokeechum, Nee, ik geloof dat het hier om de mens-zit gaat.
Het is wel zo dat wat voor de één een lekkere zit is voor de andere misschien niet lekker zit.

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:37

Inderdaad , wij kunnen de zit van iemand zo beinvloeden naar iets wat bij een ander averechts werkt ,
ik heb eens een zit plus de richting van de stirrupleathers zodanig veranderd om de juiste houding te bewerkstelligen dat ik weet dat dit grote verschil zeer nadelig kan zijn voor iemand die van nature een goede zit heeft ,wat dus de druk van de boom op de paardenrug verlegt.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:37

AafkeB schreef:
Je moet dat ook niet door iemand anders laten regelen, je moet het zélf doen.
Muis was toendertijd in samenwerking met iemand, ik ga er dan/toen dus vanuit dat ze een passysteem gebruiken, waar ze het beide mee eens zijn. Ook is deze samenwerking voor Muis zijn eigen verantwoording, als ondernemer, ook al valt deze samenwerking later tegen.Ik had mijn gegronde reden waarom ik niet zomaar een paar uur naar friesland kan gaan en de optie die toen bestond leek me een hele juiste, maar waarom ga je hier zo op door, je bent er toch behoorlijk goed vanaf gekomen???

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:39

Elk zadel moet ingereden worden , maar moet wel direct passen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:41

ingereden door paard of door ruiter???

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:43

wie is hier goed vanaf gekomen?
over dat passen waren inderdaad afspraken gemaakt ,juist daarop is deze samenwerking stuk gelopen .HET NIET NAKOMEN VAN AFSPRAKEN

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:44

Door beide

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:46

heeft niets met pasvorm te maken trouwens maar met lekkerder zitten ,soepel en zo minder gaan kraken ,het nieuwe er van af enz enz

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:48

@06csma: Ik heb het zelf opgelost en ik wil ook niet aangesproken worden op dingen die mij niet aangaan (jou zakelijke relaties).
Nou goed, laten we het maar gewoon hier bij houden en weer terug naar het zadelschuifprobleem gaan,.......

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:49

Jij vroeg toch om antwoord? En ik weet wat van die "samenwerking" af, de andere partij heeft zich niet aan de afspraken gehouden ook niet wat maatnemen betreft, en pasfouten bij zadels uit die tijd mogen niet men. Muijs alleen aangerekend worden.

En als door het hele land paarden opgemeten worden kan je toch in ieder geval één keer naar Friesland komen om te zorgen dat dat éne punt, je eigen zit goed geregeld is?

Niet dat ik jou persoonlijk dat nu weer aan wil rekenen want ik denk dat je fout geïnformeerd was, door die andere partij. En als je paard niet opgemeten is met flexible curves en een boom weet je nu dat je ook voor het lapje bent gehouden net als men. Muijs. Jullie zaten dus eigenlijk in hetzelfde bootje.

Jammer, je hebt veel moeite gedaan en ook heel wat voor je paard over en daar heb ik respect voor, en dan heb je toch niet je droomzadel.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:51

Ik geloof dat we hier allemaal door elkaar heen praten