Petrichor schreef:Lijkt heel veel op mijn zadel, is het ook een Garland?
Ja. Maar een andere tooling. Verder lijkt het zadel er best wel op. Ik weet niet wat voor types Garland maakt of gemaakt heeft.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Petrichor schreef:Voor zover ik weet hebben ze ook geen site of een fb pagina waar je enige informatie af kan halen.
Petrichor schreef:Ja gek eigenlijk, ik denk dat de lage prijzen vooral komen doordat het hele basic zadels zijn kwa uitstraling. Voor de rest vind ik ze wel heel degelijk!
DubbelFun schreef:Een westernzadel heeft nu eenmaal een bepaalde bouwwijze/vorm en dat brengt met zich mee dat het ook zwaarder is dan een engels zadel. Als je lichter wilt zul je concessies moeten doen, soms in kwaliteit (holle gelijmde boomschalen, mindere kwaliteit/dikte leer) soms door het 'uitkleden' van een zadel (bijv. enkele ronde skirt), maar de verplichte dingen die het een westernzadel maken zoals de fenders/beugels, cantle en pommel/horn horen er nu eenmaal bij en zonder dat geen 'western'
DubbelFun schreef:Als je nu beugels hebt die ronder zijn op het voetbed dan horen ze verder onder je voet te zitten, meer tegen de hak aan. Maar of dit veiliger is...
Petrichor schreef:Wiske2 schreef:Voor de zitbeen knobbels kun je een gel seatsaver kopen voor westernzadels, die kun je er los opleggen
Er zit een gelseatsaver in mijn zadel.
Petrichor schreef:Ja dat is wel echt gel, maar ik kom van een Lazy Mountain af dus alles zit hard.
Nickolay schreef:@germie, er zijn een soort van twisters te koop, die doe je tussen je fender en beugels in. En zorgen ervoor dat je beugels al in de richting van je voeten staan. Dan heeft de beugel niet steeds de neiging om te draaien. Misschien helpt dat bij jou ook?