[WN] Te mooi om waar te zijn, is dit echt zo of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pamela23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:15

Hoi, ik heb vorige week zo'n halster besteld, medium kleur, helaas te klein, maar toen ik er een doekje over haalde om de haren eraf te vegen, ging de kleur van het halster er direct af. Het is ook best stug leer en niet makkelijk door de nep zilveren gespen te halen. Ik vind het erg slechte kwaliteit, zelfs voor die prijs!

jetski8

Re: Te mooi om waar te zijn, is dit echt zo of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:21

Het ziet er wel betrouwbaar uit, maar het is inderdaad de vraag of de kwaliteit goed is met zo'n lage prijs. Maar als dat je niet uitmaakt kan je altijd langs gaan om ze te bekijken en eventueel te kopen, dan weet je hoe ze aanvoelen etc.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:02

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:40

Verplaatst van [WN-AM naar WN-TR]

DutchR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:04

Citaat:
Geloof me, ik loop niet voor gek met m'n spullen. Vandaag nog kwam mijn zadeltje binnen die heeft me ook een lieve duit gekost maar is wel echt heel goed in de smaak gevallen bij mijn instructrice! Ik ga hem misschien ook nog inruilen aangezien hij echt te groot is voor mijn eigen paard

%) %)

DutchR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:10

Citaat:
prima kwaliteit ?
heb je ooit weleens een halster in je handen gehad van prima kwaliteit ?
en dan bedoel ik een Dale Chavez, of een Kathy's.
die kosten 400 $ + verzend + importkosten van 21 % over beiden.
dat is pas prima kwaliteit.

Wat is kwaliteit ?
Bij deze dure halsters zijn de concho's en gespen ook niet van zilver, maar van messing met 2 micron opgedampde zilver/nikkel legering. Dat dat zoveel geld moet kosten ?????
Voor mij is zilver massief en 333 675 of 925 sterling (stempel).

Voor € 35 kun en mag je niet veel verwachten. Zal wel uit Pakistan komen, maar ook daar hebben ze zilver/nikkel.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:08

DutchR schreef:
Citaat:
prima kwaliteit ?
heb je ooit weleens een halster in je handen gehad van prima kwaliteit ?
en dan bedoel ik een Dale Chavez, of een Kathy's.
die kosten 400 $ + verzend + importkosten van 21 % over beiden.
dat is pas prima kwaliteit.

Wat is kwaliteit ?
Bij deze dure halsters zijn de concho's en gespen ook niet van zilver, maar van messing met 2 micron opgedampde zilver/nikkel legering. Dat dat zoveel geld moet kosten ?????
Voor mij is zilver massief en 333 675 of 925 sterling (stempel).

Voor € 35 kun en mag je niet veel verwachten. Zal wel uit Pakistan komen, maar ook daar hebben ze zilver/nikkel.

Tsja, ik heb nu wel 'n goed halster van 100 euro, Nikkel, leer redelijk, niet slecht

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:12

12 jaar en dan een halster mogen kopen voor 100 euro? :')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:18

louis, dat is de electroplated (sterling )silver.
daar betaal je idd (te ) veel voor, dat minieme, minieme laagje is er in een jaar af.
de betere merken gebruiken dit niet.
gewoon silver plated is al betere kwaliteit.
en ondanks dat het geen zilver is, is vintage alpaca "zilver "( nickel ) een goed alternatief, wat met goed onderhoud toch lang mooi blijft.
maar er is ook het echte zilver -sterling overlay.

DutchR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:26

Wat gebruiken die betere merken dan ?
En hoe kan de consument het verschil vaststellen ?
Is er een kwaliteitskenmerk ? Een keurmerk ?
Niet één schrijft bij zijn advertentie 333 of 925 sterling silver ....

In US zijn er 6 verschillende benamingen voor 'Silver' ; niet één voldoet ook maar in de geringste maten aan echt zilver. Allemaal heel leuk, maar uiteindelijk koop je 'nep'.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:34

925 zilver, dus echt sterling is te zacht om gebruikt te worden.
daarom gebruiken de meesten sterling overlay.
( met een laagje 925 ).
veel merken gebruiken hun eigen zilver /nikkel legering.
welk "zilver" je hebt, moet gestempeld staan, meestal in de buckles.
verschil moet je zelf ervaren,meestal met gebruik.

wat jij gebruikt op je zadels, is ook geen 925.
zou een kostbaar grapje zijn.

het woord zilver mag je dan ook met een korreltje zout nemen, bij de meesten.
maar het klinkt leuk.
wat in de buurt komt, is SO.
de rest niet.

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:38

Het ziet er in ieder geval wel indrukwekkend uit!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:41

sommige dingen zijn zeker mooi, en kwalitatief goed .
je koopt, zoals Dutchr zegt, alleen geen echt zilver.

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:59

Saaams schreef:

Tsja, ik krijg kleedgeld(75 euro p.m.) dus heb ik er zelf voor gespaard

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:48

Tammie1309 schreef:
Saaams schreef:

Tsja, ik krijg kleedgeld(75 euro p.m.) dus heb ik er zelf voor gespaard

Kijk, dat is nog eens goed besteed dan!! Petje af!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:11

Idd, meer een compliment waard dan iemand die zich voor een 13-jarige uitgeeft, terwijl hij als volwassen vent al tig keer een ban aan de broek heeft 8-)

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:13

DubbelDun schreef:
Idd, meer een compliment waard dan iemand die zich voor een 13-jarige uitgeeft, terwijl hij als volwassen vent al tig keer een ban aan de broek heeft 8-)

:=

ThatCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:13

DubbelDun schreef:

:) Bedankt allemaal. Laat dat Hollister t-shirt maar zitten :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:56

DutchR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:12

Citaat:
wat jij gebruikt op je zadels, is ook geen 925.
zou een kostbaar grapje zijn.

Dan ben je toch niet juist geinformeerd....
Alle horn-caps en 'custom-made' applets (anders dan standaard concho's) zijn van 925 sterling silver.
Misschien eens opnieuw de website bezoeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:45

Jammer dat ik van de regels niet een PB openbaar mag maken van dit heerschap 8-)
Het geeft zó goed weer hoe hij in werkelijkheid is...

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:02

Mijn vriend heeft hier een compleet zadel voor mij besteld. Prima aangekomen en een gratis showhalster bij gekregen. Later zelf nog eens een pad besteld, 100% betrouwbaar dus!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:05

Ja, dat het aankomt kan wel, maar de kwaliteit is waardeloos. Een leuk showhalster voor erbij snap ik nog, maar een zadel daar vandaan is bagger, net als een pad. Iedereen die zich verdiept in goed spul, weet wat kwaliteit is en wat dat kost.
Ik heb ook weleens een goedkoop hoofdstelletje erbij gehad, maar je kan het echt niet vergelijken.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:24

Ik had de reactie getypt voordat ik alle andere reacties gelezen had. Ik reageerde dus alleen op de OP waarin TS vroeg of het betrouwbaar was. Nu ik alle andere reacties heb gelezen wil ik er even over kwijt dat ik tevreden ben met de prijs/kwaliteit verhouding. Natuurlijk zul je niet dezelfde kwaliteit hebben als wanneer je een boomloos Bob Marshall zadel of iets dergelijks koopt. Maar dat lijkt mij vrij logisch en daar ging ik persoonlijk ook niet voor. Hetzelfde geldt voor het halster. Ik ben tevreden over de pasvorm. Het kan best zijn dat het zilverkleurige snel dof wordt (want dit is natuurlijk geen echt zilver voor die prijs), maar voor die ene keer in het jaar dat ik bij de plaatselijke ponyclub mee doe met een in-hand onderdeel of een keer een fotoshoot is het goed genoeg. Natuurlijk kun je het niet vergelijken met een halster van honderden euro's, maar ik ga ervan uit dat de meeste mensen zo slim zijn dat ze dat zelf ook begrijpen. Dat is met alles zo. Ik kan een mercedes kopen of een volkswagen golf. Natuurlijk betaal je voor de mercedes meer en is die van betere kwaliteit, maar sommige mensen zijn tevreden met de volkswagen golf. Betekent niet meteen dat de golf een waardeloze auto is, maar hij zal waarschijnlijk (zonder reparaties) niet zo veel kilometers kunnen maken als de mercedes. En ik ben toevallig iemand die het prima vind om in een volkswagen golf te rijden of op een goedkoper zadel omdat ik in beide gevallen na een aantal jaar toch weer naar wat anders op zoek ga. En dan komt er misschien wel een mercedes of een Bob Marshall, maar dat zien we dan wel :)

*Edit* Superpony ik begrijp dat jij het zadel en de pad zelf ook gebruikt hebt? Mag ik vragen waarom je niet tevreden bent? Ik heb zowel het zadel als de pad nog niet zo lang en nog niet veel gebruikt. Wordt de kwaliteit snel minder met de jaren of is er een andere reden waarom je niet tevreden bent? Ik ben op dit moment namelijk wel tevreden, maar ben benieuwd hoe dit zadel zich houdt als het wat langer in gebruik is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:41

daarom zeg ik ook, voor de leuk kan zo een showhalstertje wel.

Zadel is andere koek. Die leg je op de rug van je paard en je gaat ermee rijden. Nee, ik heb deze niet gekocht en ga dat ook niet doen. Ik vind goede spullen wel belangrijk. Toen wij ruim 20jr geleden begonnen met western hebben we ook mindere tack gehad en al doende leert men. Ook is de ontwikkeling niet stil blijven staan. Zo reden wij in het begin met neopreen singels en pads, maar nu hebben we de voorkeur voor wol en wolvilt. Ook moet een pad geen lapje stof zijn onder het zadel, maar heeft deze bij westernzadels wel een functie.

Leer is nou eenmaal duur. Je vergelijkt auto's.....( waar een Golf toch echt geen slechte auto is tegenover Mercedes ) maar kijk eens naar kleding of een bankstel. Een dun lapje leer is zo op.

Ik heb ene goedkoop hoofdstelletje die ik nu gebruik voor longeren......Dat is geperst leer en dat voel je. Als ik van dat materiaal teugels zou hebben, zouden ze echt breken. Mijn teugels kun je oprollen bij wijze van en blijven oke. Komen geen barstjes in etc.

Maar bij een zadel is de pasvorm zo belangrijk. Het is te begrijpen dat bedrijven het ook willen verkopen, omdat de western groeit en men veel te duur vindt. Maar ze hebben geen kaas gegeten van goede westernzadels, gaan namaken etc.

Een BM is kwalitatief een goed zadel en velen proberen het na te maken. Een Hilason komt een beetje in de buurt als je mazzel hebt. Maar vaak zijn de zadels scheef en is de pasvorm waardeloos.
Maar feitelijk kan dat ook niet anders. En het is een fabel dat boomloos overal maar op past en kan.

Voor ons jonge paard hebben we ook een goede 2e hands zadel en misschien over een paar maanden weer een andere, voor we een nieuwe aanschaffen, als dat al nodig is. Wij rijden wel met boomzadel.