[WN] Koole sedologic westernpad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daatje

Re: Koole sedologic westernpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 23:19

Ik ben om, ik ga m aanschaffen! Ook mijn bijrijder vond m top. Zij heeft zelf veel rugklachten en vond dit veel fijner voor haar rug. Beide zijn we er ook van overtuigd dat mijn paard de rus meer loslaat en ruimer is, met name in de galop

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:57

Ik heb een nieuwe pad nodig, dus keek hier even naar. Heb in principe wolvilt, maar altijd interesse in iets goeds natuurlijk.

Op de site zie ik slechts 1 foto en weinig beschrijving van de buitenmateriaal. Ik zou graag willen weten waarvan de buitenstof gemaakt is.
Hoe dik is de pad? Als je de pad tussen duim en vinger indrukt, hoe voelt dat?
Hij is er maar in 1 maat? ga ervanuit dat het dan een standaard maat is en wel past, maar komen er meer maten?
En hoe is de ruggegraatvrijheid geregeld?

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 08:48

Ik weet niet goed hoe het te omschrijven, de gehele pad is van een kunststof stof/materiaal, heel zacht en flexibel met gaatjes. Je kunt door de pad heen blazen als het ware. In de pad als je m tussen twee vingers neemt zit een dunne laag materiaal, wat je ook iets in kunt knijpen. Ze hebben nu nog 1 maat. De maat die ik heb is gelijk aan mijn 5 star. De ruggengraat is vrij, de pad bestaat uit 1 geheel, maar op de ruggengraat een uitsparing zonder vulling. Mmmm, niet echt duidelijk denk ik he....

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:14

Hoi Daatje, dat is goed nieuws. Na mijn vorige contact in jouw topic heb ik mailcontact gehad met Koole vanwege wat vragen over de pad;

Graag zou ik iets meer info hebben over de Koole Sedelogic westernpad.
-Wat zijn de afmetingen?
- Hoe dik is de pad?
- Is er ruggengraatvrijheid?
- Is deze pad ook machinewasbaar tot 40 graden?
In afwachting van uw reactie, met vriendelijke groet.

Dit was de reactie van Koole;

Op dit moment hebben we geen westernpads meer. Omdat er zoveel verschillende vormen van westernsport zijn moeten we gaan kijken naar een afmeting die correct is voor alle western. Dus op dit moment kan ik je niet helpen. Zodra we hier meer over weten zullen we het publiceren op onze site en facbook.

Dus jammergenoeg even geen pads beschikbaar, maar ben nog steeds zeer geïnteresseerd. Hou dus Koole's website in de gaten als je ook interesse hebt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:16

Als ze dan ook nog een roundskirt versie gaan maken, dan ben ik mss wel geïnteresseerd!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:17

Roundskirt *\o/* *\%/*

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:00

Tnx, die ik heb past top onder mijn zadel, heb mazzel dus

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 14:50

Oke, dan kies ik zelf toch liever voor wolvilt weer. Persoonlijk hou ik niet van kunststof materiaal op de huid en mag een pad wel iets stevig zijn.
Op de site kun je wel de pad in zwart aanklikken??

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:13

Ik heb afgelopen weekend ook een Sedelogic pad gekocht. Een 3-laags, voor onder een "gewoon" zadel. Vanavond heb ik er voor het eerst mee gereden en ik wist niet wat mij overkwam. Mijn Haflinger is een paard met enorme bewegingen en zit echt heerlijk door. Vandaag liep ze heel ontspannen, lekker over de rug en bleef maar gaan. Zelf heb ik moeite met lichtrijden door mijn rugprobleem, dus ik kan eigenlijk alleen maar doorzitten. Dat ging als vanzelf, ik kon bij wijze van spreken nog wel uren doorgaan. Morgenavond weer en als ze dan weer zo lekker loopt weet ik zeker dat het door de pad komt.
Er waren mensen die vroegen naar de beschrijving van de binnenzijde/buitenzijde van de pad. Deze pad is heel licht en buigzaam. De binnenvoering kun je indrukken, maar je voelt door de vulling heen de andere kant niet (drukverdeler). De buitenzijde is gemaakt van een stevige, maar vooral luchtige stof, lijkt een beetje op de binnenkant van een regenjas, maar dan veel luxer. (stof met hele kleine gaatjes) en de ruggengraat is verstevigd, maar zonder vulling.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 22:22

Wat een goed ding he! Ik ben ook overtuigd en heb mijn 5-star verruild voor de sedelogic. Voor de western liefhebbers, de western pad is er nu in 2 maten. De pads heten nu geen sedelogic meer, maar Kingsley pads. De nieuwe zijn binnen en zijn 199,- en niet meer 249,-! Scheelt toch behoorlijk, dit omdat ze nu onder hun eigen naam uitgebracht worden.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:08

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:21

Ik krijg dan een Kingsley pad geen Koole ??

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:23

Daatje schreef:
De pads heten nu geen sedelogic meer, maar Kingsley pads.

;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:28

Ah die had ik gemist :)

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:35

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:36

Nou maar hopen dat ze er binnenkort ook een gaan maken voor boomloze western roundskirts (welnee, ik ben helemaal niet zo moeilijk).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:46

Maflinger_S schreef:
Nou maar hopen dat ze er binnenkort ook een gaan maken voor boomloze western roundskirts (welnee, ik ben helemaal niet zo moeilijk).

*\o/* _/-\o_ :')

Vierkant kan natuurlijk ook wel onder roundskirt, maar ik zou zeker klant worden als ze nog eens een speciale roundskirtpad zouden gaan maken van 30" :j

Zoals je ziet ben ik ook helemáál niet moeilijk, net als Maflinger :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:50

Hoe dik is deze westernuitvoering, want ik lees dat de engelse versie 3 of 6 mm dik is.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:52

Vierkante pad kan ik op mijn ponybeest slecht kwijt, dan gaat ie wijken bij haar flanken en/of ze loopt er steeds tegen aan. Speciaal voor boomloze zadels omdat de pad dan aan de zijkant bij de fenders verder doorloopt naar beneden.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:58

Even een stipje om te volgen.
Met name voor boomloos. Zou de 2 of 3 laags dan beter zijn? zou het dan niet te breed gaan zitten omdat het zo ver doorloopt?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:05

Nou dat heb ik ook wel een beetje :j Heupbot laat de pad soms een beetje omkrullen of in een erger geval; komt daar tegenaan en irriteert dus. Niet altijd, maar als er een roundskirt versie ís, dan zou dat fijn zijn :j

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 18:09

Zie de foto eerder in dit topic, valt niet zover dat hij de heup raakt. Ik heb een roundskirt zadel en hij ligt top

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:15

Nou ik vrees dat bij mijn kortgerugde Arabiertje hij toch wel aardig wat korter (=ronder) zou mogen hoor! :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:25

Net zoals het Arabiertje van Rije kan ik op die van mij net een 17inch roundskirt BM kwijt maar dan moet er toch wel een roundskirt pad onder vanwege anders prikkende punten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 18:38

Maar ook rechte pads zijn normaal in meerdere maten te koop. Dat zal nog wel komen, denk dat ze een goede pad wilden ontwikkelen, maar verder in de western nog niet zo thuis zijn.

Ik vind de stof toch een minpuntje, had liever een natuurlijke stof aan de onderzijde gezien. Ben benieuwd hoe deze zich zomers houden?