[WN] Goedkoop westernzadel???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lauren1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:20

Ik heb een Texas best westernzadel te koop staan. zeker niet de goedkoopste zadels die er zijn. er is een pad bij, singel en overtrek. 400,- mag je hem hebben. Zie mijn zoekertje. :-)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:17

Sorry hoor, ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar als je niet kan sparen, bijna 14 bent en geen geld hebt voor een goed zadel en andere noodzakelijke tack, waarom in hemelsnaam ga je dan aan een eigen paard beginnen???????
Denk je dat het stopt bij een zadel, pad en hoofdstel?
Wat denk je van noodzakelijke lessen, hoefverzorging, voeding, dekens, enz.enz...?
Als je het mij vraagt: Wacht met een eigen paard tot je het zelf kun financieeren....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:29

Dropje2, heb jij vroeger van je ouders geen pony gehad? Dan had je kunnen weten dat eea ook van de ouders afhankelijk is. En zij zullen hun dochter bewust willen maken van verantwoordelijkheidsgevoel en hoe ze met geld om moet gaan. Denk niet dat dit paard gaat lijden. Hun dochter kan alles wel willen maar dan moet ze het even zonder zakgeld stellen. Niet meer dan normaal en goed dat haar ouders haar een keuze laten. En TS is zich aan het verdiepen wat haar mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Niet te streng reageren....

TS, spreek duidelijk dingen af met je ouders. Als jij het beste voor je paard wilt, kost dat geld, zeker als je een westernoutfit wilt hebben. En tja, soms moet je keuzes maken wat belangrijk is. Een paard met passend tuig, of misschien helemaal geen paard en leuk met vriendinnen dingen ondernemen. Want een paard kost niet alleen geld maar ook veel tijd en aandacht.

mamamier

Re: Goedkoop westernzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:21

Inderdaad Bravura, denk dat dit ook echt wel meespeelt. Mijn dochter (of eigenlijk haar pony) moest vorig jaar aan een nieuw zadel omdat zijn oude niet meer paste nadat hij 150 kilo overgewicht kwijt was (...) Dus hoppa, papa en mama wisten weer waarvoor ze werkten. Duizend euro lichter. Lijkt allemaal zo normaal, en voor de pony is dat het ook. Maar het kind moet ook weten dat het allemaal niet aan boompjes groeit. Er staan nog talloze wensen op haar lijstje en guess what? Ze gaat er maar voor sparen.... Veiligheid en gezondheid wordt niet op bezuinigd, maar voor de rest vind ik het belangrijk dat mijn kinderen leren dat dingen geld kosten. Dus een goede cap, crossbeschermers, bodyprotector en zadel betalen wij. De rest (dat leuke kleurtje halster, die gave goudkleurige springschoenen, extra hoofdstel of apart springzadel enz enz.... ze vraagt het maar voor haar verjaardag of gaat ervoor sparen. Er moet tussen de bedrijven door ook nog opgevoed worden namelijk. :+

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:28

Bravura schreef:
Dropje2, heb jij vroeger van je ouders geen pony gehad? Dan had je kunnen weten dat eea ook van de ouders afhankelijk is. En zij zullen hun dochter bewust willen maken van verantwoordelijkheidsgevoel en hoe ze met geld om moet gaan. Denk niet dat dit paard gaat lijden. Hun dochter kan alles wel willen maar dan moet ze het even zonder zakgeld stellen. Niet meer dan normaal en goed dat haar ouders haar een keuze laten. En TS is zich aan het verdiepen wat haar mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Niet te streng reageren....

TS, spreek duidelijk dingen af met je ouders. Als jij het beste voor je paard wilt, kost dat geld, zeker als je een westernoutfit wilt hebben. En tja, soms moet je keuzes maken wat belangrijk is. Een paard met passend tuig, of misschien helemaal geen paard en leuk met vriendinnen dingen ondernemen. Want een paard kost niet alleen geld maar ook veel tijd en aandacht.

Nee Bravura, mijn ouders zeiden: "Natuurlijk mag je op paardrijles, als je het zelf kunt betalen.........."
Maar ik ben van een generatie die niet alles kreeg wat je maar wilde hebben, eerst sparen, dan kopen!
Toen ik mijn eerste Eigen Paard kreeg, was ik 30.........
Een eigen pony??????? Laat me niet lachen............. je was blij dat je elke dag eten op je bord had......

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:45

Helaas is mijn zadeltje toch te koop. Ideaal goedkoop en goede kwaliteit, maar de voorpommel is helaas te smal voor mijn tinker, en niet te verwisselen helaas. :(

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 08:29

Ondertussen is het helemaal goed gekomen met het zadel en de westernpad enz... Een zadel voor een mooi prijsje gekocht bij klein amerika in belgië. We hebben 2 zadels laten passen en de donkerbruine paste perfect, echt een paardenman en hij had vroeger ook een appaloosa dus was wel te vertrouwen, ook gratisd ringen op zadel gezet voor een zadeltas, dus goeie winkel. De westernpad heb ik gewoon op de manege gekocht en een twee oor hoofdstel. Het zadel is natuurlijk niet van echt leer maar van kunstof,de eerste keer met al mijn nieuwe spulletjes rijden was meteen een lekker ritje in de bak. Het zadel verschoof niet en hij liep er heel lekker onder.

Ik heb al mijn spullen gekocht en het bevalt me prima! Bedankt voor al jullie reacties, hierbij kan dit topic gesloten worden, foto komt misschien later als jullie dat leuk vinden. :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:34

dropje2 schreef:
Bravura schreef:

Nee Bravura, mijn ouders zeiden: "Natuurlijk mag je op paardrijles, als je het zelf kunt betalen.........."
Maar ik ben van een generatie die niet alles kreeg wat je maar wilde hebben, eerst sparen, dan kopen!
Toen ik mijn eerste Eigen Paard kreeg, was ik 30.........
Een eigen pony??????? Laat me niet lachen............. je was blij dat je elke dag eten op je bord had......

Bravura, ik vind niet dat je zomaar kan aannemen dat alle ouders hun kinderen kunnen geven wat ze willen. Dropje heeft gelijk. Niet voor iedereen is het krijgen van een pony vanzelfsprekend. (voor mij ook niet dus). Maar als ik een pony zou krijgen, en mijn ouders stellen daarna financiele grenzen aan de "rest" zou ik zelf graag nog even wachten. Natuurlijk ben ik geen 14, maar als ik nu al weet dat ik zelf geld moet bijleggen, geld dat ik niet heb, zou ik vragen of mijn ouders willen wachten tot ik een bijbaantje kan nemen en kan gaan sparen. Vroeger kon ik maar eens in de twee weken op ponyles. Ik ben 26 en heb een lieve bijrijdpoown. Van een eigen paard kan ik alleen nog maar dromen.

TS: laat je ouders ook een kostenplaatje zien. Misschien (met alle respect) zijn ze niet helemaal op de hoogte van de kosten NA het aanschaffen van een paard. En die zijn wat mij betreft belangrijker dan de aanschaf van het paard zelf.