[WN] zadel op wedstrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheksJarig

Re: zadel op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:10

dat is wat ik eerder toch al schreef sg. zolang d erest van je outfit show is kan het best.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:42

quarterH schreef:
Dat klopt. Maar juryleden zijn gewoon mensen. Met oordelen, geen machines. Dus als er iemand binnen komt waarvan hun eerste reactie is ' wat is dat? Die snapt er niks van' zul je die slechte eerste indruk eerst goed moeten maken voordat je dezelfde scores op de manouvres krijgt dan iemand waarvan ze bij binnenkomst denken ' wauw'

Een jurylid die denkt bij een minder flitsende outfit 'die snapt er niks van', wel, die snapt er niks van.
Ik pleeg tijdens wedstrijddagen al eens een dis te delen onder de middag met één of ander jurylid. Dat is nochtans NIET hetgeen die mensen mij vertellen. Integendeel : ik heb al een jurylid horen zeggen : al sloeg je me dood, ik zou nog niet kunnen zeggen welke pad die ruiter onder zijn zadel had. In de jury komt het erop aan ERG geconcentreerd naar de manoeuvres te kijken, en daar focust men dan ook op. Niet op kleurtjes en zilver. De reining is geen kermis der ijdelheden, maar een sport waar men op de uitvoering van de manoeuvres beoordeeld wordt. Ik heb al menig ruiter weten aantreden met iets wat ik, zelf ook niet gespeend van enige ijdelheid, zelfs op training niet zonder blozen zou durven gebruiken, maar die toch een 72 rijden. Terwijl ikzelf, volledig geequipeerd met mooie Bobs, bijpassend showhoofdstel, yuccaflatsblanket met bijhorende showblouse, het tot op heden heb moeten stellen met een schamele 68.5 ^)
Maar ik zeg dan altijd : scoren we niet goed, we waren dan toch mooi :j

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:59

@Sevke: :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:45

@HH- dat weet ik ;)
maar het is vaak alles of niets..

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:33

tamary schreef:
Bling op je zadel is belangrijk voor het showelement. Geen bling = minder punten (waar van toepassing).

wacht, minder bling minder punten? geld dat ook bij wran-c wedstrijden?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:39

Lees de rest van het topic ook even ;)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:40

iknow maar tis meer.. ik vind het een beetje belachelijk hoor

joepy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 06:55

Bij de WRAN in de L5 is een knop nog niet verplicht volgens het regelboek:
356
.
UITRUSTING PAARDEN
Uitrusting volgens paragraaf 400 e.v.
Optionele uitrusting voor de L5 klasse, westernstijl:
-
Trekking of endurancezadel, stocksaddle, voortuig en
staartriem zijn toegestaan.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:51

over dat, ik heb een O-trens snaffeltje,
en op de manege werd er gezegt dat ik daar misschien niet mee kon rijden.
dus mag ik hiermee starten in L5

hobbelheksJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:33

dat is afhankelijk van het mondstuk. O ringen op zich mogen wel

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:55

Dana82 schreef:
Vriendin van mij rijdt open trail bij PRAB met zulk zadel. Nog erger zelf eentje zonder horn. Meer echt een trekkers zadel maar wel met boog vooraan. In de rules staat niet eens uitdrukkelijk dat een er Horn op moet (wel een verhoging vooraan maar over de horn wordt niets uitdrukkelijk gezegd).
Zij heeft dat ook uitdrukkelijk aan de jury gevraagd en zij wisten, gelukkig, te melden dat meeste juryleden vooral de proef bekijken. En zo hoort het ook! Anders wordt het zeker een elite sport. Zoals dat ene jonge meisje bij Arthur aan het zagen was dat haar blouse van 600 € toch in het niets verdwijnt met de Duitse en Italiaanse ruiters. Komaan zeg!!! Het is een paardensport en geen modeshow.
Voilà dit gezegd zijnde, lag me al lang op de maag. Ik vind wel dat de ruiter in westerntenue moet zijn. Maar minder punten krijgen omdat je geen zilver op je zadel hebt?

Zadel kan perfect hoor ;)

@Dana82 Daar herken ik mij perfect in! Ik heb dit jaar mezelf moe gezocht naar een fijne betaalbare blouse met veel bling bling. Heb heel lang nagedacht en veel met de mama van Arthur gesproken en heb exact deze zin gezegd "Deze blouse verdwijnt in het niets tegenover de outfits van de Duitse en Italiaanse ruiters". Hihi maar die blouse was geen €600 hoor :P

Ik snapte eerst de bling echt niet toen ik startte met wedstrijden, maar hoe langer ik mee doe hoe meer ik het toch begrijp. Ik vind dat je perfect zonder bling moet kunnen starten! En een ruiter die slecht rijd maar toch veel bling bling heeft zal zeker niet winnen van een ruiter die goed rijd en een normale blouse aan heeft. Maar hoe hoger je start hoe meer er ook van de uitrusting verwacht wordt!