[WN] waar westernzadel kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Re: waar westernzadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:40

Bedankt voor alle reacties en pb's, ik ga eens op onderzoek uit overal :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:27

rommulus schreef:
Ik merkte dat met het boomloos zadel wat ik lang in de verkoop heb gehad
Waarom zo'n dure technisch beter booloos zadel kopen als mensen een goedkope barefoot kunnen krijgen (ook al is die met +/- 3 jaar af )

PARDON ?! :?

Een Barefoot met 3 jaar "af" .... als je dat voor elkaar krijgt dan ben je gewoon een lompe hork die zijn zadel als een vod behandeld hoor.
En dat dure "technisch betere" zadel heeft waarschijnlijk een verrekte lastige pasvorm vergeleken met een Barefoot , daarom verkoopt dat lastiger :P

Een Barefoot is net zo min perfect als welk ander zadel dan ook , maar afzeiken is niet nodig :n

A.u.b. geen onzin lopen verkondigen :)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:29

CherokeeChum schreef:
Ik heb 5 paarden en alle QPA's en op niet 1 ervan past een Bob's...

Ik heb ook 5 quarters, en op elk van hen past mijn Bob's. Soms moet je geluk hebben *D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:34

Als je voor een nieuw boomloos zadel gaat en je kunt makkelijk reizen met je paard zou ik naar Arthur's westernstore gaan. Eurohorse is ook goed maar vele malen duurder van wat ik in de winkels heb gezien. Tweedehands zou ik alleen durven kiezen voor een Bob Marshall, maar als je echt lange benen hebt vind ik dat nog best link aangezien de fenders nou niet bepaald heb beste onderdeel van de bob marshall zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:35

sallandval schreef:
... maar als je echt lange benen hebt vind ik dat nog best link aangezien de fenders nou niet bepaald heb beste onderdeel van de bob marshall zijn.

Hoe bedoel je dit ??

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:41

Nou ik heb een BM en volgens mij kan er niet heel veel meer bij aan lengte na mij (en ik ben 1,73) bovendien zijn de stirrups erg smal, ik pas er incl boots (mt 39) nét in maar weet niet of iemand met een grotere maat er ook in zou passen. Volgens mij heb je wel bredere stirrups te koop trouwens maar je moet het zadel dan alsnog wel even passen en niet op internet kopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:45

Ik ben ook 1,73 en heb totaal geen probleem met mijn fenders. Heb je wel de 12" ?? en niet de 10" ??
De stirrups zijn net zo breed als bij elk ander zadel, alleen aan de bovenkant ( de 'neck') zijn ze 2,5" ipv 3" .

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:14

Ik vind de officieele bm-stijgbeugels ook niet prettig, maar die kan je zo vervangen voor andere.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:20

pmarena schreef:
rommulus schreef:
Ik merkte dat met het boomloos zadel wat ik lang in de verkoop heb gehad
Waarom zo'n dure technisch beter booloos zadel kopen als mensen een goedkope barefoot kunnen krijgen (ook al is die met +/- 3 jaar af )

PARDON ?! :?

Een Barefoot met 3 jaar "af" .... als je dat voor elkaar krijgt dan ben je gewoon een lompe hork die zijn zadel als een vod behandeld hoor.
En dat dure "technisch betere" zadel heeft waarschijnlijk een verrekte lastige pasvorm vergeleken met een Barefoot , daarom verkoopt dat lastiger :P

Een Barefoot is net zo min perfect als welk ander zadel dan ook , maar afzeiken is niet nodig :n

A.u.b. geen onzin lopen verkondigen :)

Ik verkondig alleen wat ik zie en hoor niet meer en niet minder ;)
Als dat in jou ogen onzin is prima laten we het dan daar bij houden
Ik hou het bij mijn "onzin"

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:29

DubbelDun schreef:
Ik ben ook 1,73 en heb totaal geen probleem met mijn fenders. Heb je wel de 12" ?? en niet de 10" ??
De stirrups zijn net zo breed als bij elk ander zadel, alleen aan de bovenkant ( de 'neck') zijn ze 2,5" ipv 3" .

Oh ja, 12" zal dus groter zijn... maar dat staat er vaak niet bij in advertenties dus wel handig om ff te checken.. Nou heb ik het allergoedkoopste instapmodel om te testen of het wel wil op mijn paard... maar passen is altijd een goede tip lijkt me!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:39

Tuurlijk is passen altijd een goede tip, maar zeker met een BM moet het al heel raar lopen wil het niet passen :) (op het paard dan :D ). Verder moet je idd iets meer over BM weten om te weten of je 10 of 12" fenders hebt, Youth-cut, Peaked Pommel of normaal, plaats van de beugelophanging, de juist gemeten seatmaat... etc :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:41

DubbelDun schreef:
Tuurlijk is passen altijd een goede tip, maar zeker met een BM moet het al heel raar lopen wil het niet passen :) (op het paard dan :D ). Verder moet je idd iets meer over BM weten om te weten of je 10 of 12" fenders hebt, Youth-cut, Peaked Pommel of normaal, plaats van de beugelophanging, de juist gemeten seatmaat... etc :)

alleen is er niet zoveel aanbod in NL dus je moet toch een beetje uit gaan van wat je toevallig vindt, en dan kan voorzichtigheid geen kwaad!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:43

Rommulus : ik ben erg benieuwd naar details, als je zulke beweringen maakt wil ik ook graag de bewijzen zien :j

Door verkeerd gebruik kan alles kapot gaan , kunstleder is ook kwetsbaarder dan echt leder dus die Barefoots kunnen wat sneller beschadigen , maar beweren dat een Barefoot een normale levensduur heeft van rond de 3 jaar is echt gewoon grote stierenpoep :)

Er rijden nog zat mensen heel tevreden rond op de eerste Barefootjes van 2003...die zijn inmiddels dus zo'n 9 jaar oud en kunnen over het algemeen best nog wel even mee.

De kwaliteit is door de jaren heen alleen maar beter en duurzamer geworden.

Een terechte negatieve opmerking is prima , maar een levensduur van 3 jaar plakken op een Barefoot dat is echt gewoon een hele nare (en onterechte / valse) stemmingmakerij.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar de voorbeelden die je om je heen gezien hebt en waarom de kopers van deze zadels dan niet bij mij geklaagd zouden hebben en waarom ze dan niet om garantie-verlening gevraagd zouden hebben. Kom maar op met de details :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:46

@sallandval : nee helaas is er hier niet zoveel aanbod en vaak ook voor nog een behoorlijke prijs. Maar waarom alleen binnen NL kijken?? Ze komen meer voor in Europa en anders zeker in Amerika :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:48

DubbelDun schreef:
@sallandval : nee helaas is er hier niet zoveel aanbod en vaak ook voor nog een behoorlijke prijs. Maar waarom alleen binnen NL kijken?? Ze komen meer voor in Europa en anders zeker in Amerika :D

Klopt, ik heb de mijne uit Duitsland per post ontvangen maar dat zou ik iemand met 'moeilijke' maten dus nooit aanraden vanwege de eerder geschetste aandachtspunten van het zadel!

Ben er wel superblij meer trouwens, super zadel!! En persoonlijk vind ik de BM's gewoon veel mooier dan de meeste boomloze zadels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:51

Als ik geïnteresseerd ben in iets dan is google mijn vriend :D
En aandachtspunten heeft elk zadel mét of zonder boom :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:55

Dat vind ik ook , je hebt er echt supermooie BM's bij en ideaal natuurlijk dat je ze helemaal naar je zin kunt laten maken en veel keus hebt qua details :j

Ik zou er best nog wel eens 1 willen....maar je ziet er vrijwel nooit 1 met een peaked pommel , en de fenders niet zo idioot ver naar voren.... en dan wil ik eigenlijk ook nog wel de juiste kleuren , niet al te veel tooling / zilver , roundskirt en zo'n tof hoevenkrabbertasje :P

Een nieuwe bestellen vind ik echt veels te duur maar een betaalbare tweedehandse lijkt me best leuk om (een tijdje) te hebben :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:57

Wel jammer dat je zo off topic gaat..
Dit had ook met een pb af gekunt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:58

Stuur mij die PB maar dan want ik ben echt oprecht heel benieuwd :j

Als je op het forum zo online dingen gaat roepen als dat de zadels waar ik achter sta , zo'n korte levensduur hebben....dan wil ik dat online ook wel even recht zetten , lijkt me fair toch :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:38

Is idd ook fair
ik heb je een pb gestuurd met mijn bevindingen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:53

Sanks :)

Ontvangen en beantwoord :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:56

Nog even over de stijgbeugel lengte van de BM's, ik heb ondertussen op een aantal gereden maar met mijn jeans lengte maat 36/38 (rijbroek lengte zelfs het liefste 40 maar die kan ik nergens vinden voor een leuke prijs..) heb nog nog nooit op het laatste fendergaatje gereden. Dit in tegenstelling tot een flink aantal boomzadels waar ik in een aantal gevallen zelfs met te korte beugels moest rijden.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:56

Hallo allemaal,

ik wil ook graag een nieuw zadel of tweede hands aan gaan schaffen. Dus ik ben me aan het verdiepen in de verschillende winkels etc. Ik lees eigelijk maar een reactie over county mill.
heeft iemand daar meer ervaring mee ?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:15

pmarena schreef:
Stuur mij die PB maar dan want ik ben echt oprecht heel benieuwd :j

Als je op het forum zo online dingen gaat roepen als dat de zadels waar ik achter sta , zo'n korte levensduur hebben....dan wil ik dat online ook wel even recht zetten , lijkt me fair toch :)

Ik heb mijn Barefoot Arizona 6 jaar en hij gaat zeker nog wel zes jaar mee. Ik heb het zadel 4 jaar intensief gebruikt, vanwege dracht de andere twee jaar wat minder. Het zadel ziet er gebruikt uit, maar zeker geen slijtage.

Edit, bijzonder zuinig ben ik er niet mee om gegaan :D

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:46

tot hoelang van te voren kun je bij eurohorse een afspraak maken ?
Ik zie net dat ze morgen in de buurt is alleen moet ik het nog even met mijn moeder overleggen. Zou het te kort dag zijn als ik om 6 uur nog bel ?