Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daar heb je echt iemand voor nodig met verstand van westernzadels. En over het algemeen is dat niet de westernruiter van om de hoek
Snoompje schreef:Aan foto's heb je niet zo veel. Ik las dat je een FQ boom voor een hoge schoft moet hebben?
veegt zich nu echt even de tranen uit de ogen. Sorry maar ik moest toch wel even heel erg lachen om dit topic.
maar ik tik het alleen maar om de TS te helpen, ik lach je dus echt niet uit).
Was/ben zoekende voor een zadel voor mijn jonge Paintmerrie. Is een redelijk smalle (semi) voorkant nodig maar een full achterkant, en dan ook nog met weinig rock en flair. Jep tis een leuke. De meeste semi bomen zijn te smal aan de achterkant en hebben veel te veel rock voor haar rug. De full bomen zijn allemaal te breed aan de voorkant. Zo paste mijn eigen Tex Tan (was het zadel van mijn oude warmbloed merrie, ook veel schoft en niet zo breed) Boom full en toch redelijk smal mijn Paint dus niet, al zou je dat wel verwachten. Daar staat Tex imo nl om bekend de wat smallere full bomen. De Equiflexen hebben voor haar veel te veel flair en rock, en ja er is een zadel voor haar te vinden, Crates is dus een merk wat een semi boom heeft met weinig rock erin, alleen vind dat zadel nou eens gebruikt............ Ja we zoeken verder.
) Quarter van 8 jaar oud, behoorlijke schoft, redelijk rechte rug, vrij breed cuttingtype. Zou je toch denken een full boom. Nope die kwam uit, na 4 zadels geprobeerd te hebben, op een semi boom. En dat werd een nieuwe aangezien voor die wat te vinden echt heel vervelend werd. Rechte rug en toch small vanwege de schoft bleek meer dan een drama te zijn, en Evelien (hier al genoemd) van Eurohorse had een losse boom speciaal aangepast voor mijn type paard, die ook perfect bleek te passen.
nope. Paard nr 4. Quarter 8 jaar oud rechte rug en een nog nogal smal typetje. daarvan verwachte ik dat die een smalle semi boom nodig zou zijn, die kwam uit op een Equiflex in full.
Er zit zoveel verschil tussen die maten dat je daarin zelfs van dit ene merk gek al wordt. Paard nr 4 heeft de 54-er boom, maar past de 891 ook. En de 59 past niet
Ik heb er dus al heel wat van Ebay gekocht, altijd gekeken naar de onderkant van het zadel. Of me foto's daarvan laten sturen, en dan kan ik wel denken dat een zadel in de buurt komt, de kans dat het ook echt zo is is heel klein. Ik kwam overigens wel steeds heel aardig in de buurt voor mijn paint, maar ze waren het net niet helemaal