Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jaycee_ schreef:Jaycee_ schreef:Zelf geen ervaring mee, maar ik denk wel dat dit een goed bit kan zijn voor een barrelpaard dat 'af' is.
Ik zou het zelf nooit gebruiken, omdat ik weet van mijzelf dat ik tijdens een run nogal hard kan zijn met mijn handen.
Maar als jij vindt dat je er ervaren genoeg voor bent, en dat je paard dit bit nodig heeft dan moet je het eens proberen (denk niet dat je hier iemand zal vinden die er ervaring mee heeft, of misschien Wendy of haar zus eens pb'en).
Ja daarom zeg ik ook van mijzelf dat ik het nooit zou gebruiken, omdat ik tijdens een run te hard kan zijn met mijn handen zonder dat ik het zelf weet op dat moment.....
En "dit paard niet af"....... Over welk paard heb je het??
beaversrun schreef:Ik heb het over Kirrr en Miss Washaki.
En ik wil en geef niet op deze combi af want ze hebben ook mooie runs!!
Maar ook hier gaat het niet altijd even goed.
Ik denk niet dat het de oplossing is om dit in haar mond te hangen bij deze combinatie.
Er zijn plenty bitten van het zelfde idee maar wat 'malser'.
O.a 'normaal' mondstuk,kortere shanks,leer op de neus en/of korter gag gedeelte.
Als je het dan toch wilt oplossen met een ander bit zou ik adviseren 'even' verder te kijken.
Maar ik denk dat het 'anders' opgelost dient te worden.
'.

mirella75 schreef:ninajojo schreef:Men vraagt dingen van een paard die niet meer natuurlijk zijn.quote]
Zet je paard dan alleen maar in de wei, want een paard berijden is ook niet natuurlijk!
Oja! vergeten een weilandje van vier bij vier is ook niet natuurlijk!.....Stom van me!

.
Jaycee_ schreef:Dan zou ik eens een gag bit met korte shanks proberen.
Misschien het 'Chappy' bit uit de collectie van Charmayne James?
Of de Tender Touch bitten van Sharon Camarillo
Lijkt me een heel scherp bit dat je echt neit moet gebruiken als je neit weet waar je mee bezig bent!jorretje schreef:Beetje offtopic, maar jemig, dat ukkie stuitert alle kanten op op dat paard, kan me niet voorstellen dat dat dier geen rukken krijgt in zn mond, dat kind heeft veel te korte armpjes om de beweging van zo'n groot dier op te vangenLijkt me een heel scherp bit dat je echt neit moet gebruiken als je neit weet waar je mee bezig bent!
(Dat je als ouders zo jong je kind op een groot paard laat barrelracen? .. kan er niet bij hoor...)