[WN] Show/wedstrijdkleding lelijk..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:39

spicegirl schreef:
goede rit voor jezelf rijden moet je thuis doen.een show moet je serieus nemen, en dan wil je laten zien wat de judge wil.
als je voor jezelf rijd, in een outfit die jij wilt, ben je daar niet op je plaats...(je = is in het algemeen)
en op een show wil je het gangbare dragen, niet wat je zelf fijn, of mooi vind.ik haat hoeden en petten, en met een hoed voel ik me echt een nep -JR,maar toch doe ik m op.die 5 minuten iets dragen, waar je niet van gecharmeerd bent, moet eraf kunnen.bij engels rijden zijn er ook maar weinig die dat stretch broekje kunnen hebben, en een wielrenner bij de tour de france draagt ook geen spijkerbroek.het hoort er nu eenmaal bij, smaak of niet. er is absoluut wel iets te vinden, wat je goedkeuring kan wegdragen.

Maakt niet uit spicegirl, wij hebben kennelijk allebei gewoon een heel andere visie en dat is helemaal niet erg: dus let's agree to disagree :D

SFTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:46

ik vind het jsuit wel leuk dat je je eigen stijl kunt bepalen in de western. De een houdt van de (nar mijn smaak ook afzichtelijke) knalroze gebloemde synthetische gevalletjes, de ander kiest voor simpel of zelf-gepimpte blouse, zolang het er maar verzorgd uitziet en voldoet aan de gestelde regels.. vind ik die diversiteit in de showring wel leuk!

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:33

LKTrouble schreef:
zolang het er maar verzorgd uitziet en voldoet aan de gestelde regels.. vind ik die diversiteit in de showring wel leuk!

inderdaad en zoiets moeten ze meer toelaten in de paardensport.........

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:03

ben ik niet mee eens. diversiteit is er al genoeg.
maar als iedereen zelf maar wat gaat bepalen, krijg je de flodderige hemdjes van zeeman, versus de showhemden van 2000 $.beetje kansloos.er zijn genoeg printjes en materialen, en het hoeft echt niet peperduur. maar wel een beetje uniformiteit.zoals in alle sporten.
dan krijg je ook mss. smakeloze blousjes, met de borsten eruit floepend, doorschijnend, blote buik. want dat vinden sommigen nu eenmaal mooi, of nodig.
regels moeten er zijn, en voor de rest ; go with the flow.
als iedereen een bepaalde stijl draagt, en jij (algemeen bedoeld ),draagt een zelfmaak jeans-hemdje met franjes (want dat vind je mooi) val je wel op...alleen niet positief.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:23

whekamp.nl! leuke blouses voor weinig geld :7

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:27

dat was te zien...

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:29

spicegirl schreef:
dat was te zien...

waar???????

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:43

spicegirl schreef:
ben ik niet mee eens. diversiteit is er al genoeg.
maar als iedereen zelf maar wat gaat bepalen, krijg je de flodderige hemdjes van zeeman, versus de showhemden van 2000 $.beetje kansloos.er zijn genoeg printjes en materialen, en het hoeft echt niet peperduur. maar wel een beetje uniformiteit.zoals in alle sporten.
dan krijg je ook mss. smakeloze blousjes, met de borsten eruit floepend, doorschijnend, blote buik. want dat vinden sommigen nu eenmaal mooi, of nodig.
regels moeten er zijn, en voor de rest ; go with the flow.
als iedereen een bepaalde stijl draagt, en jij (algemeen bedoeld ),draagt een zelfmaak jeans-hemdje met franjes (want dat vind je mooi) val je wel op...alleen niet positief.

Dat is sowieso niet toegestaan op een show/wedstrijd.
Citaat:
In alle onderdelen is het bindend voorgeschreven passende westernkleding te dragen. Daartoe behoren westernlaarzen en westernkleding met lange mouwen hoge boord/kraag, de stijl hiervan is vrij. De kleding moet schoon, netjes en passend zijn. Passend als bedoeld in niet uitdagend/aanstootgevend.

Maar goed als jij @Miss_Montana graag dat draagt wat jij wil, dan moet je het vooral zelf weten.
Net als je zegt; over smaak valt niet te twisten. :)

Diaz

Re: Show/wedstrijdkleding lelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 16:22

Zozo.. Nog een populair topic geworden zo :p ik heb nu ook een boel 'turnpakjes' langs zien komen!
Ik hou het denk ik op effen :p
Ik ga niets groots doen, maar voor ooit eens iets onderlings of fotoshoot wel leuk om iets te zoeken wat leuk staat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:34

sliding schreef:
Maar goed als jij @Miss_Montana graag dat draagt wat jij wil, dan moet je het vooral zelf weten.
Net als je zegt; over smaak valt niet te twisten. :)

En precies volgens die richtlijnen die jij aangeeft weet ik mij prima te kleden hoor :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:00

ik weet dat het nu niet mag, maar als de regels versoepeld moeten worden in ; dragen wat je wilt,of wat je lekker vind zitten.
de normen gaan vervagen dan bedoel ik....
ik zou zelf juist wat striktere regels willen zien.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:47

en wat bedoel je met striktere regels?
het is op zich best wel strikt, zo mag je bijvoorbeeld niet de bovenste knoop van je bloesje los hebben en als je het doet moet je een sjaaltje/strik (voor de mannen) dragen

voor de rest moet het netjes bij de broek in zitten........

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:33

nee hoor, het hoeft niet in je broek te zitten. met showblousjes gaat dat ook bijna niet...
strictere regels m.b.t. tot wat je mag dragen.meer uniformiteit.hier dan , bij de WRAN. in de VS is het not done om zonder bling showblousje te starten..

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:09

Todorien schreef:
het is op zich best wel strikt, zo mag je bijvoorbeeld niet de bovenste knoop van je bloesje los hebben en als je het doet moet je een sjaaltje/strik (voor de mannen) dragen

Zelfs dat bovenste knoopje hoeft bij vrouwen niet meer dicht.
Je ziet meer en meer showbloesjes die heel open zijn bovenaan.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:54

beetje offtopic maar weet een van jullie niet al te duure elegante showblouseje die te koop is?
aangezien ik wel wat vaker wedstrijden wil gaan rijden

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:06

Ik vindt zelf het mooiste als het bovenaan 'gewoon' zwart is en dan voor de rest een effen kleur (zoals die groene uit dit topic) Wat steentjes hier en daar kan ook nog wel maar daar meot het dan ook wel ophouden.
Het belangrijkste vindt ik zelf dat je er gewoon lekker in kunt rijden en een goede pasvorm heeft.

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 20:41

Jaycee_ schreef:
Todorien schreef:

Zelfs dat bovenste knoopje hoeft bij vrouwen niet meer dicht.
Je ziet meer en meer showbloesjes die heel open zijn bovenaan.

ja klopt en dat vind ik persoonlijk ook niet netjes staan.......... ze worden een beetje slordig met het opletten van de kledingvoorschriften

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:37

je went eraan :j

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:47

Iel, die dingen in de OP zijn echt afschuwelijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:00

:O