Zadelmiserie klinkt me bekend in de oren *zucht*. Meeste zadels schuiven bij mijn paard naar achteren en/of ik zit als een gek heen en weer te wiebelen (voor men gevoel dan, op filmpjes heb ik gezien dat hier weinig van te merken is). Ondertussen heb ik Lamicell kunststof zadel (paste niet echt op mijn paard), een Virginia Rose Barefoot (nooit meer, niks tegen boomloos maar het werkte niet voor ons), een Circle A westernzadel en een Crates reiningzadel gehad. Geen van allen bleef netjes op mijn paard liggen (schoven allemaal naar achteren en sommigen lagen op den duur bijna op der kont
), en ik zat ook niet lekker op de zadels...
Dit 'probleem' heb ik dus NIET met gewone engelse zadels. Ik heb een Wintec VZH (oud 2000 model zonder Cair) en een Wintec Isabelle Werth dressuur (oud model met Cair) en die 2 blijven wèl netjes op mijn paard liggen én ik blijf er gewoon normaal en stil opzitten...
Uit pure 'miserie' rijd ik nu dus met een engels zadel, western whaha. Momenteel gebruik ik de Wintec Isabelle Werth ook om mee buiten te rijden en dat gaat veel beter dan met mijn western als ik eerlijk moet zijn.
Donderdag komt de westernzadelpasser voor de 3e keer langs op nog geen jaar tijd. Ik hoop dat er deze keer iets bij zit dat wèl goed ligt en goed blijft liggen, want anders geef ik het gewoon op en maak ik de overstap weer naar het engels rijden ofzo
Ik heb het helemaal gehad met die westernzadels haha.