[WN] Wat zijn nu A- B- C- D- en F-merken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:13

rapido schreef:
ik ook maar ken vooralsnog geen adres in nederland waar bob's d.m.v een kale boom op de rug van je paard gepast kan worden!

Tja, of passen met een kale boom nu zaligmakend is. Ik heb nu 2 zadels gezien van 'een' zadelmaker in NL, die dus waren gemaakt aan de hand van het passen met een kale boom. Waarvan er 1 zadel niet goed zitvoor de ruiter en het lijkt allerminst lekker op het paard te liggen.

Dan ken ik een heleboel mensen met zadels als Bob's etc. (inclusief mijzelf sinds x-massale :D ) die niet met een kale boom gepast hebben, maar waarbij de zadels prima liggen. Veroorzaakt geen drukplekken of wat dan ook en paarden lopen er gewoon goed mee. Ik ken eigenlijk ook geen trainer die voor ieder paard een eigen zadel heeft, terwijl de paarden toch topprestaties kunnen neerzetten. Dat zou ze echt niet lukken als ze ontzettende rugpijn hebben...

Ontopic, zo'n lijstje doet imo niet erg ter zake. Voor een ieder zal het vast anders liggen wat ie fijn vind en dat zal vast ook per discipline afhangen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:49

@WB- de rest van het zadel, significant meer als de kale boom...als het zadelgedeelte niet zoveel voorstelt, pas je dan toch altijd met een kale boom?

savath

Re: Wat zijn nu A- B- C- D- en F-merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 20:11

A merk = top of the line,
Het allerbeste leer en afwerking, duurzaam met een degelijke en/of luxe uitstraling. Echt schaap aan de onderkant. Geen spijkers gebruikt, hardware van koperlegering of RVS. Volledig benchmade.
Evt zilver van echt zilver (niet silverplated oid). Boom van degelijk/hardhout of goed merk kunststof.

Mijn cattleman's star reiner komt dus in aanmerking voor die A klasse waarvan een pagina terug iemand zei dat de merken hier niet voor in aanmerking komen.

Is dan ook een zadel van heel wat euro's, maar er was dan ook nog wel wat te kiezen en het is kwaliteit!