[WN] het leed dat singel heet....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het leed dat singel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:12

Bij de Westtip echt niet hoor, dan moet je wel zo gigantisch veel kracht zetten :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:19

te los is gevaarlijk, te strak ook. ik vind elastieken singels ondingen...maar gelukkig hebben we allemaal andere ervaringen, en smaken ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:20

Heb je de westtip wel eens geprobeerd ??
Ik had dezelfde redenen om hem nooit te willen, maar ben helemaal 'om' :D

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:27

Ik moet toch zeggen dat ik strakker aansingelde met een westip dan met een niet-elastische singel. Mijn zadel schoof ook veel meer met die westip waardoor ik automatisch meer begon aan te singelen (paardje is wel een tonnetje rond zonder schoft) Op de duur was paard-lief het zo beu dat ze echt chagrijnig werd, dus terug m'n oude (zonder elastiek) singel genomen en het 'probleem' was opgelost, moest ook minder hard aansingelen om het zadel op z'n plek te houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:47

Tja, ik heb gewoon paarden met een schoft, wel zo makkelijk ;)
Ik singel op hetzelfde gat aan als met een normale singel en het zadel ligt net zo stevig.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:49

DubbelDun schreef:
Tja, ik heb gewoon paarden met een schoft, wel zo makkelijk ;)
Ik singel op hetzelfde gat aan als met een normale singel en het zadel ligt net zo stevig.

Hetzelfde hier! :j

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:52

Ja, heb me al vaker bedacht dat zo'n paard MET schoft geen slechte keuze is als je een paard gaat kopen :+

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:55

Mandyke schreef:
Ja, heb me al vaker bedacht dat zo'n paard MET schoft geen slechte keuze is als je een paard gaat kopen :+

Tja nou ja een andere singel kopen is dan toch simpeler lijkt me :D

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:00

MissPK schreef:
Mandyke schreef:

Tja nou ja een andere singel kopen is dan toch simpeler lijkt me :D

:P

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:55

sevke schreef:
In de Western Horseman staat er reclame voor de Classic Equine Airflow singel. Dat lijkt mij wel iets. Zou dat hier al verkrijgbaar zijn ?

Vraag het Evelien van Euro Horse eens, zij heeft veel spullen van CE en wellicht kan ze het bestellen. Of je wacht nog even en gaat eens rondstruinen op de Equitana in Essen, daar hebben ze meestal het nieuwste van het nieuwste liggen.
Zelf ga ik denk ik eens kijken voor die CE Mohair.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:02

Citaat:
Product Summary:
Breathable, non-slip girth representing the next generation in Girth Technology. Not since the original “neoprene” girth was introduced years ago has such a fundamental change in girth construction taken place! Our NewBreed™ girth has a unique (patent pending) polyurethane-coated mesh outer shell that will provide all the “gripping” power that you have grown to love in the original “neoprene” girths. This girth is the perfect combination of innovations sure to provide both you and your horse with the ultimate in comfort and convenience all season long. Black color only.

Het klinkt als het bekende 'bolletjes' materiaal wat ook aan de onderkant van pad's zit (en waar bij mij de haren door uitgetrokken werden). Verder vraag ik me af wat er aan binnenmateriaal gebruikt wordt, want alleen die 'PE-outer shell' lijkt me niet sterk genoeg.