[WN] Wintec western zadel? (Zadel voor ouder paard?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 21:59

Oh.. mijn pony heeft echt een redelijk uitstekende schoft.. Altijd al gehad. De rug is verder niet echt verzakt, (wat ik eerder wel dacht) maar het zijn serieus gewoon drukkingen van het zadel dat we nu hebben. := Dit zadel gaat dus per direct de deur uit! Rijd er niet meer mee. :n Ik weet niet hoe dat met schoftvrijheid zit bij westernzadels, moeilijk hoor!

Ik heb trouwens een link gevonden waar ze 'm ook in het bruin verkopen. :j
http://www.aleashop.be/details.asp?lang ... tID=333103

friedaxnuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:19

Hallo allemaal. Ik heb een mooi westernzadel te koop reining type.. mooi op paarden zoals tinkers haflinger.. met een klein beetje schoft! Hele fijne diepe en zachte zit en zeer stevig zadel. interesse mail: frieda_nuada1@hotmail.com

Marloez

Re: Wintec western zadel? (Zadel voor ouder paard?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:42

Je kunt beter eerst even de Boktregels lezen, en dan een nieuw topic plaatsen van je zadel. :j Dit is geen adverteer topic. :D

Sugargirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:25

Tja, dan kan ik je toch eerder een Bob Marshall aanraden en dan MET high peaked pommel. Past ook op wat oudere paarden met wat schoft en een wat opkomende ruggengraat.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:43

Dat is boomloos toch? Dat is naar mijn gevoel juist niets. Ik wil juist de rug ontlasten door middel van een boom. Dan zit er niets direct op de ruggegraat wat met boomloos wel zo is. Bovendien zit ik naar mijn idee steviger met boom, wat ook ten goede komt aan ontspannen rijden. Natuurlijk zou ik zoiets moeten testen voordat ik echt kan oordelen, misschien is het wel dé oplossing en rijden we er zo mee weg! Maar helaas is het niet zo makkelijk om alle zadels die me wel wat lijken te passen. := Ik weet het dus niet..
Zijn het zware zadels?
Laatst bijgewerkt door Marloez op 02-02-10 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:46

Als er met een boomloos zadel iets op de ruggengraat drukt dan heb je wel een hele slechte pad en / of zadel hoor :D

Een BM is niet zo gek zwaar , en wel een stuk meer een "echt" westernzadel vind ik , dan een Wintec. Het echte westernplaatje blijft toch echt tuigleder vind ik :)

Dingen zijn alleen hartstikke duur , dat is zo jammer...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:49

Ja ik zie net een link met een 2e hands BM zadel met duidelijk zichtbare slijtplekken, en kost alsnog 850 euro.

Een goed passend zadel is een must, maar beweging voor m'n paard ook, en dat betekend dat ik voorlopig niet kan rijden omdat ik voor een zadel spaar! :+