[WN] Goede druk verdelende pad.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:23

Ik probeer foto's te maken ;) , hopelijk valt het mee als ik met een onbekend paard rijd - in ieder geval zal het waarschijnlijk wel een automaatje zijn - dus enkel schakelen 10 x 10 8-)
Ik ben er vorig jaar eens terloops gaan kijken, maar er was toen geen mogelijkheid om te rijden - ze hebben me bijna "kicking and screaming" afgevoerd :D
Nu maar hopen dat ik niet afga als een gieter - gelukkig ken ik redelijk goed Duits en ja, de terminologie blijft gewoon Engels niet...

Als singel denk ik ook de chocolate kleurige te nemen (unikleur) - aangezien mijn paard sorrel is en mijn zadel dark oiled is en de splintboots ook in donkerbruin. Voor examen en show heb ik een knalrode blanket, dus ik ga voor "blending" en "colour" to "impress" (je meot de jury toch ergens mee verschalken om de aandacht van je fouten weg te krijgen *D )

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:26

thanks,
erg interessant, dat artikel over pads. Alleen jammer dat het in het engels is.
Ik las op de amerikaanse site dat de gekleurde pads af kunnen geven op een licht paard??? Ik heb nu de Mattes, op zich geen problemen mee hoor. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig. Wat is het verschil/voordeel in de wollen Mattes en de vilten 5star? Bij de Mattes zweet ze nog wel, maar niet meer zo erg. Na het rijden schud ik de pad uit en is ie weer zo goed als schoon en droog. Maar ik wil er nog een goede pad bij.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:29

@hiphopje- bovenaan staat een vertaling van het engelse artikel.
verschil mattes en 5 star- : mattes is 1 schapenvacht(en vrij glad in het begin)- het wollen vilt van 5 star is het equivalent van 5 schapenvachten- (glijd niet) samengeperst. dus 5 x zo goed ;)
@cq- precies!! de afleidingstactiek ;) :D doe ik ook, maar dan met rose-nog opvallender(lees; meer afleidend)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:33

ja, de Mattes blijft toch een beetje glad, en ik heb 'm nog wel 2e hands gekocht. Maar hij bevalt in ieder gevall stukken beter dan de andere pad die ik had!
Oh, dat nederlands stukje heb ik over het hoofd gezien, sorry.

Kido

Re: Goede druk verdelende pad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:28

En welke dikte 5* hebben jullie?
*ik ga me steeds meer die kant op voelen trekken....*

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 17:32

Ik heb de 3/4 dikte, die is ongeveer 19mm dik. Dus eigenlijk al dikker of gelijk aan de dikte van mijn oude pads. Ik moet zeggen dat dit voor mij de optimale dikte is - je kan er gewoon zonder meer mee trainen, op wandel gaan en zelfs nog een showblanket ertussen leggen voor de wedstrijden.
De dunste denk ik, is volgens mij enkel voor korter trainen (1u) en wedstrijden. De dikkere zouden bij mij wellicht wat meer spanning geven bij het inbuigen en de wendbaarheid. Ik heb een nogal uit de kluiten gewassen Quarter met een korte rug en redelijk wat schoft. Aangezien ik trail en reining beoefen is ook de laterale nageeflijkheid zeer belangrijk, hij moet zijn vrijheid in schouder en heup kunnen behouden.
Echte een super pad - ik wou dat ik hem al eerder had. Ik ben nogal produkttechnisch aangelegd (ben kunstrestauratrice en interieurconsulent) en gewoon al de "craftmanship" - zo puur en eerlijk materiaal !!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:44

ik ben het met cq eens :j ook ik koop niet zo maar wat. gaat eerst een gedegen ;) onderzoek aan vooraf. ook ik heb de 3/4. kan ik idd nog een showblanket overheen gooien tijdens een wedstrijd.
de dikkere zijn meer voor het echte cowboywerk/koeienwerk, en die lange amerikaanse trails (buitenritten)

hiphopje

Re: Goede druk verdelende pad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:22

hier nog zo een, die eerst alles uitpluist alvorens iets te kopen.