Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Gleyla schreef:Ik zou gewoon nogmaals contact opnemen. Als je binnen de bepaalde termijn hebt laten weten dat je niet tevreden was, zou de verkoper jou een ander zadel moeten kunnen aanbieden. Zeker wanneer een ander beter passend zadel in een hogere prijsklasse valt, zou hij de volledige nieuwprijs van het zadel moeten aftrekken denk ik zo
Gleyla schreef:Ik zou gewoon nogmaals contact opnemen. Als je binnen de bepaalde termijn hebt laten weten dat je niet tevreden was, zou de verkoper jou een ander zadel moeten kunnen aanbieden. Zeker wanneer een ander beter passend zadel in een hogere prijsklasse valt, zou hij de volledige nieuwprijs van het zadel moeten aftrekken denk ik zo
(als ik dezelfde winkel in mijn hoofd heb)Gleyla schreef:Ben er zelfs zeker van dat hij ook roundskirts heeft... Heb er namelijk zelf 1 van (als het van dezelfde winkel is). Ben er echter wel tevreden over.
Shakir, heb je de redenen die je aangeeft al met hem besproken??? Laat alvast je lesgever ernaar kijken. Ik zou er in ieder geval op staan, eisen, dat hij nog eens terugkomt om te kijken en ineens een aantal andere zadels meeneemt om te passen. Als je het op tijd hebt laten weten, heb je recht op een ander zadel (en met het volledige bedrag van hetgeen je nu hebt. Toch zeker als je bij hem een ander koopt)
Lizz schreef:en ze kunnen korter zijn, dit is een pool's round skirt
http://www.lonestarstore.nl/images/2008 ... 17_002.jpg
Gleyla schreef:Dat kan door de verkeerde ligging van het zadel zijn. Maar er zijn ook gewone round skirts, want die van de foto is een barrel racer
edit, deze dus http://www.cavallo-mania.it/shop/produc ... 16f449e2cd
Shakir schreef:In het laatste heeft hij gelijk; het leger laat idd niet voor elk paard een andere boom maken. MÁÁR het leger selekteerde wel zijn paarden op gelijkgebouwdheid, dus konden ze met 'één maat' zadel af.... maar dit een ralide boom is, wat vroeger het leger gebruikte en op alle paarden moest passen omdat het leger zich niet kon permitteren om voor elk paard een andere boom te maken.
al verbaasd me dat dus niets gezien de verhalen die ik al meer gehoord heb.Shakir schreef:Gleyla schreef:Dat kan door de verkeerde ligging van het zadel zijn. Maar er zijn ook gewone round skirts, want die van de foto is een barrel racer
Dat lijkt me krek hetzelfde zadel als ik nu heb, alleen heel wat goedkoper, ik betaalde 820 euro voor het zadel.
Deze is meer afgerond. Gleyla schreef:Dat kan door de verkeerde ligging van het zadel zijn. Maar er zijn ook gewone round skirts, want die van de foto is een barrel racer
Shakir schreef:Tja elke winkel hanteert zijn eigen winstmarge.Dat lijkt me krek hetzelfde zadel als ik nu heb, alleen heel wat goedkoper, ik betaalde 820 euro voor het zadel.
DubbelDun schreef:Shakir schreef:In het laatste heeft hij gelijk; het leger laat idd niet voor elk paard een andere boom maken. MÁÁR het leger selekteerde wel zijn paarden op gelijkgebouwdheid, dus konden ze met 'één maat' zadel af.... maar dit een ralide boom is, wat vroeger het leger gebruikte en op alle paarden moest passen omdat het leger zich niet kon permitteren om voor elk paard een andere boom te maken.
(En verder wil je niet weten hoeveel paarden er kapot gereden zijn in die tijd.)
Maar goed, hij verkoopt je dus klinklare onzinal verbaasd me dat dus niets gezien de verhalen die ik al meer gehoord heb.
Overigens is een Ralide boom op zich geen slechte boom, zolang hij goed past.
Of dezelfde boom in een korter zadel wél goed gaat passen kan niemand je hier zo vertellen. Ook daar geldt voor dat hij het best ingemeten moet worden.
Shakir schreef:Dat kun je dus alleen 'bewijzen' als je een ander zadel zou hebben met dezelfde boom er in die korter is.Kan iemand me aub zeggen of dit zadel knelt op z'n schouders doordat het te lang is?
DubbelDun schreef:Gleyla schreef:Dat kan door de verkeerde ligging van het zadel zijn. Maar er zijn ook gewone round skirts, want die van de foto is een barrel racer
edit, deze dus http://www.cavallo-mania.it/shop/produc ... 16f449e2cdShakir schreef:Tja elke winkel hanteert zijn eigen winstmarge.Dat lijkt me krek hetzelfde zadel als ik nu heb, alleen heel wat goedkoper, ik betaalde 820 euro voor het zadel.
Overigens geloof ik niet dat dit zadel wel gaat passen. Het is -zo te zien- net zo lang en ondanks de ronde skirts blijft het op de rug dus te lang en kun je het ook niet iets verder naar achteren leggen zodat je meer ruimte op de schouders zou krijgen.
DubbelDun schreef:Shakir schreef:Dat kun je dus alleen 'bewijzen' als je een ander zadel zou hebben met dezelfde boom er in die korter is.Kan iemand me aub zeggen of dit zadel knelt op z'n schouders doordat het te lang is?
Het heeft geen zin om dit zadel verder naar achteren te leggen en te zien of het dan niet knelt, want dan ligt het zover op zijn kont dat het helemaal niet goed meer ligt.
Dat kun je alleen aantonen als je er een goede zadelmaker bij haalt die het zadel en paard kan inmeten, óf een test met een PLIP doet (of een nep-PLIP Carola-pad maakt) of iemand met een warmtecamera inhuurt.Citaat:Dus maw kan ik niet aantonen dat dit zadel niet past? Kan ik hier ook geen oplossing voor vinden?
cissy schreef:toch zou ik als ik jou was vragen of de zadelmaker terug kan komen op het moment dat je trainer er ook is en laat ze dan samen kijken. Of je moet het zadel terugbrengen en je geld gaan terughalen en ergens anders een zadel kopen. Misschien is hij ook wel genegen om het zadel te ruilen voor een andere, zoals al gemeld werd zijn er ook round skirt pools zadels.
De zadelverkoper meldt zelf nog dat je paard op de schouder nog breder kan worden, maar als het zadel nu al knelt gaat het alleen nog maar harder knellen als die spieren erop komen en sterker nog, dan kunnen die spieren er niet op komen omdat het zadel in de weg zit.... Hoe dikker pad je eronder legt hoe meer knelling je krijgt, net als met dikke sokken in te kleine schoenen.
Ik heb ook het idee dat je zadel iets ´brugt´ dwz dat het niet helemaal draagt op je paard, dat er onder het deel waar je zit nu lucht zit maar dat moet je kunnen zien als je weet waar je op letten moet.
Wat de lengte betreft, je paard kán er last van krijgen bij het inbuigen, waar hij echter wel last van kan hebben is de achterbovenkant van het zadel, dat dat net tegen zn ruggegraat bij zn lendenen komt te drukken, daar kunnen lelijke plekken ontstaan door de wrijving ivm de lengte van je zadel.
Wat betreft die ralide boom, hij had makkelijk een kale boom kunnen bestellen bij de dealer want als ze toch allemaal hetzelfde qua maat zijn hoeft hij er maar 1 te hebben om te kunnen passen, toch?
(vriendin van mij heeft een billy cook te koop met roundskirt voor minder geld dan je dit zadel hebt gekocht, misschien als je je geld terughebt.....)