Ik heb een Billy Cook showzadel en die bevalt mij prima. Verder zijn Jim Taylor zadels een grote favoriet bij mij. Ik koop ze altijd tweedehands in Amerika en neem ze in mijn bagage mee naar Nederland. Kost het je ook geen invoerbelasting. Maar jij kan het met je paard mee laten vliegen uiteraard.
Ik heb mijn Billy Cook heel goedkoop kunnen kopen omdat de verkoper erg graag vanaf wilde. Zo rond de 1000 dollar. Deze was maar 5x gebruikt, niet verkeerd dus.
Jim Taylor is een stuk duurder. Daar betaal je al snel 2500 dollar voor (tweedehands). Ik heb geluk gehad en heb er veel minder voor betaald, maar het zadel wat ik kocht is een werkzadel en dat maakt natuurlijk ook weer verschil.
ik reken op max 2000 dollar voor een gebruikte, moet ik wel iets leuks voor krijgen niet?
Westex
Geplaatst: 20-03-09 13:44
Voor 2000 dollar moet dat lukken. Zelf heb ik een gebruikte Bob van circa 5000 voor 2000 gekocht. Nog geen 3 jaar oud wel gebruikssporen. Door een goed merk te kopen kun je er als amateur (die niet elke dag uren in het zadel zit) eigenlijk wel van uit gaan dat je er levenslang mee toe kunt.
Op westerninfo.de vind je een aparte zadel afdeling met foto's. Recent stond er nog een mooie Tom Winter (kleine maar fijne Duitse zadel en chapsmaker) op voor weinig.
Ik zou trouwens nooit besparen op het zadel en als amateur bijna altijd goed maar gebruikt kopen.
ja precies dat vind ik ook! een goedkoop/slecht zadel veranderd het hele plaatje!
spicegirl
Geplaatst: 20-03-09 14:48
goedkoop/slecht alles maakt sowieso een slecht plaatje. ik spot t van mijlenver...
QueenD
Geplaatst: 20-03-09 15:11
Ik heb een Crates Reiner met butterfly skirts en zit heel lekker maar gisteren zag ik op de Equitana een Bob Avila zadel liggen, niet al teveel poespas erop maar gewoon mooi . Als ik $$ teveel had dan zou ik m zeker mee genomen hebben en inderdaad een passend paard eronder gekocht .
spicegirl
Geplaatst: 20-03-09 15:16
ach ja, je moet altijd wat over houden om van te dromen, toch?
in december heb ik een nieuw zadel moeten kopen voor mijn paardje. Het is toen ook een showzadel geworden een Rocking R equitation. Was toen wel in sale bij Evelien van eurohorse. Maar de niet sale prijs was 3000,-euro. Foto's heb ik toen hier op bokt geplaats hierbij de link naar dat bericht: [ITP] [WN] Tris heeft een nieuw zadel