[WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Harry01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:49

Ik breek even in hier!
Binnenkort wil ik mijn nu 5 iarig arabiertje zadelmak gaan maken. Mijn oog is gevallen op de Freemax. Mijn vraag is: zijn er hier mensen doe met de freemax op hun arabje rijden? Ivm de korte rug, is het passend te krijgen? Is de short versie kort genoeg?
Ik ben zelf klein en tenger dus heb niet heel veel "zadel" nodig om er in te passen zeg maar!
Is het zadel makkelijk aan te passen, want haar bespreking zal zeker nog veranderen!
Alvast bedankt voor evt antwoorden!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 11:05

Ook hier effe showen, ik ben er helemaal blij mee, net een paar weken binnen :D
De tie strap hangt los omdat ik nog moest aansingelen :+

Afbeelding

Stelvio

Re: [WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 22:29

Mooi hoor!

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 19:14

Ik ben heel benieuwd of er hier mensen al ervaring hebben met de nieuwe modellen? Vooral het butterfly model spreekt mij wel aan. Lijkt het vanwege de lederen boom echt meer op een boomzadel?

Mijn merrie loopt nu nog fijn onder een crates, maar omdat we steeds meer kilometers maken spreekt een lichter zadel me ook wel aan :o

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 07:21

Icelandshet schreef:
Ik ben heel benieuwd of er hier mensen al ervaring hebben met de nieuwe modellen? Vooral het butterfly model spreekt mij wel aan. Lijkt het vanwege de lederen boom echt meer op een boomzadel?

Mijn merrie loopt nu nog fijn onder een crates, maar omdat we steeds meer kilometers maken spreekt een lichter zadel me ook wel aan :o

Hier ben ik ook erg benieuwd na! Mijn jonkie is pas twee nu maar goed ben langzaam beetje aan het snuffelen en heb nog tijd zat om dus voor iets moois en goeds te sparen. In het verleden de freemax gehad en eigenlijk heel tevreden altijd geweest. Maar de nieuwe modellen zijn wel heel mooi en las dat de butterfly ook in de short te bestellen is

Ik vraag me vooral af wat het werkelijke verschil is kwa zadel in bijvoorbeeld de drukverdeling.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 07:22

Kirsha schreef:

[ Afbeelding ]

Heel mooi! Is de cow denk ik toch?

Muze

Re: [WN] De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 10:28

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe/ extra singel.
Iemand tips voor fijne zachte singels?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 11:26

Woody2015 schreef:
Kirsha schreef:

[ Afbeelding ]

Heel mooi! Is de cow denk ik toch?

Ja klopt!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 15:20

[/quote]

Heel mooi! Is de cow denk ik toch?[/quote]

Ja klopt![/quote]

Super gaaf ook de kleur! Hoe bevalt het tot nu toe?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 16:24

Dank je wel, bevalt goed! Het was wel even wennen hoor, het zit heel anders dan de Ghost waar ik hiervoor jaren mee heb gereden (op een ander paard) dus ik moest eerst even zoeken hoe ik normaal moest zitten zonder eruit te zien als een boer :') maar als je eenmaal zit, zit het als een huis, en ik was bang dat het in het begin erg zou schuiven maar dat valt me alles mee ondanks dat mijn paard best rond is (hallo forkmaat 6 :+)
Hij hangt momenteel even werkloos in de kast, paard zit een beetje in de lappenmand, maar hopelijk is dat snel weer gefixt en dan kan ik het zadel ook daadwerkelijk verder gaan inrijden.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:17

Kirsha schreef:
Dank je wel, bevalt goed! Het was wel even wennen hoor, het zit heel anders dan de Ghost waar ik hiervoor jaren mee heb gereden (op een ander paard) dus ik moest eerst even zoeken hoe ik normaal moest zitten zonder eruit te zien als een boer :') maar als je eenmaal zit, zit het als een huis, en ik was bang dat het in het begin erg zou schuiven maar dat valt me alles mee ondanks dat mijn paard best rond is (hallo forkmaat 6 :+)
Hij hangt momenteel even werkloos in de kast, paard zit een beetje in de lappenmand, maar hopelijk is dat snel weer gefixt en dan kan ik het zadel ook daadwerkelijk verder gaan inrijden.

Ai, dat is niet zo leuk…..

Ik ken het rijgevoel wel van de freemax. Heb jaren geleden de buffel variant op mijn paarden gehad. Maar ja toen weer dressuur gaan rijden ach en nu weer niet. Geen idee precies nog de mijne word pas
2 dus lekker de tijd om daar goed overna te denke maar ik denk dat het weer freemax word. Of de Cow of een van de nieuwere modellen. Die zijn wel
Fix duurder maar vooral het wade model vind ik kei gaaf