@warboel: als het een 'aantoonbare fout' is dan heb je geen rechten. Pas als je kunt aantonen dat er andere webshops zijn die hetzelfde artikel ook voor dat bedrag aanbieden sta je sterk. Of het artikel moet bijvoorbeeld in een speciale 'aanbiedings' omgeving staan met kreten als prijsknaller dan kan de verkoper zich ook niet beroepen op een foutief geprijsd artikel.
En verder;
Citaat:
Bestelbevestiging is nog geen koopovereenkomst
Een argument dat veel kopers hanteren is dat de per e-mail gestuurde bevestiging van de bestelling bewijst dat de verkoper akkoord is gegaan met de omstreden prijs en er dus een duidelijke koopovereenkomst is gesloten.
Maar dat is volgens het gerechtshof dat de Otto-zaak beoordeelde niet juist. Het gaat hier namelijk om elektronische handelingen waar geen mens aan te pas komt, vanwege het feit dat de wet voorschrijft dat de dienstverlener zo spoedig mogelijk de ontvangst van de bestelling moet bevestigen. Daarom is er slechts sprake van een ontvangstbevestiging en niet van een opdrachtbevestiging. En een ontvangstbevestiging geeft volgens het gerechtshof geen uitsluitsel over de vraag of er een koopovereenkomst tot stand is gekomen.
Anders is het als de consument bijvoorbeeld nog apart contact heeft gehad met de verkoper en daarbij expliciet heeft gevraagd of de geadverteerde prijs ook de juiste prijs is. Wordt dat bevestigd, dan komt de zaak anders te liggen.