Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Je hebt deze ook nog, Germie => https://flevohorsesupport.nl/putten-flevo-horse-support
Zit hier ook op bokt, fhs, heet ze.
germie schreef:Het staat wel vast dat een opvolger ook weer een springpaard wordt. Dus in dat opzicht blijft het type paard wel gelijk. Daarmee ook de kans dat het zadel weer zal passen (is door elke zadelmaker/passer bevestigd, al is er geen 100% garantie, maar een grotere kans dan dat ik over zou gaan op een quarter).
Kortom maar eens goed over nadenken en rustigaan verder rijden met mijn zadel.
germie schreef:Verder heeft iedereen het altijd over 'Evelien' bij Eurohorse, mijn mail is beantwoord door een Sanghita. Is dat een andere medewerkster?
Daihyo schreef:Wil je per sé een boomzadel? Anders zou je Zadelwijzer (voorheen boomlooszadelpasservice) kunnen benaderen. Of buitenzinnig. Of Kifrahorse. Zij komen door het hele land en hebben meerdere merken.
Daihyo schreef:Met een Engels zadel kun je ook western rijden. Je stijl van rijden is niet afhankelijk van een zadel.
Een nieuwe Deuber is fantastisch. Ik heb ‘m vastgehad. Prachtig zadel. Maar ik zou nooit een zadel kopen zonder te passen. Nooit. Hoe mooi en aanpasbaar ook.
Waarom per sé de cow en niet de buffel? En waarom twijfel je over de duurzaamheid? En waarom twijfel je over je zit?
Daihyo schreef:De Deuber en de Freemax hebben beiden een vlakke zit. Dus dat matcht niet met je wens voor een equitation seat.
Waarom bel je Eurohorse niet gewoon voor een afspraak? Geef je budget en je wensen door en ze komen met een wagen aan keuze aan huis.
Petrichor schreef:Christel van Ropers ranch is een echte aanrader, over die kilometers die ze max rijd zou ik gewoon eens over informeren bij haar als ik jou was. Christel is een leuk mens en heeft ook super veel zadels op voorraad dus dat moet haast wel dat ze iets voor jou heeft! Ook neemt ze alle tijd voor je, geen gehaast maar in alle rust zadels passen.
germie schreef:Mijn instruteur is geen fan van Arthurs, maar Arthurs lijkt de meeste keuze te hebben. Hij zegt dat Eurohorse het beste is. Best lastig.
Skippy01 schreef:Och, en buiten de Nederlandse shops heb je er dan ook nog genoeg die zweren bij The Country Store , of Sunville, beide in Zonhoven Belgie. Als je in het zuiden van NL woont, is dat ook nog een optie...
Meningen verschillen en dat blijf je houden, dat is met de Engelse zadelmakers en -passers niet anders. Arthur heeft de merrie die ik reed destijds een prima passend zadel aangemeten. Merrie zelf bleek enkele jaren later de voorkeur te geven aan een boomloos zadel, kan ook nog
germie schreef:Ja, maar mijn vertrouwen in boomloos is minder dan in een boomzadel en ik heb nu ook een passend zadel met boom immers. Dus ik verwacht niet dat dat onmogelijk is. Daarnaast heb je bij boomloos maar 1 keuze en dat is gewoon een Cow. Helemaal wegstrepen doe ik niet. Maar daar gaat zeker niet mijn eerste voorkeur naar uit. Ben je toch 1500 euro kwijt, gelukkig kunnen er dan wel mijn normale wollen pads onder omdat de Freemax met normale pads te rijden is (Net als AM Reitsport). En als je dan die 100 euro paskosten niet terugkrijgt wordt het een duur geintje.