[WN] [INFO] 'Show je tack'-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Centraal 'Show je tack'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:18

Dan zou je haar even moeten mailen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:27

Kasmir schreef:
De mouwen van m'n showblouse zijn eigenlijk wat te kort -O- Zit nu nog te dubben of ik hem ga verkopen of dat ik zelf handig ga doen met naald en draad.

Dit zou dan het blousje zijn met een zwarte broek en gewoon bruine laarzen en zwarte cap.
[ Afbeelding ]

En dan is dit m'n paard z'n outfit (Hier met vorige verzorgster erop).
[ Afbeelding ]

Hele mooie blouse ik zou hem echt niet weg doen!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:38

Voor de mensen met zadelproblemen. Ik adviseer Equiscan. Dit is een systeem waarbij er een afdruk van je paard gemaakt wordt, dit in je zafel wordt gelegd en zo precies kunt zien waar het wel en niet past. De gegevens van de afdruk van je paard worden bewaard en je kunt, in de meeste gevallrn, je zadel op maat laten aanpassen aan je paard. Dit is een betere en betaalbare oplossing dan een nieuw zadel kopen. Mocht je zadel na een paar jaar niet meet passen doordat je paard bijvoorbeeld gegroeid is, kan diegene dit heel makkelijk weer terug aanpassen. Een zadel op maat laten maken is ook een optie. Zo ken ik een quarter met een enorm hoge schoft waar geen enkel zadel op pastte, die door equiscan een zadel op maat heeft laten maken. Hierna heeft het paard veel ruimere en betere gangen gekregen. Het mooie aan dit systeem is, dat je een eerlijk oordeel krijgt of je zadel past of niet, doordat de mensen die vermeten onafhankelijk zijn. Ze maken er dus ook geen extra winst op als je een zadel koopt. Hey mooie is ook dat alle gegevens van je paard en jezelf genoteerd worden. Dus van jouw beenlengtes tot de sporttoestand van je paard. Het is ook nog eens betaalbaar. Ik kan een zeer goed iemand aanbevelen voor deze vermetingen. Voor meer informatie kun je graag een pb sturen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:52

@Kasmir: mooi blouse +:)+ Ik zou proberen om er manchetten aan te maken (passend bij de kraag)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 21:57

@kashmir draag zwarte handschoentjes dan lijken ze ook minder kort. Sowieso geeft dat een heel rustig beeld voor de jury.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:10

XxChelsey1xX: Dat is inderdaad Karlijn :D Ik hoop er deze zomer voor het eerst mee te kunnen starten.
D_Desteny: Vind hem zelf inderdaad eigenlijk ook te gaaf om weg te doen dus ga knutselen haha.
WB: Dankje :D Ja daar zat ik inderdaad ook aan te denken, wordt wel een zoektocht naar de juiste stoffen x).
Crazycactus: Ohh goed idee! Als ik er dan een zwart shirtje met lange mouw onder doe zal het niet opvallen, de manchetten ga ik er wel op proberen te maken maar mocht dat niet lukken kan het waarschijnlijk ook gewoon opgelost met handschoentjes (en zwart shirtje). Ik vind het sowieso fijn om met handschoentjes te rijden dus paar zwarte handschoenen is een goed idee :).

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:06

Ik ben echt blij ik ga er zo voor het eerst op :D
Ik ben benieuwd hoe hij reageert, eerst maar even longeren met het zadel op.
Nog eentje om het af te leren. :D :D :D *\%/* *\%/* *\%/*
Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:29

1 teugel opbinden :*

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:38

Mooie blouse kasmir die had ik ook gezien en stond in mijn favorieten maar was toen verkocht..... :(
Heb nu gekozen voor een andere :D ;)

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:40

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:58

Waarom kritiek?
Als t nu een middelvinger was.....

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:32

Ja precies.. waarom kritiek? :P Ik vind de blouse wel mooi. Behalve dan inderdaad het peace-teken, maar dat is geen kritiek.. Dat is smaak :Y) Verder vind ik de tekeningen namelijk wel mooi!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:31

spicegirl schreef:
1 teugel opbinden :*

Hoezo? Is dat beter? Er stond wel iemand voor hem hoor. :)

Een foto van ons samen van vandaag.
Afbeelding
Ik heb ook nog een kort filmpje maar daar schaam ik me een beetje voor. :o

Ik vind hem mooi hoor horselover39

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:43

Voor een juist beleerd paard is 1 teugel op de grond (andere over de nek) stil staan. Sla je als ruiter de 2e teugel ook over de nek en loop je weg is dat ' baas volgen'.
Het is dus niet 'des western' om een paard met 2 teugels op de grond te laten staan.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:43

En hoe beviel het?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:56

@ DD: Mijn paard is niet juist beleerd op western gebied, wel goed op gevoed. :)
Maar zal er op letten.

@Latruda: Eerlijk gezegt beviel het goed maar het stelde niks voor. Ik ben heel erg onzeker en dat helpt niet echt mee. Helemaal als je al maanden niet op je paard heb gezeten is het natuurlijk extra spannend. Ik wist natuurlijk ook niet hoe hij zou reageren op een western zadel.
Vrijdag komt mijn instructrice om hem te rijden. Waarschijnlijk gaat zij hem voorlopig 2 keer per week rijden en longeer ik de rest van de week.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:56

Leuke foto desteny!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:08

het zadel lijkt erg achterover te hangen..

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:09

Outfit staat mooi hoor D_Desteny!

Hier ook een fotootje van vanmiddag, het zadel is niet van mij maar van m'n trainer. De rest van de tack wel (pad, hoofstel, etc.). Vind eigenlijk dat m'n pad vloekt bij Rayo z'n vacht O:) Maargoed, ik was al eerder in dit topic tot de conclusie gekomen dat de hele outfit eventjes aangepast moet worden haha.

Afbeelding

En ik vond nog een close up van m'n one-ear hoofdstelletje die hij om had tijdens een fotomeeting
Afbeelding

ja ik weet het, snaffle en een one ear? Daarom had ik er heel crea-bea maar amateuristisch een keelriem aangefikst :') Is niet goed zichtbaar op deze foto, wel op de onderstaande :) Ondertussen gebruik ik 'm niet meer, ook al vind ik een one-ear mooier staan bij hem.. Pas als hij klaar is voor babyshanks ga ik hem weer een oorhoofdstelletje om doen :)

Afbeelding (met Rayo z'n prachtige WTF-face :D )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:28

spicegirl schreef:

Heb ook het idee dat hij te smal is.
Maar is hij goed gepast?

horselover39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:38

Nou valt me i.d.d. mee met de kritiek op mijn showblouse :o dank je allemaal voor de complimenten
Enne Dubbeldam; weer wat western erbij geleerd m.b.t. de teugelvoering! Leuk! Wist ik nl. nog niet :o :D

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:59

Thnx _Cindy en Emita

Rayo is echt een prachtig dier zeg!

Ik denk dat de foto vertekend spicegirl op de andere foto is het namelijk niet zo.
Lous :j

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:40

spicegirl schreef:

Hij lijkt mij wat te ver naar voren te liggen....
Maar kan inderdaad vertekenen door de foto.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:05

De showchaps zijn binnen!!!!!!!!! Zie pag. 176

En ze zijn super gaaf, helaas toch te groot. Op zich niet erg, maar de bling staat niet zo mooi bij de pareltjes op mijn nieuwe showblouse. Dus ik ga ze toch verkopen.

Er was hier iemand met belangstelling dacht ik? Stuur me dan ff pb, ik zet ze waarschijnlijk morgen online.
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 18-02-14 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:12

He das jammer RT!
ik vind ze iets te veel bling hebben. Dus niets voor mij helaas. (Aangezien ik ook nog steeds op zoek ben naar chaps) ;)